معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس:

شهریه دانشجویانی که حذف ترم کنند عودت داده نمی‌شود

کلباسی گفت: شهریه دانشجویانی که حذف ترم کنند عودت داده نمی‌شود و برای ترم بعد ذخیره خواهد شد.

محمدرضا کلباسی مسجدشاهی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین تصمیمات این دانشگاه برای تخفیف شهریه دانشجویان گفت: بر اساس آخرین تصمیم گیری‌ها مقرر شده دانشجویانی که خود و یا خانواده آن‌ها به کرونا مبتلا شده اند و مدارک مستندی به دانشگاه ارائه کنند از امکان حذف ترم برخودار شوند. همچنین دانشجویان مناطق محروم که به آموزش مجازی به هیچ وجه دسترسی ندارند نیز می‌توانند ترم جاری خود را حذف کنند. البته اساتید دانشگاه جزوه‌های لازم را برای دانشجویانی که دسترسی به آموزش مجازی ندارند ایمیل می‌کنند تا آن‌ها نیز بتوانند از این آموزش ها بهره‌مند شوند.

کلباسی در ادامه درباره شهریه دانشجویان شهریه پرداز، اظهار کرد: برای تخفیف شهریه نامه‌ای به هیات امنای وزارت علوم ارسال کردیم که در آن درخواست شده در شهریه تخفیف داده شود و منتظر اعلام نظر هیات امنای وزارت علوم هستیم.

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه درباره دانشجویان شهریه‌پرداز که ترم تحصیلی خود را حذف کنند، افزود: شهریه این دسته از دانشجویان عودت داده نمی‌شود، زیرا به خزانه واریز شده و این شهریه برای ترم بعد ذخیره خواهد شد.

تمایلی به برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت مجازی نداریم

او در ادامه درباره برگزاری امتحانات پایان ترم به صورت مجازی، بیان کرد: در این رابطه هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است، اما به برگزاری امتحانات به صورت مجازی تمایلی نداریم؛ زیرا در حق برخی از دانشجویان قطعا اجحاف خواهد شد. قطع و وصلی اینترنت زیاد است و نمی‌توان انتظار داشت دانشجو بتواند به خوبی در امتحان شرکت کند.


بیشتر بخوانید: شرایط حذف یا تخفیف شهریه در دانشگاه‌های مختلف


معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در ادامه بیان کرد: بر اساس آخرین تصمیم گیری‌ها مقرر کرده ایم که حدود ۵۰ درصد از نمره امتحان پایان ترم به صورت ارزیابی بین ترم به دانشجو تعلق گیرد.

احتمال برگزاری کلاس ها به صورت مجازی در مهر ماه

کلباسیبا اشاره به اینکه تعطیل کردن ترم امکان‌پذیر نیست، تاکید کرد: شرایط موجود کرونا رو به بهبود است، اما احتمال اینکه مهر ۹۹ هم کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شود قوی است.

او در ادامه درباره زمان پایان ترم در دانشگاه تربیت مدرس، گفت: پایان ترم دانشگاه تربیت مدرس  ۱۱ تیر است و امتحانات از حدود ۲۰ تیر به بعد شروع می‌شود و تا ۸ مرداد ادامه دارد.

شهریه دانشجویانی که حذف ترم کنند عودت داده نمی‌شود

معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در خصوص دانشجویانی که مشمول پرداخت شهریه تمدید سنوات تحصیل و سنوات مازاد می‌شوند، ادامه داد: مقرر شد دانشجویان شهریه پرداز مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری که در نیم سال دوم سال تحصیلی ۹۸ – ۹۹ نسبت به اخذ واحد درسی، شرکت در کلاس‌های مجازی و اتمام واحد درسی خود اقدام کنند تا سقف ۵۰ درصد تخفیف شهریه ترم یا شهریه ثابت و متغیر در نیم‌سال فوق بهره‌مند می‌شوند.

او افزود: براساس این تصمیم شهریه تمدید سنوات تحصیلی و شهریه سنوات مازاد دانشجویان از ابتدای اسفندماه سال ۱۳۹۸ تا زمان بازگشایی مجدد دانشگاه‌ها مشمول بخشودگی خواهد شد.

کلباسی در ادامه گفت: شهریه دانشجویانی که تا اسفندماه سال ۱۳۹۸ آماده دفاع از پایان‌نامه یا رساله بوده، درخواست خود را در سیستم گلستان ثبت کرده‌اند و مشمول پرداخت شهریه تمدید سنوات تحصیلی و سنوات مازاد شده‌اند به واسطه شیوع کرونا ویروس و محدودیت‌های حضور در دانشگاه به یکی از دو روش اعلام شده انجام خواهد شد. براین اساس پرداخت شهریه تمدید سنوات تحصیلی و سنوات مازاد تا قبل از اسفندماه سال ۱۳۹۸ به صورت اقساط و حداکثر در چهار قسط مساوی تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۹ محاسبه و اخذ می‌شود و در صورت پرداخت نقدی قسط اول مابقی اقساط صرفا با اخذ تعهد کتبی مبنی بر پرداخت انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
rezaei,z
۰۰:۲۷ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
با سلام
مشکل اصلی دانشگاه آزاد آموزش مجازی بسیار ضعیفش هست متاسفانه ما هیچی یاد نمیگیریم، دانشگاه نه درست تدریس میکنه نه میزاره حذف ترم کنیم علاوه بر این شهریه ثابت و متغییر هم میخواد.!!!!!!!!!!
توی این کرونا نمیتونیمم تجمع و اعتراض کنیم کاش شما به داد ما برسین
آخرین اخبار