بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخیبه صورت مجازی از گنبد سلطانیه

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از برگزاری مراسم بزرگداشت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی به صورت مجازی در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه خبر داد.

بزرگداشت روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی در گنبد سلطانیهبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان اعلام کرد: هر سال به مناسبت روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی برنامه‌های ویژه‌ای متناسب با شعار انتخابی ایکوموس در زنجان برگزار می‌شد. اما  امسال این امر برای جلوگیری از انتقال زنجیره‌ی ویروس کرونا از طریق فضا‌ی مجازی برگزار می­ شود.

او گفت: برنامه روز جهانی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی روز جمعه ۲۹ فروردین ماه ساعت ۱۰ در پایگاه میراث جهانی گنبد سلطانیه به صورت مجازی اجرا خواهد شد. در این مراسم، از فعالیت‌های مربوط به ساماندهی، مرمت مجموعه‌ی سلطانیه و کلیه کارگاه‌های مرمتی این بنا برای مخاطبین گزارشی ارائه خواهد شد.

ارجمند افزود: آثار باستانی و تاثیر آن در نشان دادن پیشینه و تاریخ یک ملت همیشه مورد توجه بوده است و حفظ و صیانت از آن وظیفه‌ای خطیر تلقی می­ شود.

علاقه مندان می‌توانند این برنامه را در روز جمعه بیست و نهم فروردین ماه و در فضای مجازی به آدرس zanjann_cthh به صورت زنده مشاهده کنند.

در سال ۱۹۸۲پیشنهاد ایکوموس مبنی بر اختصاص روز ۱۸ آوریل به عنوان روز بین المللی بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی توسط یونسکو مورد تایید قرار گرفت. این روز خاص فرصت بالا بردن آگاهی عمومی در مورد تنوع میراث جهانی و کوشش‌های مورد نیاز جهت حمایت و حفاظت از آن‌ها را فراهم می‌آورد، و همچنین به منظور جلب توجه نسبت به آسیب پذیری آن‌ها است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.