تولید واکسن کرونا « دانشگاه آکسفورد» تا ۳ هفته دیگر

تولید واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد تا ۲ الی ۳ هفته دیگر توسط موسسه سروم (Serum) آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از بیزینس استاندارد، موسسه هندی «سروم» که به تولید دارو و واکسن می‌پردازد، روز یکشنبه اعلام کرد قصد دارد تا تولید واکسن کووید ۱۹  توسط دانشگاه آکسفورد را طی دو یا سه هفته آینده آغاز کند و امیدوار است در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایش‌های بالینی انسان این واکسن را تا اکتبر ۲۰۲۰ (مهر و آبان ماه سال ۹۹) به بازار عرضه کند.

این شرکت که در شهر پونه مستقر است به عنوان یکی از هفت موسسه جهانی تولید واکسن با دانشگاه آکسفورد همکاری کرده است.

موسسه سروم هند در گذشته با دانشمندان دانشگاه آکسفورد برای پروژه واکسن مالاریا همکاری داشته است، این موسسه قصد دارد که هم‌زمان با تولید واکسن کارآزمایی بالینی آن را در هند انجام دهد.

ادار پوناوالا، مدیر اجرایی موسسه سروم هند گفت: شرکت ما از دانشگاه آکسفورد با دکتر هیل همکاری نزدیکی داشته است و ما انتظار داریم که در طی ۲ الی ۳ هفته تولید واکسن را آغاز کنیم.

تولید ۵ میلیون دوز واکسن کرونا در ۶ ماه اول 

او ادامه داد: ۵ میلیون دوز در ماه برای مصرف ۶ ماه اول تولید می‌کنیم، بعد از تولید این مقدار واکسن، امیدواریم که به تولید ۱۰ میلیون دوز در هر ماه برسیم.

پوناوالا افزود: ما انتظار داریم که واکسن کووید ۱۹ تا ماه سپتامبر یا اکتبر به بازار عرضه شود، این تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که آزمایشات با ایمنی لازم و اثربخشی اطمینان حاصل شود، امیدوارم طی دو تا سه هفته آینده در هند آزمایش‌های مربوط بر روی این واکسن را شروع کنیم.

به گفته مدیر اجرایی موسسه سروم هند، این موسسه در انتظار آزمایشات بالینی است که تا ماه سپتامبر یا اکتبر در انگلستان انجام شود. پس از انجام این آزمایشات، ما تصمیم خود را برای شروع تولید این واکسن با وجود همه ریسک‌های احتمالی آن گرفته‌ایم تا در صورت موفقیت آمیز بودن آزمایشات بالینی، دوز کافی در دسترس باشد.

موسسه سروم به حمایت از طرف  شرکا برای تولید واکسن نیاز دارد

پوناوالا گفت ادامه داد: باتوجه به شرایط فعلی، ما تولید این واکسن را با ظرفیت شخصی خود سرمایه‌گذاری کرده‌ایم و امیدواریم بتوانیم از حمایت سایر شرکای خود برای مقیاس بیشتر تولید واکسن استفاده کنیم.

او با بیان اینکه واکسن‌ها در محلی که شرکت در آن مستقر است (پونه) ساخته می‌شوند، گفت: ساخت تسهیلات جدید برای واکسن کووید ۱۹ حدود ۲ الی ۳ سال به طول می‌انجامد.

پوناوالا در ادامه افزود: بهره‌برداری از این اختراع صرفا در اختیار موسسه "سروم" (serum) نیست بلکه تولید و فروش این واکسن را برای همه فراهم خواهیم کرد، نه فقط در هند بلکه در سراسر جهان این اتفاق خواهد افتاد.

مدیر اجرایی موسسه سروم هند در پایان گفت: امیدوارم هرکدام از شرکت‌ها که واکسن را تولید کردند، آن را ثبت اختراع نکنند و واکسن را براساس حق امتیاز یا تفاهم تجاری در اختیار بسیاری از تولیدکنندگان در سراسر جهان قرار دهد تا بتوانند میلیارد‌ها دوز از این واکسن با سرعت سریع تولید شود.

سابقه همکاری موسسه سروم با دانشگاه آکسفورد

موسسه سروم پیش‌تر از این اعلام کرده بود که قصد ندارد حق اختراع این واکسن را به نام خود ثبت کند. مقامات نظارتی هند برای اطمینان از عملکرد تولید این واکسن، با این شرکت همکاری می‌کنند.


بیشتر بخوانید:

حسگر تشخیص سریع سرطان طراحی و ساخته شد

درباره بهداشت حرفه‌ای چه می‌دانید؟

زیاد خوابیدن موجب ابتلا به آلزایمر می‌شود

تأثیر روزه‌داری بر عملکرد ریه‌ها

راه‌های پیشگیری از تشنگی در ماه مبارک رمضان


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار