زخمی شدن محیط بانان خوزستانی در درگیری با متخلفان شکار و صید

رئیس اداره محیط زیست شهرستان شوشتر بهمراه یک محیط بان دیگر با ضربات چاقو در درگیری با متخلفین شکار و صید مجروح شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رییس اداره محیط زیست شهرستان شوشتر بهمراه یک محیط بان دیگر با ضربات چاقو در درگیری با متخلفین شکار و صید مجروح شدند.

حسن آقا شیر محمدی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: بر اساس گزارش‌های رسیده درخصوص شکار و صید غیر مجاز در یکی از مناطق شهرستان شوشتر و بمنظور برخورد با این متخلفین غیرمجاز که با استفاده از دستگاه الکترو شوکر اقدام به صید ماهی نموده بودند، در منطقه حضور یافته و در تعقیب و گریز موفق به دستگیری راننده خودرو و یکی نفر از متخلفین به همراه دستگاه الکتروشوکر و ادوات شکار و صید شدیم، که با مقاومت و تمرد متهمین و حمله گروهی از سوی شکارچیان و صیادان در منطقه قرار گرفتیم و در این درگیری بهروز نجاتی رئیس اداره شهرستان شوشتر به همراه اسماعیل زارع محیط‌بان شهرستان با ضربات چاقو از ناحیه سر و کمر زخمی شدند.

او افزود: در این درگیری خود وی به همراه دو محیط بان دیگر نیز از ناحیه دست، سر و کمر مورد اثبات سنگ و چوب قرار گرفتند و دچار آسیب دیدگی شده اند که بلافاصله مجروحین به بیمارستان شوشتر منتقل شدند و بعد از انجام مداوا، خوشبختانه حال عمومی همه آن‌ها خوب اعلام شده است.

آقا شیر محمدی بیان داشت: با کمک نیروی انتظامی و همراهی یگان حفاظت محیط زیست استان موفق شدیم، ۴ نفر از این متخلفین که در این درگیری شرکت داشته‌اند تا ساعت ۳ بامداد را دستگیر شدند. ۴ نفر دیگر هم شناسایی و تلاش برای دستگیری سایر آنان نیز همچنان ادامه دارد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خوزستان تصریح کرد: در این عملیات ادوات متخلفین از قبیل دستگاه الکتروشوکر به همراه موتور قایق، دو عدد باتری و تعداد ماهی کشف و ضبط شد و متهمان نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

صید با برق یکی از روش‌های غیر اخلاقی و آسیب رسان به محیط زیست است که در این روش بسیاری از آبزیان مناطق از بین می‌روند و آسیب زیادی به اکوسیستم منطقه وارد می‌شود.

نیمه دوم اسفند لغایت نیمه دوم اردیبهشت ماه هر سال همزمان با فصل تخم ریزی ماهیان و آبزیان و برای حفظ ذخایر، بعنوان فصل ممنوعیت صید ماهی عنوان و اطلاع رسانی شده و محیط بانان موظف می‌باشند که با متخلفین برابر قانون برخورد کنند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.