چرا دوربین گلکسی Z Flip برای ۲۰۲۰ مناسب نیست؟

سایت DXOMark در آخرین آزمایش خود ثابت کرد که دوربین گلکسی Z Flip در سطح گوشی‌هایی است که سال ۲۰۱۸ عرضه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از جذاب‌ترین و چشم‌نوازترین گوشی‌های که امسال رونمایی شدند، گلکسی Z Flip سامسونگ است. اما با توجه به جدیدترین اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، این دستگاه محبوبیت خود را تنها مدیون صفحه نمایش منعطف خود است، زیرا از لحاظ سخت‌افزاری گزینه خاصی ندارد که آن را از دیگر دستگاه‌های موجود متمایز کند.

اگر در این باره شک دارید باید به شما بگوییم که سایت DXOMark در آخرین آزمایشی که انجام داده این مسئله را ثابت کرده است. همچنین این سایت نتیجه خود را منتشر کرده تا نشان دهد دوربین این گوشی از باقی دستگاه‌های موجود گزینه خاص‌تری ندارد. در ادامه نتایج آزمایش انجام شده را مشاهده می‌کنید:


بیشتر بخوانید: سامسونگ از عرضه دو دستگاه جدید تا آخر پاییز خبر داد


چرا دوربین گلکسی Z Flip برای ۲۰۲۰ مناسب نیست؟

آیفون‌های دو سال پیش جلوتر از گلکسی Z Flip

امتیاز نهایی که به دوربین گلکسی Z Flip داده شده ۱۰۵ است. این امتیاز برای گوشی که در سال ۲۰۱۸ عرضه شده عدد بدی نیست، اما نه برای دستگاهی که برای سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده است. به هر حال این امتیاز به قدری بود که گلکسی Z Flip را دقیقا پشت آیفون XS و آیفون XS Max قرار داد. اگر به یاد داشته باشید، این دو گوشی دو سال پیش پرچمداران اپل بودند. این خود گواهی بر این است که نباید انتظار زیادی از دوربین این دستگاه داشته باشید.

هیچ مشکلی ذاتی در دوربین این دستگاه وجود ندارد، اما تنها مسئله این است که رقابت در بخش پریمیوم تشدید یافته و مطابق با استاندارد‌های امروز نیست. به همین دلیل مشکلاتی در تصویر نهایی ایجاد می‌شود. برای مثال گاهی اوقات جزئیات تصاویر پایین است، فوکوس خودکار آهسته انجام می‌شود و لنز اولترا-واید در صحنه‌های داخلی، تصاویری با رنگ‌های ترکیبی تولید می‌کند.

البته همه چیز تصویربرداری این گوشی بد نیست و از طرف دیگر دوربین دستگاه مذکور توانایی‌های خوبی نیز دارد. گفته می‌شود دامنه پویای (Dynamic range) دوربین گلکسی Z Flip گسترده بوده و تعادل رنگ سفید (white balance) خوب است. همچنین در تصاویر خروجی نویز به حداقل می‌رسد و فوکوس و ثبات آن‌ها قابل قبول است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار