سناتور‌های دموکرات: اسپر جان نظامیان آمریکایی را به خطر انداخت

گروهی از سناتور‌های آمریکا، وزیر دفاع این کشور را به ایجاد سردرگمی و اتخاذ رویکردی اشتباه در مواجهه با شیوع ویروس کرونا متهم کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه دیفنس وان، گروهی از قانونگذاران دموکرات در نامه‌ای مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا را به ایجاد سردرگمی و درک اشتباه و خطرناک نسبت به شیوع ویروس کووید-۱۹ متهم کردند.

ده سناتور دموکرات با ارسال نامه‌ای به پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا، مارک اسپر را به واکنش کند و ناهماهنگ در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا متهم کردند.

در نامه این نمایندگان دموکرات آمده است وزیر دفاع آمریکا مسئولیت مبارزه با شیوع ویروس کووید-۱۹ را به فرماندهان رده پایین سپرد، سربازان و خانواده‌های آن‌ها را دچار سردرگمی کرد و توانایی نظامی آن‌ها برای مبارزه را به سلامت آن‌ها اولویت داد.

در ابتدای نامه نمایندگان دموکرات، که در ۸ صفحه تنظیم شد، آمده است: ما این نامه را برای ابراز نگرانی خود نوشتیم. رهبری غیرنظامی در پاسخگویی سریع به این ویروس نتوانست به درستی عمل کند. عدم توانایی یا تمایل شما به این مسئله برای ارائه یک دستورالعمل شفاف، فرماندهان محلی را وادار کرد تا شخصا درباره نیرو‌های مبتلا به ویروس کرونا تصمیم گیری کنند.

نمایندگان دموکرات تاکید کردند که رهبری غیر نظامی پنتاگون باید اهتمام بیشتری را برای تضمین سلامت اعضای این وزارتخانه و خانواده‌های آن‌ها صورت دهد.

نام الیزابت وران، ریچارد بلومنتال، مازی هیرونو، کامیلا هریس، اعضای کمیته خدمات مسلح مجلس سنای آمریکا در میان امضاکنندگان این نامه به چشم می‌خورد.

واکنش وزارت دفاع آمریکا به شیوع ویروس کرونا تا حدی به دنبال جنجال به وجود آمده ناشی از شیوع این بیماری در ناو هواپیمابر یو اس اس تئودور روزولت واقع در اقیانوس آرام، مورد موشکافی قرار گرفت. وزارت دفاع آمریکا برت کروزیر، فرمانده این ناو را به دلیل انتشار نامه‌ای که در آن نسبت به ابتلای خدمه به ویروس کرونا هشدار داده بود، از سمت خود برکنار کرد. اعلام نگرانی اعضای خدماتی و فرماندهان رده پایین وزارت دفاع آمریکا در خصوص قصور این وزارتخانه در اقدامات لازم برای محافظت از آن‌ها را نیز باید به این مسئله افزود.

دیفنس وان نوشت: وزیر دفاع آمریکا سعی داشت تا مسئولیت مقابله با ویروس کرونا را به فرماندهان رده پایین ناو‌های پنتاگون بسپارد. زیرا معتقد بودند این افراد بخوبی با اقدامات لازم برای محافظت از اعضای خود آگاهند. اما این سیاست به ایجاد سردرگمی در پنتاگون منجر شد و اتخاذ سیاست‌هایی را در پی داشت که جان نیرو‌های نظامی و غیر نظامی و نیز خانواده‌های آن‌ها را به مخاطره می‌انداخت.

سناتور‌های دموکرات از پنتاگون خواستند تا ظرف دو هفته به پرسش‌های آن‌ها مندرج در این نامه، از جمله تعداد دقیق نظامیان مبتلا به ویروس کرونا، برنامه‌های مربوط به آزمایش و غربالگری پرسنل، دسترسی به نتایج آزمایش‌های نظامیان و خانواده‌های آن‌ها خارج از مراکز درمانی، پاسخ دهند.

در آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت دفاع آمریکا، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در میان نظامیان و غیرنظامیان آن ۶ هزار و ۵۶۸ نفر گزارش شد. وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۷ نفر از نیروی‌های این وزارتخانه جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار