اقدامات واتس‌اپ برای جلوگیری از انتشار اطلاعات اشتباه

واتس‌اپ تمهیداتی اندیشیده است تا مشترکان این پیام‌رسان اطلاعات غلط را منتشر نکنند.

اقدامات واتس‌اپ برای جلوگیری از انتشار اطلاعات اشتباهبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، انتشار اطلاعات اشتباه در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها همیشه نگران‌کننده بوده و از همه مهم‌تر انتشار اطلاعاتی از این دست، در این اوضاع بحرانی بهداشت جهانی است. به طور عمومی، هیچ‌کدام از مردم جهان به خوبی درباره بهداشت عمومی اطلاعات درستی ندارند، ولی باید سعی کنند که اطلاعات غلط را از دنیای خود دور کنند تا به بیماری و گرفتاری دچار نشوند. برای مثال، مدتی است در انگلستان اطلاعات غلطی درباره گسترش فناوری ارتباطی 5G شکل گرفته است که این باور غلط باعث شده است مردم این کشور فکر کنند این فناوری باعث گسترش ویروس کرونا خواهد شد. این مسئله باعث شد برخی از شهروندان انگلستانی دکل‌های 5G را به آتش بکشند.


بیشتر بخوانید: قابلیت جدید به برنامه فیسبوک اضافه شد


طبق معمول، شبکه‌های اجتماعی در حال تقویت برخی از این تئوری‌ها هستند و به آن‌ها کمک می‌کنند تا در تخیل مردم جای خود را پیدا کنند. اگر کاربر فیس‌بوک هستید، می‌توانید برای حذف پست‌های ویروسی و تلاش برای انکار سایر حاشیه تبلیغ الگوریتمی غیرمجاز، یک دسته از نظم‌دهنده محتوا استفاده کنید، اما اگر موضوع واتس‌اپ متعلق به فیس‌بوک باشد، راه حل مشکل‌تر است.

واتس‌اپ از یک شیوه پیام‌رسانی استفاده می‌کند که هیچ‌کس جز کسانی که پیام‌ها را برای هم ارسال می‌کنند، نمی‌توانند آن‌ها را بخوانند. این بدان معنا است که حتی واتس‌اپ به محتوایی که در این پیام‌رسان ارسال می‌شود، دسترسی ندارد که بتواند صحت محتوای آن را مورد بررسی قرار دهد. مدیر واتس‌اپ، ویل کتکارت در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این برنامه پیام‌رسان نمی‌تواند حریم خصوصی کاربران خود را با دسترسی به چت‌ها، تماس‌های ویدیویی یا صوتی آن‌ها در این برنامه به هم بزند تا بتواند از انتظار اطلاعات اشتباه جلوگیری کند که در این صورت، جاسوسی از کاربران مسئله بزرگتری خواهد شد.

اقدامات واتس‌اپ برای جلوگیری از انتشار اطلاعات اشتباه

با این حال، واتس‌اپ از اولین روز آغاز به کار خود دارای یک قابلیت به نام ارسال دوباره پیام‌ها بوده است که این پیام‌رسان را می‌تواند به یک شبکه اجتماعی شبیه به فیس‌بوک بکند. واتس‌اپ در برنامه دارد تا تعداد دفعات ارسال دوباره پیام‌ها را برای افراد دیگر کاهش دهد. این قابلیت باعث خواهد شد تا پیامی که یک بار برای یک نفر ارسال شده است، بیش از یک بار به نفرات بیشتر ارسال نشود و همین مسئله می‌تواند باعث شود که اگر اطلاعات اشتباهی در حال پخش شدن در این پیام‌رسان است، کنترل شود. درست است که با استفاده از کپی کردن پیام‌ها می‌توان دوباره این اطلاعات اشتباه را پخش کرد، اما همین کار باعث خواهد شد تا بررسی‌کنندگان محتوا آن‌ها را در زمان بهتری بررسی کنند و سرعت انتشار اطلاعات غلط کمتر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار