مدیر حوزه علمیه استان سمنان مطرح کرد؛

روحانیون استان سمنان در صف مبارزه با کرونا

حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان گفت: ۴۲۷ طلبه و روحانی در استان سمنان در صف مبارزه با کرونا فعالیت دارند.

حجت‌الاسلام محمدحسن رستمیان مدیر حوزه علمیه استان سمنان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، با بیان اینکه طلاب برادر و خواهر و روحانی‌های استان سمنان از روز‌های ابتدایی شیوع کرونا در شهر‌های مختلف این استان به فعالیت مشغولند گفت: طرح سلام، طرح طبیب دوار و غیره از جمله طرح‌هایی هستند که در استان سمنان توسط طلاب اجرا می‌شوند.

او غسل اموات را یکی از فعالیت‌های طلبه‌ها و روحانیون دانست و افزود: باتوجه به اینکه بسیاری به انجام غسل و کفن میت ورود پیدا نمی‌کنند طلبه‌ها به این امر وارد شدند.

حجت‌الاسلام رستمیان از اجرای طرح سلام در این استان خبر داد و تصریح کرد: یکی از طرح‌های ابتکاری فرهنگی که با استقبال مردم مواجه شده است طرح سلام است که در قالب آن روحانیون با همکاری مخابرات با همسایگان مساجدی که در آن به اقامه نماز می‌پرداختند بصورت روزانه در ۲ نوبت صبح و عصر تماس تلفنی گرفته و ضمن روحیه دهی و احوالپرسی، مشکلات آنان را بررسی می‌کنند.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان ادامه داد: طلاب و روحانیون به منظور روحیه دادن به بیماران کرونایی با رعایت تمام ضوابط بهداشتی در بیمارستان‌ها حاضر می‌شوند که به گفته کادر درمانی اجرای این طرح در روند بهبود بیماران تاثیرگذار بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان سمنان، طرح طبیب دوّار را از دیگر طرح‌های حمایتی طلاب و روحانیون استان برشمرد و گفت: با همکاری مراکز بهداشت و شناسایی افراد آسیب دیده ناشی از کرونا روحانیون با مراجعه حضوری و بررسی میدانی وضعیت این خانواده‌ها اقلام خوراکی و سایر مایحتاج آنان را بخصوص افرادی که در قرنطینه هستند تامین و با حفظ کرامت آنان تحویل می‌دهند.

حجت‌الاسلام رستمیان پشتیبانی را از دیگر اقدامات طلبه‌ها دانست و تصریح کرد: پشتیبانی کار دیگر طلبه‌ها است که در این زمینه، مهم‌ترین اقدام آن‌ها تولید آبمیوه تازه برای بیماران زیر نظر نماینده بهداشت و درمان است که روزی ۳ نوبت انواع نوشیدنی تهیه و پس از بسته بندی و پلمب بهداشتی در اختیار بیماران قرار می‌گیرد.

انتهای پیام / ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار