رشد بیش از ۶۰ درصدی پرداخت زکات در استان

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از پرداخت بیش از ۲۵ میلیارد تومان زکات طی سال گذشته در استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، غلامرضا نصوری  معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با اشاره به رشد بیش از ۶۰ درصدی پرداخت زکات در استان در سال گذشته، گفت: در این سال مردم استان بیش از ۲۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت زکات داشتند که این میزان نسبت به سال ۱۳۹۷ با جمع آوری ۱۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات، رشد ۶۰ درصدی داشته است.

او افزود: همچنین سال گذشته نسبت به برنامه متعهد شده که جمع آوری ۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان زکات بود، تقریبا رشد ۲۷۰ درصدی داشته‌ایم.

نصوری بیان کرد: بعد از شهرستان کرمانشاه که نیمی از جمعیت استان را دارد، شهرستان سرپل ذهاب در استان رتبه بعدی پرداخت زکات را به خود اختصاص داده است و  زکات جمع آوری شده در هر شهر و روستا در همان محل صرف رفع نیاز نیازمندان و انجام پروژه‌های عام المنفعه می‌شود.

او افزود: از محل زکات سال گذشته ۶۰ درصد آن صرف رفع نیاز محرومان و ۴۰ درصد آن نیز صرف ساخت پروژه‌های عام المنفعه مانند پُل، غسالخانه شده است.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.