پاسخ به سوالات شما؛

کدام مشاغل بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟

مطابق یافته‌ها بسیاری از شاغلان هنگام تماس با افراد بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،محققان چینی در بزرگترین مطالعه خود در مورد ویروس کرونا تاکنون به این نتیجه دست یافته اند که مردان به نسبت زنان بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از ابتلا به ویروس کرونا هستند.

در تحقیقاتی که انجام شد؛ محققان ۷۲۳۱۴ پرونده از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری چین را مورد بررسی قرار دادند. براساس این تحقیقات، اکثر قریب به اتفاق موارد تائید شده در افراد ۳۰ تا ۶۹ ساله ثبت شده است که بیشتر آن‌ها در ووهان بوده‌اند، در حالی که ۸۱ ٪ موارد تایید شده در دسته ابتلا خفیف طبقه بندی شده‌اند.

مطابق یافته‌ها، فقط ۴.۷ ٪ موارد تأیید شده به وضعیت "بحرانی" رسیده بودند، به این معنی که بیماران علائمی مانند نارسایی تنفسی، شوک سپتیک، اختلال عملکرد و یا نارسایی اندام‌ها را نشان می‌دادند. داده‌های CCDC حاکی از آن است که میزان مرگ و میر در بین مردان بیشتر از زنان بوده است. مقامات میزان مرگ و میر در مردان را ۲.۸ ٪ و در زنان ۱.۷ % اعلام کرده‌اند. طبق آمار تا تاریخ ۱۱ فوریه ۲۲.۹۸۱ مردان و تعداد ۲۱۶۹۱ زنان مبتلایان به کرونا بودند.

طبق یافته‌ها کرونا تعداد زیادی از افراد را به خود مبتلا می‌کند که کودکان، افراد مسن بالای ۶۵ سال و بیماری‌های مزمن ریوی، قلبی و دیابت بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار دارند.


بیشتر بخوانید: آیا لباس‌ها هم به ویروس کرونا آلوده می‌شوند؟


کادر درمانی بیمارستان‌ها

از آنجایی که کادر درمانی بیمارستان‌ها برای بهبود وضعیت جسمانی بیماران در تلاش هستند. بنابراین؛ به نسبت سایر مشاغل بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار می‌گیرند و طبق آمار چند تن از پرستاران بر اساس ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

آرایشگر‌ها

آرایشگر‌ها شاغلان دیگری در جامعه هستند که به علت ارتباط مستقیم و تماس با پوست مشتری امکان ابتلا شدن به کرونا را دارند.

بانکداران

از آنجایی که ویروس کرونا از ۲ تا ۹ روز روی لباس باقی می‌ماند بنابراین کارمندان بانک با رد و بدل کردن اسناد، قلم، کاغذ و مدارک بانکی یا فیش‌های حقوقی شانس ابتلا خود به ویروس کرونا را بالا می‌برند.

کارگران و نگهبانان

افرادی که در محیط‌های آلوده و پرخطر مانند رستوران ها، ساختمان ها، اماکن شلوغ و... فعالیت می‌کنند به علت ارتباط زیاد با عامه مردم و تماس با اجسام آلوده شانس ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می‌دهند.


بیشتر بخوانید: مصرف زیاد ویتامین C شانس ابتلا به کرونا را افزایش خواهد داد


فروشندگان

فروشندگان، نانوایان و رانندگان تاکسی، رانندگان اتوبوس و وسایل نقلیه  هنگام دریافت پول از مشتری و دادن کالا به آن‌ها ممکن است در معرض ابتلا به این ویروس خطرناک و کشنده قرار بگیرند.

کدام مشاغل بیشتر در معرض ابتلا به کرونا هستند؟

بهتر است برای پیشگیری از ابتلا شدن به ویروس کرونا دستان خود را مرتب با آب، صابون و مایع بشویید. تا حدامکان از مکان‌های عمومی پرتردد پرهیز کرده و از روبوسی با دوستان و آشنایان خود پرهیز کنید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۲۰:۳۰ ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
والا
این کارمند های بانک مدافع واقعی هستن
بدون هیچ امکاناتی به مردم خدمت رسانی میکنن
وچون همه کارشون انجام میشه به چشم نمیاد
آخرین اخبار