رانندگان تاکسی‌ها داخل خودرو و دستگیره‌ها را ضدعفونی کنند

افرادی که با تاکسی کار می کنند در روزهای کرونایی و کاری بیشتر در معرض خطر هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در روزهای کرونایی بسیاری از افراد مجبور هستند که کار کنند و برای ساعاتی در بیرون باشند. برخی افراد مجبور هستند برای رفتن به محل کار خود با تاکسی یا اتوبوس تردد کنند. پس تمام تاکسیرانان باید نه تنها محیط بهداشتی برای خود و مسافران فراهم کنند. 

افراد در صورت داشتن تب و سرفه مطلقا سرکار نروند و از دستکش لاتکس استفاده کنند. هرگز صورت خود به خصوص چشم ها، بینی و صورت خود را لمس نکنند. از مواد ضدعفونی کننده و الکل ۷۰ درصد برای ضدعفونی کردن سطوح مختلف تاکسی استفاده کرده و در اختیار مسافرین نیز قرار دهند. تمام سطوح پرتماس تاکسی را هر روز با الکل ۷۰ درصد ضد عفونی کنند. مسافران و تاکسیرانان در صورت داشتن عطسه و سرفه از ماسک استفاده کنند.

تا حد امکان از گرفتن اسکناس و سکه ، تحویل آن به مشتری خوداری کنند. علاوه بر این در بیرون هستند باید دست‌های خود را مکررا بشویند. دستگیره‌ها درب تاکسی را مکررا با الکل ۷۰ درصد و بالاتر حتما ضدعفونی کنند.

در پروتکل وزارت بهداشت این موارد باید رعایت شود؛  تعداد مسافر با رعایت استاندارد خودرو و رعایت نکات بهداشتی در تضاد نباشند. حتما راننده تاکسی استفاده از ماسک و دستکش استفاده کنند. رانندگان باید مکرر داخل خودرو و دستگیره‌ها را ضدعفونی کنند. حتما شیشه ها را برای  تهویه باز نگه دارند. از  جعبه دستمال کاغذی تمام افراد استفاده نکنند.   از رد و بدل کردن پول کاغذی حدالامکان خودداری کرده و از نرم افزاز‌های جدید برای جابه جایی کرایه استفاده کنند. 

بیشتر بدانید:کدام مشاغل بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟

بیشتر بخوانید: آیا افرادی که اخیرا آنفلوانزا داشته اند، کرونا می‌گیرند؟

بیشنر بخوانید؛ کشف داروی گیاهی درمان کرونا توسط ماداگاسکار

بیشتر بخوانید؛ چگونه در ادارات کرونا را از خود دور کنیم؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۷ فروردين ۱۳۹۹
تاكسيا لطف كنن آدماي بدون ماسك سوار نكنن و پنجره ها رو يه مقدار باز بذارن كافيه
آخرین اخبار