۳۶ دانش اموز اتیسمی در استان شناسایی شده اند

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۳۶ دانش اموز اتیسمی در استان شناسایی شده اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،   عباس سعیدی گفت:یکی ازحوزه‌هایی که در آموزش وپرورش استثنایی استان ازدوسال گذشته مورد توجه قرار گرفته است، حوزه اتیسم است.

سعیدی افزود: دوم آوریل (۱۴ فروردین) که از سوی سازمان ملل به عنوان روز جهانی اگاهی بخشی اتیسم نام گذاری شده است.

او بیان کرد: در این زمینه با برنامه ریزی و آگاهی بخشی همکاران ما در آموزش و پرورش استثنایی افزایش پوشش ۵۰۰ در صدی دانش آموزان را در استان شاهد بودیم.

سعیدی گفت:تاکنون ۳۶ دانش آموز تحت پوشش قرار گرفته اند و امیدواریم با اقبال خانواده‌ها، در سال تحصیلی آینده علاوه بر پوشش دانش آموزان، به مسأله مداخله زود هنگام و توسعه آموزش پیش دبستانی هم به صورت جدی ورود پیدا کنیم.

او  افزود در سال ۹۸ یک مدرسه تخصصی اتیسم با جدا سازی حوزه از سایر گروه‌های معلولیتی راه اندازی شد و امکانات تخصصی مدرسه نیز از نظر تجهیزات آموزشی وتوانبخشی به روز گردید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: این آموزشگاه که در شهرستان بجنورد واقع شده است، متناسب با نیاز‌ها و خصوصیات کودکان اتیسم مناسب سازی شده است و همچنین شهربازی تخصصی بر پایه روش یکپارچگی حسی نیز در آن آموزشگاه نصب گردیده است.

سعیدی افزود در سال ۹۸ کلنگ ساخت مدرسه خیر اتیسم در زمینی به مساحت ۷ هزار متر مربع زده شد که ان شااله تا دو سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. در سایر شهرستان‌ها یک کلاس ویژه کودکان طیف اتیسم با رویکردآموزش تیچ (TEACCH) ساخته شده و دانش اموزان در مدارس استثنایی تحت پوشش قرار میگیرند.

انتهای پیام/ه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.