اکبرنژاد: همه دنیا ۴ سال برای المپیک برنامه ریزی دارند/ با یک وزن کمتر نایب قهرمان جهان شدیم

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد امید در رقابت های جهانی ۲۰۱۹ گفت: متاسفانه در کشور ما برنامه ریزی برای المپیک ۴ ساله نیست.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تقی اکبرنژاد در خصوص اینکه آیا تعویق یک ساله المپیک به کشتی ایران کمک خواهد کرد یا نه، گفت: اگر تمام دنیا را بررسی کنیم می بینیم که برای ۴ سال کشتی شان برنامه ریزی می کنند ولی ما یک سال و اندی به المپیک مانده، رئیس فدراسیون مان استعفا کرد و چندین ماه با کشتی با سرپرست اداره شد. زمانی که رئیس فدراسیون مشخص شد دیگر وقت کافی برای جا افتادن نداشت. مشکلات مالی زیاد بود و کار برای برگزاری اردوهای تیم ملی سخت شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه دبیر با مدیریت خوبی که داشت خیلی مسائل را حل کرده بود اما در بعضی از وزن ها مدعیان ما خیلی جوان بودند که حالا با این تعویق یک ساله، جا می افتند، ضمن اینکه مشکلات مالی کمتر می شود. حضور در مسابقات خارجی و سرمایه گذاری بیشتر روی سرمایه های فنی مان از جمله مواردی است که قطعا روی نتیجه ما در المپیک تاثیر می گذارد.

این مربی تهرانی در مورد وضعیت فعلی کشتی پایتخت، تصریح کرد: اصل خرابی کشتی تهران به الان برنمی گردد. در دوره های قبل برنامه ریزی خوبی نشد و متاسفانه کشتی گیران جذب باشگاه ها نمی شدند و قهرمانان هم بعد از پایان دوره قهرمانی شان، به کار مربیگری رو نمی آوردند. به همین خاطر کم کم باشگاه ها جمع شدند و کشتی تهران ضربه خورد. مشکلات سخت افزاری نیز خیلی در این موضوع دخیل بودند اما کشتی تهران دارد بهتر می شود.

اکبرنژاد همچنین در مورد همکاری اش با فدراسیون کشتی در مسابقات جهانی امیدها گفت: در سال ۲۰۱۹ جوانان ما به امیدها آمدند و من نسبت به آنها شناخت داشتم و با همین شناخت، تیم جمع و جور شد. در آستانه اعزام یکی از کشتی گیران مان به دلیل مسئله سربازی و خروجی جا ماند و با ۹ وزن نایب قهرمان جهان شدیم و یکی از بهترین نتایج چند وقت اخیر رقم خورد. ما از ۹ وزنی که کشتی گیر داشتیم در ۶ وزن مدال گرفتیم با همین اوصاف هم می توانستیم قهرمان شویم که یک باخت مانع از این اتفاق شد.


بیشتر بخوانید: محمدی: با کشتی گیران دائم در ارتباط هستیم/ به برگزاری انتخابی تیم ملی اعتقاد دارم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار