گوگل موقعیت مکانی کاربران را برای مقابله با کرونا منتشر می‌کند

گوگل اعلام کرد اطلاعات مربوط به موقعیت مکانی کاربران سراسر جهان را منتشر می‌کند تا مسئولان دولتی بتوانند تاثیر فاصله‌گذاری اجتماعی برای مقابله با شیوع کرونا را مورد ارزیابی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت گوگل اخیرا اعلام کرده است که برای کمک به برسی میزان کنترل قرنطینه شهروندان، اطلاعات مکان‌هایی که رفتند را منتشر خواهد کرد و در دسترس قرار خواهد داد.

بر اساس گزارش‌های این شرکت، با وجود اعمال رسمی قرنطینه در بیش از ۱۳۱ کشور، همواره مکانیاب‌ها نشانگر رفتن مردم به پارک‌ها، فروشگاه‌ها و دیگر مکان‌های عمومی است.

جزئیات اقدامات اخیر شرکت گوگل در مقابل کرونا

سیستم آنالیز داده‌های مکانی میلیاردها کاربر در شرکت گوگل از بزرگ‌ترین مجموعه‌های داده در جهان است. حالا این مجموعه در دسترس سازمان‌های مربوط قرار گرفته تا رفت و آمد کاربران مورد بررسی و سنجش قرار گیرد. اولین گزارش منتشر شده از این شرکت نشانگر فعالیت افراد از تاریخ ۱۶ فوریه تا ۲۹ مارس بوده که مکان‌های مانند متروها، ایستگاه‌های اتوبوس و مغازه‌ها را تحت پوشش قرار داده است. برای مثال گزارش منتشر شده در ایتالیا که از کشور‌های درگیر ویروس کرونا است نشان می‌دهد مراجعه به سینما‌ها در این کشور ۹۴ درصد کاهش داشته در حالی که مشاغل تنها کاهشی ۶۳ درصدی را به خود دیده‌اند.

گوگل موقعیت مکانی کاربران را برای مقابله کرونا منتشر می‌کند

در این کشور همچنین مراجعه به پارک‌ها و مغازه‌ها تا ۹۰ درصد کاهش پیدا کرده‌اند. در کالیفورنیا عموم رفت و آمدها تا ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است. نکته جالب توجه آن است که حتی در مناطقی که قرنطینه صورت نگرفته، مانند آرکانساس، میزان رفت و آمد ۲۹ درصد کم شده است. از دیگر نتایج این گزارش‌ کشور ژاپن است که مشاغل آن تنها ۹ درصد کاهش به خود راه داد.

گفتنی است که تقریبا یک ماه پیش برخی دولت‌ها از شرکت‌هایی مانند گوگب و فیسبوک تقاضا کردند تا همزمان با شروع قرنطینه اطلاعات این چنینی را در اختیار آن‌ها قرار دهند. از آن زمان شرکت گوگل با مراکز مذکور برای بررسی درخواست‌ها در ارتباط بود و حالا به نظر می‌آید که همکاری خود را آغاز کرده است.

همچنین لازم به زکر است که تنها موقعیت مکانی افرادی مورد بررسی قرار می‌گیرد که قابلیت تاریخچه موقعیت مکانی را در برنامه گوگل مپ روشن کرده‌اند. بر اساس ادعای گوگل، این شرکت اطمینان خاطر کرده که اطلاعات شخصی هیچ فردی در این گزارش‌ها قابل دسترسی نباشد و امنیت خصوصی افراد همواره حفظ شود.


بیشتر بخوانید: کمک ۶ میلیون دلاری اینتل برای درمان ویروس کرونا


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار