درمان کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بسیار کم هزینه و رایگان است

طبق اعلام مسئولان حوزه سلامت بار درمان مبتلایان به کرونا از دوش مردم برداشته شده است و هم اکنون درمان بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی رایگان یا بسیار کم هزینه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسئولان حوزه سلامت اعلام کرده‌اند که بار درمان مبتلایان به کرونا از دوش مردم برداشته شده است و هر چند که تعداد بستری‌شدگان زیاد است تمامی تلاششان وارد نیامدن فشار به مردم از این بابت است و بر این اساس هم اکنون درمان بیماری کرونا در بیمارستان‌های خراسان رضوی رایگان یا بسیار کم هزینه است.

علی اصغر انجیدنی دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تمامی هزینه درمان و داروی بیماران مبتلا به کرونا و بستری در بیمارستان‌های این دانشگاه که تحت پوشش بیمه بوده یا فاقد پوشش بیمه‌ای هستند طی فرایند مددکاری و در صورت نیازمند بودن فرد، رایگان است.

او افزود: تمامی تلاش دست اندرکاران حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و مجموعه بیمارستانی تحت پوشش دانشگاه این است که به هر شکل ممکن بار هزینه‌های درمانی از دوش مردم برداشته شود و مراجعه‌کنندگان فاقد بیمه بتوانند تحت پوشش خدمات بیمه سلامت قرار بگیرند که اکنون این اقدام در اسرع وقت و طی یک فرایند دیجیتال توسط سازمان بیمه سلامت قابل انجام است.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد فرانشیز بیماران دچار عفونت‌های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا که تحت پوشش بیمه سلامت، تامین اجتماعی و یا سایر بیمه‌ها هستند را در صورت تایید مددکاری در خصوص نیازمند بودن افراد دریافت نکرده یا به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

انجیدنی بیان کرد: اگر از بیماران بیمه شده مرتبط با کرونا هنگام ترخیص در حسابداری بیمارستان‌ها مبلغی دریافت شود می‌توانند به مراکز مرتبط دانشگاه مراجعه کنند و موضوع قابل پیگیری است و می‌توانند با شماره ۱۹۰ تماس بگیرند تا موضوع کاهش هزینه یا رایگان شدن خدمات در دستور کار قرار گیرد.

انجیدنی افزود: بیماران مبتلا به کرونا که پوشش بیمه‌ای ندارند هنگام ترخیص به مددکاری بیمارستان جهت تخفیف ارجاع داده می‌شوند و تلاش بر این بوده است که هزینه آنان نیز در حد رایگان باشد و تخفیفات زیادی در مددکاری به آن‌ها داده می‌شود که البته این موضوع مربوط به شرایط فعلی نیست و همیشه تخفیف برای افراد نیازمند در مجموعه دانشگاهی در نظر گرفته می‌شده است.

میلیارد‌ها تومان تخفیف برای هزینه اتباع غیرایرانی در علوم پزشکی مشهد

او تصیح کرد: به جز اتباع بیگانه بیشتر بیماران بستری بر اثر کرونا در بیمارستان‌های مشهد بیمه هستند و درصد بیمارانی که زیر پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند کمتر از پنج درصد مراجعه کنندگان را شامل می‌شود.

دبیر کمیته مراقبت و درمان بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به هزینه درمان کرونا برای اتباع بیگانه به ویژه مهاجران افغانی، تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد حتی قبل از همه‌گیری کرونا، میلیارد‌ها تومان تخفیف برای هزینه اتباع غیرایرانی در نظر می‌گرفته و در حال حاضر نیز همین سیاست با شدت بیشتر در جریان است.

انجیدنی اظهار کرد: بر اساس دستورالعمل جدید دفتر ریاست جمهوری، این بیماران در هنگام ترخیص به واحد مددکاری ارجاع داده می‌شوند و در آنجا تخفیفات ویژه‌ای برای آنان لحاظ می‌شود.

او افزود: از سوی دیگر بخش مهمی از مهاجران پوشش بیمه سلامت دارند و هزینه درمان بیماران کرونایی این تعداد نیز همانند ایرانیان دارای پوشش بیمه، در صورت تایید مددکار، قابل رایگان شدن است.

هیچ بیمارکرونایی به جهت پرداخت نکردن هزینه در بیمارستان ها نمی ماند

حمید رضا رحیمی  دبیرکارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: در حال حاضر بیماران مبتلا به کرونا در سه بیمارستان شریعتی، امام رضا (ع) و قائم (عج) مشهد تحت معالجه قرار می‌گیرند.

او افزود: از ترخیص هیچ بیمار کرونایی به دلیل نداشتن هزینه و تسویه حساب نکردن در بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه جلوگیری نمی‌شود.

دبیرکارگروه اطلاع رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: مردم می‌توانند در صورت مواجهه با این گونه رفتار‌ها در بیمارستان‌ها مراتب را به ستاد مرکزی مقابله با کرونا در استان به شماره ۳۸۴۱۲۰۸۱ اطلاع‌رسانی کنند که در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

رحیمی بیان کرد: به هیچ عنوان هیچ فردی مجاز نیست جنازه فوتی بر اثر کرونا را به دلیل نداشتن توانایی تسویه حساب در بیمارستان نگه داشته و به خانواده او تحویل ندهد.

مبتلایان افغانستانی رایگان درمان می شوند

محمد تقی هاشمی مدیرکل دفتر اتباع و امور مهاجران استانداری خراسان رضوی نیز گفت: ۳۲۰ هزار تبعه افغانستان با مجوز، گذرنامه و کارت آمایش در خراسان رضوی سکونت دارند که ۹۶ درصد از این تعداد ساکن مشهد هستند.

او افزود: هشت درصد از کل افراد مبتلا به بیماری کرونا در این استان را اتباع افغانستان تشکیل می‌دهند و این آمار شامل افرادی است که به خاطر ابتلا به عفونت حاد تنفسی در بیمارستان‌های این استان بستری شده‌اند.

مدیرکل دفتر اتباع و امور مهاجران استانداری خراسان رضوی ادامه داد: خدمات ارائه شده به بیماران افغانستانی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های خراسان رضوی به طور کامل رایگان است و آن‌ها در دریافت خدمات‌درمانی هیچ تفاوتی با ایرانیان ندارند.

هاشمی بیان کرد: افغانستانی‌های مقیم خراسان رضوی و مشهد باید توجه داشته باشند که فقط خدمات درمانی مرتبط با بیماری کرونا رایگان است به طور مثال فردی که پایش شکسته و کرونا هم دارد باید هزینه ارتوپدی مربوط به شکستگی را بپردازد.

او تصریح کرد: از سوی دیگر طبق پروتکل‌های درمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دارو‌های درمان کرونا که گران قیمت نیز هست به طور رایگان ارائه می‌شود، اما در صورتی که بیمار از دارو‌های خارج از این پروتکل استفاده کند باید هزینه آن را بپردازد.

خراسان رضوی با دارا بودن ۶ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی یکی از استان‌هایی است که طی ۵۵ روز گذشته بیشترین میزان بستری‌شدگان در بیمارستان‌ها بر اثر کرونا را در سطح کشور داشته است.
 
علاوه بر دانشگاه علوم پزشکی مشهد که افزون بر ۷۵ درصد از جمعیت خراسان رضوی را زیر پوشش دارد، پنج دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی دیگر شامل سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور به جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری این استان خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌دهند.

به اذعان معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، خراسان رضوی در روند درمان مبتلایان به کرونا و مقابله با این بیماری به رغم ویژگی‌های خاص از نظر جمعیت و انبوه زائر و مسافر تاکنون عملکرد مطلوبی داشته است.

بر اساس اعلام رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون ۷۹ هزار و ۴۹۴ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور نیز به چهار هزار و ۹۵۸ نفر رسیده است.
 
انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار