در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تدوین دستورالعمل تغذیه‌ای ویژه بیماران و بهبود یافتگان کرونایی

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی کشور گفت: برای اولین بار دستورالعمل تغذیه‌ای با تاکید بر بیماری کرونا تدوین شده است.

جلال الدین میرزای رزاز، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به دستورالعمل های تغذیه‌ای در خصوص رفع سوء تغذیه در ایران، اظهار کرد: به دلیل ارتباط مستقیم تغذیه با سیستم ایمنی بدن انستیتو تغذیه ایران با همکاری معاونت درمان وزارت بهداشت در خصوص تغذیه دسته‌بندی‌های مختلفی را تدوین کرده است.

او ادامه داد: دستورالعمل تدوینی با محوریت  تقویت سیستم ایمنی بدن بیماران، داشتن تغذیه سالم مراجعه کنندگان به بیمارستان و مراکز درمانی،  افراد بستری در بخش های ویژه به همراه تهیه دستورالعمل ویژه افرادی که دوران نقاهت را سپری می کنند تدوین و به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرده است.

رزاز ادامه داد: بر اساس مطالعات انجام شده سوء تغذیه سبب شده تا بیماران در بیمارستان ها  دوران نقاهت بیشتری را نسبت به سایر مراجعه کنندگان و افراد بستری  طی کنند. این مسئله باعث تحمیل هزینه بیشتر به حوزه  سلامت و خانواده ها شده و روحیه بیماران به دلیل طولانی شدن مدت اقامت شان در مراکز درمانی تحت تاثیر قرار می گیرد.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور گفت: در حال حاضر حدود ۹ هزار فارغ التحصیل رشته تغذیه در کشور داریم و همه از دستورالعمل‌های تدوینی تحت عنوان پروتکل درمانی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استفاده می‌کنند که این پروتکل ها به طور دوره ای مورد بازنگری قرار گرفته و به روز رسانی می شوند. همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور دستور العمل تغذیه‌ای برای اولین بار با تاکید بر کرونا نوشته شده است.


بیشتر بخوانید: ارسال پک پیشگیری از کرونا برای بیماران پروانه‌ای توسط خانه ای‌بی


او گفت: پروتکل تغذیه برای اولین بار به زبان انگلیسی ترجمه و در اختیار کشور های شرق مدیترانه  قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار