سردارمهری خبر داد؛

اعزام مشمولان معاف از رزم چه زمانی است؟

تاریخ اعزام به خدمت مشمولان معاف از رزمی که مبتلا به بیماری‌های مزمن آسمی، قلبی و عروقی، خونی، گوارشی و عفونی هستند، تمدید شد

تاریخ اعزام به خدمت مشمولان معاف از رزمی که مبتلا به بیماری‌های مزمن آسمی، قلبی و عروقی، خونی، گوارشی و عفونی هستند، تمدید شدبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار تقی مهری رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا در مراسم بدرقه مشمولان اعزامی یکم اردیبهشت ماه سال جاری، ضمن درود و سلام به ارواح پاک و مطهر شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت برای فرمانده معظم کل قوا امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) اظهارکرد: امنیت رکن اصلی هر جامعه است و وظیفه هر فرد ایرانی دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور و حفظ جان، مال و ناموس کشور است.

وی با اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا که فرمودند:" خدمت وظیفه عمومی خدمت واقعا مقدسی است که در زمان جنگ و صلح در صف اول نیاز‌های کشور قراردارد"، اشاره کرد و عنوان کرد: اولین تاثیر خدمت مقدس سربازی، مسئولیت پذیری است و سربازان در زمینه‌های امنیتی، اجتماعی و. مسئولیت پذیر شده و ایفای نقش می‌کنند.

سردارمهری گفت:از دیگر دستاورد‌های خدمت سربازی، فعالیت در عرصه‌های اجتماعی است که با شیوع و گسترش ویروس کرونا شاهد حضور چشمگیر نیرو‌های مسلح در خصوص گندزدایی و ضدعفونی معابر شهر، درمان بیماران و... بوده ایم.

وی اظهارکرد:یکی از دستاورد‌های مهم خدمت مقدس سربازی ایجاد روحیه ایثارگری برای حفظ و برقراری نظم و امنیت است که در حال حاضر حفظ و ارتقاء بهداشت جامعه در اولویت است و نیرو‌های مسلح در عرصه مقابله با ویروس کرونا با ایجاد قرارگاه بهداشتی "امام رضا "حضور فعال داشته است.

این مقام ارشد انتظامی گفت:اولین مسئله‌ای که مدنظر همه فرماندهان است حفظ سلامت سربازان است که در این راستا دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مدنظر قرار گرفته و علاوه بر توزیع اقلام بهداشتی مانند: ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده در بین سربازان، خودرو‌های حمل سربازان و آسایشگاه‌ها نیز ضدعفونی شده اند.

وی گفت:در جهت کنترل و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تلاش سازمان بر این بوده که اکثریت مشمولان اعزامی بصورت غیر حضوری (انفرادی) به مراکز آموزش و یگان‌های سازمان‌های نیرو‌های مسلح اعزام شوند

رئیس سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی بیان داشت: در مواردی که امکان اعزام انفرادی مشمولان وجود نداشته و سربازان از رده‌های وظیفه عمومی اعزام شده اند، دستور العمل وپروتکل‌های بهداشتی از قبیل تست و غربالگری مشمولان در رده‌های وظیفه عمومی با حضور تیم‌های بهداشتی، ضد عفونی و گندزدایی اتوبوس‌ها، رانندگان و کمک رانندگان رعایت شده و در داخل اتوبوس‌ها نیز با رعایت فاصله گذاری اجتماعی، در هر صندلی ۲ نفره یک مشمول مستقر می‌شود.

وی گفت: مشمولان گروه پزشکی و پیراپزشکی بدون نیاز به سپری کردن دوره آموزشی، بطور مستقیم به مراکز درمانی نیرو‌های مسلح اعزام شدند.

این مقام ارشد انتظامی خاطرنشان کرد:در این دوره از اعزام، تاریخ اعزام به خدمت مشمولان معاف از رزمی که مبتلا به بیماری‌های مزمن آسمی، قلبی و عروقی، خونی، گوارشی و عفونی هستند، تمدید شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۲۵ مرداد ۱۳۹۹
هنوزم اعزام نکردن. تو رو خدا پیگیری کنید دوباره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا اونا تمدید شدن این بی عدالتیه، چرا یکرنگی نیست؟
آخرین اخبار