جذب بیش از ۵۷ میلیون دلار سرمایه گذاری خارجی در قزوین

استاندار قزوین گفت: مجموع سرمایه گذاری خارجی مصوب استان در ۱۱ ماهه پارسال بالغ بر۵۷ میلیون و ۴۳۵ هزار دلار بوده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، هدایت الله جمالی پور استاندار گفت: مجموع سرمایه گذاری خارجی مصوب استان در ۱۱ ماهه سال ۱۳۹۸ بالغ بر۵۷ میلیون و ۴۳۵ هزار دلار بوده که نسبت به ۱۱ ماهه منتهی به بهمن ماه سال قبل یک درصد کاهش داشته است.

جمالی پور افزود: ۲۲ کشور در استان قزوین سرمایه گذاری خارجی انجام داده و در حال فعالیت هستند.

او اضافه کرد: استان پارسال رتبه سوم جذب سرمایه گذاری خارجی را در کشور داشته است و باید در سال جهش تولید برای ارتقای این رتبه با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها تلاش شود.

استاندار با اشاره به برنامه‌ها و اولویت‌های اقتصادی استان در سال جهش تولید، گفت: توسعه، تولید و تکمیل ساخت داخل با استفاده از نوسازی و بازسازی صنایع، ایجاد و توسعه خوشه‌های صنعتی، راه‌اندازی و احیای واحد‌های تعطیل و غیرفعال و پیگیری تکمیل واحد‌های نیمه تمام با استفاده از تسهیلات ابلاغی دولت در دستور کار قرار دارد.

جمالی پور گفت: افزایش صادرات غیرنفتی با تشکیل میز‌های تخصصی برای کشور‌های هدف صادرات، پذیرش و اعزام هیأت‌های تجاری و برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی داخلی و بین‌المللی از دیگر برنامه‌های اقتصادی استان در سال جاری است که باید مورد توجه فعالان اقتصادی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط قرار گیرد.

او افزود: بهبود فضای کسب و کار از طریق شناسایی موانع و مشکلات سرمایه‌گذاری و تولید و رفع آن‌ها از طریق اصلاح فرآیندها، پیشنهاد اصلاح دستورالعمل‌ها و قوانین، تقویت بازار سرمایه و پیگیری طرح‌های اقتصادی استان نیز در دستور کار قرار دارند که باید با جدیت برای اجرایی شدن آن‌ها اقدام شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار