فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران:

دریافت پول از بیماران کرونایی مطلقاً نباید انجام شود/ طرح ترافیک تراکم شهر را بیشتر می‌کند

زالی گفت: دریافت پول از بیماران کرونایی مطلقاً نباید انجام شود و این گونه مسائل را پیگیری می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا زالی فرمانده مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در اخبار شبکه پنج اظهار کرد: اجرای طرح ترافیک باعث می‌شود تا بار نامتعارفی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی وارد شود و همین مسئله سبب ایجاد تراکم بیشتر در سطح شهر خواهد شد؛ تأکید ما به شورای عالی ترافیک این بود که طرح ترافیک باعث تحمیل بار نامتعارف به حمل‌ونقل عمومی می‌شود.

او ادامه داد: نظر مسئولان عالی ترافیک در خصوص اجرای طرح ترافیک این است که اگر این طرح اجرا نشود مردم با خودروی شخصی در سطح شهر تردد می‌کنند اما معتقدم که اجرایی شدن طرح ترافیک بار زیادی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تحمیل می‌کند.

او با اشاره به دریافت پول از بیماران کرونایی، گفت: بر اساس بخشنامه روز گذشته وزیر بهداشت، دریافت پول از بیماران کرونایی مطلقاً نباید انجام شود و این کار باید صرفاً از طریق ظرفیت بیمه سلامت مورد استفاده قرار گیرد اما حتماً این گونه مسائل را پیگیری می‌کنیم.

او اضافه کرد: اتباع خارجی نیز در قالب بسته‌های رایگان در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار می‌گیرند و بیمارستان‌ها فقط از بیماران غیرکرونایی در قالب دستورالعمل‌ها می‌توانند پول دریافت کنند و این موضوع خلاف مقررات است و ما اینگونه مطالب را به سازمان بازرسی اعلام کرده‌ایم.

او افزود: امروز سازمان بازنشستگی درباره این موضوع بخشنامه‌ای ابلاغ و دریافت هرگونه مبلغ برای درمان بیماران کرونایی را تخلف اعلام کرده است.

زالی بیان کرد: میزان بار مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در بخش‌های سرپایی و بستری رو به تزاید است. اگر ما تردد غیرضروری در سطح شهر داشته باشیم، به طور متوسط بین ۵ تا ۱۴ روز بعد، آثارش را در میزان مراجعه افراد به مراکز درمانی و بستری شدن آنها می‌بینیم.

او ادامه داد: معتادان با همکاری سازمان بهزیستی و نیروی انتظامی بر اساس  پروتکل‌های بهداشتی جمع‌آوری می‌شوند .


بیشتر بخوانید: افزایش راهکار بازدارنده غیر موجه سبب بروز آسیب در کنترل بیماری می‌شود


زالی گفت: برخی‌ها از قانون ساعت حضور کارکنان تخلف می‌کنند؛ این کار به نوعی عدم تمکین از قانون است و همه موارد به سازمان بازرسی گزارش می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Luxembourg
ناشناس
۲۱:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۳۹۹
آقای جهانپور سخنگوی موقت وزارت بهداشت
لطفا شما که سواد سیاسی ندارید در باره مسائل سیاسی یا غیر تخصصی لطفا اظهار نطر نکنید .
آخرین اخبار