آسمان آذربایجان‌شرقی در هفته پیش رو بارانی است

رییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با ورود سامانه بارشی جدید هوای استان در هفته پیش رو نیمه ابری تا ابری، همراه بارش باران است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران  جوان از تبریز ،محمد امیدفررییس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی افزود: فعالیت این سامانه گاهی با بارش باران به صورت رگبار و غرش آذرخش و در برخی نواحی با مه رقیق و در نواحی سردسیر و کوهستانی با بارش برف همراه است.

او با بیان اینکه فعالیت این سامانه در روز‌های یکشنبه و دوشنبه موجب کاهش نسبی دما در استان می‌شود، اظهار داشت: از روز سه شنبه با افت فعالیت این سامانه از میزان ابر‌ها کاسته شده و آسمان استان در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه صاف تا قسمتی ابری و در برخی نواحی با مه رقیق و غبار پیش بینی می‌شود.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به بارش باران در روز و شب گذشته در استان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین میزان بارش از ملکان به میزان ۱۴.۳ میلی متر و کمترین بارش از شبستر به میزان ۲ دهم میلی متر گزارش شده است و میزان بارش در تبریز ۳ میلی متر بود.

امیدفر، با تاکید بر انجام اقدامات به موقع برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی به مزارع و باغات، ادامه داد: در زمان کنونی (۱۳ ظهر) کلیبر با ۲ درجه و مراغه با ۱۵ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرمترین شهر‌های استان بوده و دمای تبریز ۱۱ درجه سانتی گراد بالای صفر است.

آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.

این استان همواره تحت تأثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و باد‌های مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین باد‌های محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.