مهندسان فاز ۱۲ پارس جنوبی دستگاه اکسیژن ساز و تب سنج ساختند

مهندسان فاز ۱۲ مجتمع گاز پارس جنوبی موفق به ساخت چند دستگاه اکسیژن ساز و تب سنج ویژه شدند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، رئیس ایمنی و محیط زیست (HSE) و پدافند غیرعامل پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی ( فاز ۱۲) گفت: شرایط کنونی باعث شد، تهدید‌های ایجاد شده را تبدیل به فرصت کنیم و چندین دستگاه را برای مقابله و حفاظت در مقابل کرونا در فاز ۱۲ بسازیم.

محمود محمدی افزود: ضمن اینکه ضوابط بهداشتی را رعایت کردیم، با توجه به محدودیت‌های تأمین دستگاه‌های تب سنج، و نظارت مناسب در داخل کشور ، تصمیم بر ساخت این دستگاه‌ها با کیفیت بالا گرفتیم.

او ادامه داد: در همین زمینه با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان و تعدادی از همکاران توانمند پالایشگاه توانستیم در کمتر از دو روز، دستگاه تب سنج تمام خودکار را برای نخستین‌بار در ایران بسازیم که ضمن شناسایی چهره فرد میزان تب را نیز مشخص می‌کند و مطابق یک پروتکل اجازه ورود به پالایشگاه را می‌دهد.

رئیس ایمنی و محیط زیست (HSE) و پدافند غیرعامل پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی بیان کرد: در زمینه ضدعفونی خودرو نیز همکاران توانستند، برای نخستین بار تونل ضدعفونی خودرو را بسازند و آن را در ورودی پالایشگاه نصب کنند.

محمدی با اشاره به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع، گفت: با توجه به نیاز شهر‌های پیرامونی به تب‌سنج، این دستگاه‌ها را در اختیار آن‌ها قرار دادیم و این کار کمک می‌کند میزان مواجهه بیماری در محیط پیرامونی نیز کمتر شود.

او افزود: از طرفی با توجه به اینکه پیش‌بینی کردیم، ممکن است با افزایش تعداد بیماران و تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها نیاز به قرنطینه خانگی به وجود داشته باشد، دستگاه اکسیژن‌سازی ساختیم که از نمونه خارجی بسیار بهتر است.

به گفته رئیس پدافند غیرعامل پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی، این دستگاه کمپرسوری بسیار قوی‌تر از نمونه‌های مشابه دارد و از سه فیلتر در آن استفاده می‌شود که توان فیلتر‌ها را بسیار بالاتر می‌برد. 

محمدی ادامه داد: برتری دیگر این دستگاه نسبت به نمونه مشابه خارجی این است که از مخازن ذخیره‌سازی در آن استفاده شده است و هنگام اکسیژن‌دهی می‌تواند عملیات ذخیره‌سازی را در کپسول‌های ۵ و ۱۰ کیلویی انجام دهد.

او بیان کرد: این دستگاه قابلیت ذخیره‌سازی نیرو را هم دارد تا در صورت قطع برق روند اکسیژن‌دهی ادامه یابد. همچنین قابل حمل است و در بیمارستان و منزل می‌توان از آن استفاده کرد.

رئیس پدافند غیرعامل پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی پس از اشاره به این مزیت‌ها عنوان کرد: به طور قطع، این دستگاه با توجه به مزیت‌هایش کاهش قیمت قابل توجهی نیز خواهد داشت و صرفه اقتصادی قابل توجه ایجاد می‌کند.

محمدی گفت: دانش فنی این دستگاه‌ها به طور کامل در اختیار پالایشگاه است و می‌توانیم برای تولید انبوه آن‌ها نیز اقدام کنیم.

او افزود: با توجه به اینکه خودرو‌های موجود در شهرداری و ایستگاه‌های آتش‌نشانی در شهر‌های اطراف امکان پخش محلول‌های ضدعفونی را به صورت اتمایز نداشتند، به پالایشگاه آمدند و تجهیزی روی ماشین‌آلات نصب شده که بتوانند پاشیدن این محلول ضدعفونی را به صورت اتمایز انجام دهند.

به گفته رئیس HSE و پدافند غیرعامل پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی، این اقدام باعث شده هم ضدعفونی بهتری صورت گیرد، هم میزان مصرف محلول ضدعفونی کننده به یک پنجم کاهش یابد که کمک بسیاری در انجام گندزدایی سطوح در شهر‌های اطراف کرده است.

محمدی بیان کرد: این محلول ضدعفونی با ایجاد یک تغییر در فرآیند پالایشگاه تولید شده است و به صورت استاندارد صورت می‌گیرد. همچنین در سه نوبت، یعنی در زمان تولید، بارگیری و پس از بارگیری آزمایشگاه از این محلول نمونه‌گیری می‌کند که استاندارد آن حفظ شود وبا ضوابط بهداشتی همخوانی داشته باشد و با خیال راحت از آن استفاده شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۱ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
دستگاه فقط دو روز برقرار بود و اینکه اختراع نبود همچین متخصصانی تو مهندسی پزشکی هست نه تو نفت.