رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان:

ادارات استان تا پایان تیرماه برای جذب ۱۱ میلیارد تومان اسناد خزانه مهلت دارند

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: ۱۱ میلیارد تومان از مجموع اسناد خزانه یکساله در استان تاکنون محقق نشده و ادارات تا پایان تیرماه برای جذب این رقم مهلت دارند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان گفت: ۱۱ میلیارد تومان از مجموع اسناد خزانه یکساله در استان تاکنون محقق نشده و ادارات تا پایان تیرماه برای جذب این رقم مهلت دارند.

سمانه حسن پور  افزود: مجموع اسناد خزانه استان ۹۲۹ میلیارد تومان شامل ۶۳۹ میلیارد تومان در بخش سیل و در سایر ردیف‌های استانی، توازن منطقه‌ای و نفت ۲۳۶ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۱۳۸ میلیارد تومان ردیف‌های مختلف و ۳۹۴ میلیارد تومان اسناد سیل جذب نشده است.

او با بیان اینکه از دستگاه‌ها در خصوص عدم جذب این اسناد توضیح خواسته شده ادامه داد: ۱۱ میلیارد تومان از مجموع اسناد مانده یکساله است و ادارات تا پایان تیرماه برای جذب این رقم مهلت دارند.

او اظهار داشت: بیشترین عدم جذب اسناد مربوط به دستگاه‌هایی همچون جهادکشاورزی، راهداری و حمل و نقل جاده ای، آب منطقه ای، نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس و بنیاد مسکن انقلاب است که در جلسه با استاندار لرستان و برنامه ریزی لازم، انجام این مهم در دستور کار ادارات قرار گرفت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان گفت: طی سه سال گذشته برای مدیریت بهتر اسناد تخصیصی استان و به منظور عدم بازگشت این اعتبارات، تخصیص‌ها به سمت دستگاه‌های فعال و طرح‌های مهم هدایت شده است.

حسن پور افزود: همچنین اقدامات خوبی در خصوص تهاتر (به زبان ساده یعنی مبادله بدهی و خدمات میان دستگاهها) صورت گرفته و بیشترین مکاتبات بند "و" و تهاتر با سازمان‌های برنامه ریزی در لرستان و بیشترین رقم استانی آن مربوط به شرکت آب و فاضلاب بوده است.

هفته جاری در جلسه‌ای با حضور استاندار و بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده ۶۰ درصد اسناد یکساله تا پایان اردیبهشت و ۱۰۰ درصد آن باید تا پایان خرداد امسال جذب شود، ۲۵ درصد تا پایان اردیبهشت، ۵۰ درصد تا پایان خرداد و ۸۰ درصد تا پایان تیر جذب و تعیین تکلیف و تا ۱۵ مرداد نیز باید پرونده تمامی این اعتبارات بسته شود.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.