مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم مطرح کرد؛

صدرنشینی قم در کاهش تلفات جاده‌ای

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم گفت:نظارت مستمر بر جاده‌های قم از عوامل موثر کاهش تلفات جاده‌ای در سال ۹۸ بود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم، کلهری،مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم امروز در نشست خبری از کسب رتبه اول استان در زمینه کاهش تلفات جاده‌ای در سال ۹۸ خبر داد.

او با اشاره به اینکه تعداد تلفات جاده‌ای استان در سال ۹۷ یکصدو بیست و دو نفر بوده است گفت: این تعداد پارسال به ۸۲ نفر رسید که نشان‌دهنده کاهش ۳۲ درصدی تلفات جاده‌ای است و به همین جهت استان قم رتبه اول کاهش تلفات جاده‌ای را در کشور به دست آورده است.

کلهری انسان، راه و وسیله نقلیه را سه عامل اصلی در ایجاد حوادث جاده‌ای ذکر کردو افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای توانست در پارسال  با انجام برخی اصلاحات در جاده‌ها مانند اصلاح شانه سازی راه‌ها، روکش آسفالت و برخی موارد دیگر جاده‌های ایمن تری را در اختیار رانندگان قرار دهد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان  نظارت مستمر بر جاده‌ها با استفاده از ۲۳ دوربین نظارتی و ۶۷ دوربین ثبت تخلف را از دیگر عوامل موثر در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای عنوان کرد.

 کلهری افزود: امسال جاده‌های پردیسان به ورجان و دستجرد به تفرش با نصب دوربین تحت پوشش نظارتی این اداره کل قرار خواهند گرفت.

او  از عبورهشت و نیم میلیون تن کیلومتر کالا و یک میلیارد و هشتصد میلیون نفر کیلومتر مسافر از جاده‌های استان در سال ۹۷ خبر داد و گفت: استان قم در شاخص اول هفت برابر میانگین کشوری و در شاخص دوم شش برابر میانگین کشوری عبور کالا و مسافر داشته است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم با تصریح بر اینکه آمار سال ۹۸ این دو شاخص هنوز جمع بندی نشده است گفت: این شاخص‌ها نشان می‌دهد استهلاک جاده‌های استان بسیار زیاد است و ضروری است مسئولان کشور و استان اعتبارات ویژه‌ای به احداث و نگهداری جاده‌ها اختصاص دهند.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار