گزارش/

اختلاف داخلی وزارت صمت برای قیمت گذاری خودرو/ آیا قیمت کارخانه‌ای خودرو افزایش می یابد؟

بازار خودروی انتظار تغییر قیمت محصول از درب کارخانه را می‌کشد، اما برخورد‌های سلیقه‌ای برخی متولیان امر با این ماجرا نتایج مطلوبی را به همراه نخواهد داشت.

جنگ داخلی برای قیمت گذاری خودرو/ تیغ دولبه افزایش قیمت خودرو در کارخانه به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از حدود دو هفته پیش ستاد تنظیم بازار موضوع تعیین قیمت خودرو در سال٩٩ را دستور کار قرار خود داده است، این موضوع از طریق دو نهاد یعنی شوراى رقابت و سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده پیگیری می‌شود و برخی منابع آگاه خبری از بروز اختلاف بر سر اینکه کدام یک از این دو نهاد مرجع تعیین قیمت خودرو باشد، خبر می‌دهند.

در حالی که تعلل در تصمیم گیری برای این موضوع بر تعلیق به وجود آمده در بازار دامن زده است. برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند که سازمان حمایت به هیچ وجه حاضر به واگذارى این جایگاه به شوراى رقابت نیست و طولانى شدن جلسات کمیته خودرو نیز بیش از آن که مربوط به تعیین نحوه قیمت‌گذارى خودرو باشد، به این دلیل بوده است.

همچنین گفته شده سازمان حمایت پیشنهاد تغییر قیمت را ارائه می کند ولى در این میان شوراى رقابت معتقد است که اگرچه باید قیمت‌گذارى دستورى خودرو حذف شود، اما لازم نیست که زیان خودروسازان که بخشى از آن متاثر از اقدامات خودشان بوده، از این محل جبران شود.

تصمیم جدید برای قیمت خودرو گرفته نشده است

عباس قبادی دبیر ستاد تنظیم بازار در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییر قیمت خودرو از درب کارخانه اظهار کرد: هنوز جلسه تصمیم گیری درباره تغییر قیمت خودرو‌ از درب کارخانه برگزار نشده و تصمیمی درباره این موضوع گرفته نشده است.

او بیان کرد: بعد از برگزاری جلسه، مصوبات ستاد تنظیم بازار این موضوع سریعا از طریق سازمان حمایت اطلاع رسانی خواهد شد.


بیشتر بخوانید: ۷۵۸ هزار دستگاه خودروی سواری در سال ۹۸ تولید شد


سال گذشته مدیران عامل خودروسازى‌ها علت اصلى زیان خود را سیاست قیمت گذاری دستوری می‌دانستند؛ بنا بر گفته دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه ‌سازان  مجموع زیان انباشته خودروسازان و قطعه‌ سازان کشور را تا پایان سال ۹۸، بیش از ۵۵ هزار میلیارد تومان رسیده اعلام کرد.

با این وجود برخی منابع خبری اعلام می‌کنند علی‌رغم آشکار بودن تبعات قیمت‌گذارى دستورى خودرو، سازمان حمایت قصد عقب‌نشینى از این سیاست اشتباه را ندارد و اگر همچنان مرجع قیمت‌گذارى باشد همین سیاست را برای سال آینده هم اعمال خواهد کرد.

نرخ گذاری خودرو بر مبنای عرضه و تقاضا واقعی می شود

فربد زاوه کارشناس حوزه خودرو در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در این باره می گوید: نرخ خودرو باید به قیمت واقعی برسد.  به این معنا که این نوع قیمت گذاری هم بر اساس فرمول عرضه و تقاضا و البته به دور از ورود دلالان به آن تعیین شود.

او گفت: متاسفانه در کشور آفتی با نام دلالی وجود دارد، اما نمی‌توان آن را تنها عامل تغییر قیمت ها در بازار خودرو دانست. علت فعالیت دلال‌ها سرمایه سرگردانی بوده که در دست مردم باقی مانده است. مشکل از خلق نقدینگی اشتباهی است که  زمانی رخ داده و هنوز هم ادامه دارد. 

زاوه گفت: قیمت گذاری دستوری زیان بسیاری را به خودروساز‌ها تحمیل کرد و حالا برای حل این مشکل سراغ تجدید ارزیابی رفته‌اند، یعنی صورت‌های مالی دست برده می‌شود تا شرایط برای درخواست حمایت های دولتی را برای خود  فراهم کنند و این در حالی است که هنوز تسهیلات قبلی آن‌ها تسویه نشده است. فروش خودرو با قیمت گذاری دستوری در نهایت منجر به تغییر نرخ تورم و اخذ آن از همه مردم می‌شود.

این کارشناس خودرو تصریح کرد: ۱۶ سال از عمر شورای رقابت گذشته و هیچ قدمی برای رفع انحصار برنداشته است, در‌های بازار اقتصاد کشور ما باید باز شود و طبق گفته رئیس جمهور دخالت دولت در آن کاسته شود. ترکیه را می‌توان به عنوان یک مثال مناسب برای این موضوع در نظر گرفت هیچ تعرفه‌ای بر هیچ کالایی ندارد و توانسته سالیانه ۳۰ میلیارد دلار یعنی بیش از درآمد نفتی ما در روز‌های اوج از  صادرات قطعه درآمد داشته باشد. 


بیشتر بخوانید: تولید موتور دیزل با استاندارد یورو ۵


احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تغییر قیمت خودرو در کارخانه، گفت: خودروسازان از سیستم قیمت گذاری دستوری و ثابت نگه داشتن قیمت در درب کارخانه تاکنون ضرر و زیان زیادی دیده اند چرا که تفاوت زیادی بین قیمت کارخانه و حاشیه بازار وجود دارد.

او بیان کرد: سازمان حمایت و وزارت صمت تصمیماتی در خصوص تغییر قیمت خودرو در کارخانه پیشنهاد داده اند اما هنوز رسما موضوعی مطرح نشده است. در جلسات آینده  قیمت گذاری خودروهای تولیدی در کارخانه مشخص شده و از طریق سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان اطلاع رسانی می‌شود. اکنون همین اختلاف قیمت عامل اصلی در رشد قیمت خودرو است.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو با تاکید بر اینکه خودروسازی‌ها در شرایط فعلی با کمبود نقدینگی مواجه هستند، گفت: ادامه دار شدن این روند در نهایت باعث تغییر روزافزون ضرر خودروساز‌ها و افزایش بدهی آن‌ها خواهد شد؛ ادامه دار شدن قیمت گذاری دستوری آینده خودروسازی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نعمت بخش بیان کرد: زمانی که قیمت کارخانه تغییر پیدا کند، خودروسازان می‌توانند کیفیت و تنوع محصولات را توسعه دهند. ما در  مقایسه با سال گذشته با افت تولید خودرو مواجه بودیم در صورتی که توان تولید ما بیشتر از این میزان است.

حالا در میان این اختلاف نظرها، قیمت‌های بازار  افسارگسیخته‌تر از قبل  شده است و از طرفى کاهش عرضه خودروسازان نیز بر این آشفته بازار دامن زده است. در مجموع این اتفاقات باعث شده تا عده‌اى از آشفته بازار این روز‌های کشور سو استفاده کرده و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

با توجه به اظهارات مسئولان این حوزه به احتمال زیاد با تغییر قیمت در کارخانه مواجه خواهیم شد اما این که تغییر قیمت تا چه میزان خواهد بود و چقدر به قیمت بازار نزدیک خواهد شد هنوز مشخص نیست؛ شیوه برخورد مسئولان در دوران بعد از قیمت گذاری می‌تواند بسیار تعیین کننده باشد.

در صورتی که دولت بتواند در کنترل بازار عملکرد خوبی داشته باشد این تغییر قیمت باعث کاهش فاصله قیمت بازار و کارخانه شده و در نهایت دست دلال‌ها را تا حدودی کوتاه می‌کند اما در صورتی که کنترل مناسبی وجود نداشته باشد این تغییر قیمت به میزان مشابه بر قیمت‌های بازار اعمال خواهد شد و شاهد تغییر قیمت چشمگیر در بازار خواهیم بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۷:۲۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۹
سوال اینجاست که با کاهش دلار چرا قیمت کارخانه نمیاد پایین شورای رفاقت کجایی اگه تو بازار میاد پایین چرا کارخانه نمیاد پایین بانک مرکزی چطور حساب کردی
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۰۶:۳۹ ۱۵ تير ۱۳۹۹
بابا بسه دیگه اینا که دیگه جنسش از خارج نمیاد که بخواد با دلار باشه شما خودتون با این کاراتون روز به روز دارین قیمت خودرو ها رو می برید بالا بابا بگذارید ملت از خود کارخونه کالای ایرانی بخرند اینجوری رونق تولید هم میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۰۰:۱۹ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
سلام
چرا در این وانفسا کسی سراغ قیمت های نجومی شرکت مديران خودرو و افزایش قیمت اخیرشان نمی رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
سال ۹۹؛ سال جهش تولید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا به جای تولید بیشتر و ثبت نام بیشتر و ارزان کردن خودرو در نمایندگی قیمت بازار خودرو رو پایین نمیارن؟فقط باید قیمت نمایندگی رو لالا ببرن تا فاصله بازار و کارخونه کم بشه؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
به همین خیال به آینده امید داشته باشین بازیچه دست بشین
Iran (Islamic Republic of)
.
۲۱:۳۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
دولت بجایه اینکه قیمت ماشینو بیاره پایین میخواد 30 درصد ببره رو قیمت الان مشکل ما صفرایه پوله یا قیمت ماشین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۵ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
همه میخرن الکی دل خوش نکنین 100میلیونم بشه میخرن تازه بیشترم میخرن مث خونست دیگه ماشینم نجومی میره بالا
Iran (Islamic Republic of)
نصیروند گرمی مغان محس
۱۳:۲۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.تا کی این همه گرانی سرسام اور و بیسابقه خودرو"،چرا به ملت رحم نمیکنند،تقریبا تمام مواد اولیه ساخت خودرو از قبیل ورقهای اهنی ساخت اتاق خودرو،مس الومنیوم،شیشه،پلاستیک،برنزو...در کشور موجود است و بسیاری قطعات داخلی سازی شده،آخه چقدر میخوایید افزایش قیمت بدید ماشین 20 میلیونی شده 70 میلیون دیگه از جون مردم چی میخواهید،باعث همه گرونی ها بی تدبیری شما مسئولین هست،تا کی دستهای پشت پرده،تا کی دلال بازی،تا کی انحصار دو شرکت سایپا و ایران خودرو،چرا جلوی واردات خودروهای باکیفیت ارزان را باز نمیکنید و تعرفه عوارض واردات را برای مردم صفر نمیکنید تا انحصار شکسته شود،
در کجای دنیا در سال قیمت یه چیزی چند بار بالا میره،یک ذره مرد باشید،حداقل شورای رقابت زمانی یک ذره انصاف داشت و جلوی گرانی را میگرفت،پراید،تیبا و ساینا قیمت واقعیش15 میلیون تومنه و پژو،پرشیا،ال نود و دنا زیر25میلیون تومن،بترسید از خدا اگر یک ذره اعتقاد دارید.اللهم عجل لولیک الفرج.نصیروند،دوسال سربازمملکت،فوق لیسانس،فرزندایثارگر،بیکار.باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
جالبه خودرو ساز هی قیمت خودروشو سال به سال میبره بالا که برسه به دلال دلال هم زورش زیاده اون هی بیشتر میبره بالا هر سال همین بساطه
حداقل تولید رو زیاد کنید تو نمایندگیا ماشیتن بریزید سایت خود شرکت رو باز کنید ببینم کی ضرر میکنه شما یا دلال
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۰۹:۵۶ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم عزیز پولتان را در اختیار صنعت بگذارید وگرنه اقتصاد ایران را با سوداگران بانکی به ورطه ورشکستگی می‌رود بورسی های عزیز سهام بانک‌ها را نخرید کارخانه ها را بخرید. بانک‌ها نقش در توسعه تورم بیشتر دارند.
Iran (Islamic Republic of)
علی حق گو
۰۹:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
آه مردم مظلوم یک روز مثل کرونا گردن مسئولان خودرو سازی را میکیرد انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
علی حق گو
۰۹:۲۴ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودرو سازان با عرضه قطره چکانی رقیب برای خود ساختندکه در یک رالی به نفع خود قیمتها را افزایش دهند چون می دانند بازار انحصار خودشان است اگر واردات خودرو آزاد شود از این عملکردشان پشیمان می شوند مسئله اینجاست که کسی نمی تواند سیاستی خلاف برنامه های خودروسازان اجرا کند مردم باید بر علیه خودرو سازان اعتراض نرم را به گوش رهبری برسانند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۶:۵۷ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
بجای اینکه قیمت ها را هر ساعت می برین بالا..وزیر صمت.بیا د بره داخل مردم.ببین چقدر تضاد طبقاتی در زمینه خودرو هست..یک خانواده...پنج تا ماشین. داره از قبل.که پنج برایر شده..خانواده های دیگر هم. ..خدا قوت..کاش سپاه تولید خودرو را انجام میداد..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۱ ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹
شرکت سایپا دعوت نامه مردم را نگه داشته تا خودرو گران شود بعد بدهد لطفاً فکری هم به حال این مردم بیچاره بکنید خدا بزرگ است مگر ما که صدایمان به جای نمرسی. من دردوم اردیبهشت ماه 98 پراید ثبت نام کردم قرار بود در اسفند ماه دعوت نامه بیاد ماشین هم ندارم هنوز هم خبری نیست الان هم با وام درصد بالا به زور میتوانم با قیمت فعلی ماشین بخرم اگر گران شود دیگه توان خرید ندارم با یددر پیش خدا بزرگ جوابگو باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماشینی که نتونه زیر 10 ثانیه متوقت شه با جون مردم بازی میکنه جمع کنین این ماشین هاتون رو مگه همون پراید نیس که با حلبی روغن قو درست میکردین 7 میلیون الان 70 میلیون خخخ پس روغن قو هم گران شه
Iran (Islamic Republic of)
محمدمهدی
۲۲:۴۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
درود
امیدوارم کسی نخره همین
نخرین تا ورشکست بشن و ارزون بشه تنها راهشه نخرین جون هر کی می خواین
#نخریم_ورشکست_می شوند_ارزان_می شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام قیمت تیبا مدل نود چند است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاملا دارند خون مردم رامثل زالو می مکند تونمایندگیهاده میلیون رشوه می گیرند ثبت نام می گنند وبقیه راهم بین اشناها پخش کرده وبازدربازارخودشان دلال بازی درمیاورند دلالها هم از اشنایان نمایندگیها هستد
Iran (Islamic Republic of)
بی نشان
۱۹:۱۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من ماشین ندارم ارزو دارم یه ماشین داشته باشیم با همسرم و بچه هام بریم بیرون تور و خدا برام دعا کنید
Iran (Islamic Republic of)
ساسان
۱۹:۱۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
پرورش بر بعضی ها که در چنین شرایطی کمی سر واردات را باز میکردم تا خودروسازهای حساب کار دستشون بیاد
Iran (Islamic Republic of)
کارگر
۱۹:۰۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
موقع تعیین حقوق کارگری کشور گل و بلبله و ۱۵ درصد میبرن بالا بعد موقع افزایش قیمت ... خدا ازتون نگدره خدا بزنتتون
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۸:۴۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
انشاالله شرمنده زن و بچه‌ها شون بشن تا بفهمن با حقوق کارگری چطوری میشه زندگی کرد و فقط تو فکر گران کردن و با اعصاب مردم بازی کردن نباشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۳ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای وای وای وای امان از قیمت خودرو
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
سال گذشته هم قیمتارو بردین حاشیه بازار،مگه الان دوباره بازار نرفته بالا؟؟؟؟؟دوباره قیمت ببرین حاشیه بازار؟؟؟؟؟؟ مردمو بدبخت کردین ،شما تولید زیاد کن ببین چطور قیمت بازار میا پایین
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۷:۲۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا مسخره اس پراید۷میلیونی راکردن ۷۰میلیون..خودشون خریدوفروش میکنن به اسم دلال تمام میشه.‌بعدمیگن شرکت ایران خودرو وسایپا ضرر کرده.. .ماکه صدامون به جایی نمیرسه..بعد کارگر وکارمند هرسال ۱۰ددرصد افزایش دارن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
۰متاسفم با این قیمت بالا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۸ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
دارن جوسازی میکنن به خدااگه یه مدت نخریدهمه چی خوب میشه اخه انصاف داشته باشیدخودروکه روزبه روزداره گرون میشه دیگه مگه بیشترازاین جاداره گرونتربشه قبل عیدکه بیدادکرد حالاهم میخان خودشون گرون کنن چندوقت دیگه هم حتمادلالاگرونش میکنن تاکی اخه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بابا بسه دیگه خستمون کردید چقدر گرونی آخه هر روز هر روز گرونی.هر رور یه داستان سرمون پیاده میکنید
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۲۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اونا که پول زیاد دارن باید پولشونو اینجوری هدر بدن دیگه.خوب نخرید‌ مگه میارزه.پول از کجا میارید؟
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۴:۵۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا به حق زبان روزه صنعت خودرو سازی بسته بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
با اعلام این خبر، همین امروز بازار واکنش خود را شروع کرد.
اگه پول داری برو همین الان از بازار یه ماشین بخر.که چند هفته دیگه ده تومنی بالاتر نخری.
اینجا ایرانه، هرچی هم دادبزنی، هیچ فایده ای نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا شرم داره پراید 70 میلیونی این انحصار نیست پس چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
آیا روزی می‌رسد که هر ایرانی یک خودرو داشته باشد آنهم خودرویی با ایمنی بالا.
Netherlands
ناشناس
۱۹:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
تا وقتی حکام فاسقو فاجر سایه اش برتولید خودرو هست وسهامدار یا حق السکوت گیر هستن خودرو بده برابر قیمت ویک دهم کیفیت بخلق الله .... خاهد شد. اخرکلام هرچه خاستید بگید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودروسازان باید بفکر خطهای تولید گسترده رباتیک و تمام مکانیزه و با دقت فراوان باشند و رقابت تنها بر سر کیفیت و قیمت ارزانتر باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
الان مگه قیمت ها رسما بالا رفته... تیبا برای ثبت نام سایت سایپا ۶۵ میلیون پول باید واریز کنی.... ایا این کار غیر قانونی است...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
باید به فکر خریدن یک گاری باشیم .دیگه خدا حافظ ماشین.فقط پولدارا سوار بشن.ما به همون گاری راضیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا سزایتان را بدهد سزای ناجوانمردی و سزای خیانت به صنعت راهبردی خودروسازی، با دو گروه مزخرف خودروسازی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
تولید را بالا ببرید به هر ایرانی یک خودرو بدهید و قسطی پولش را بگیرید ببینید چقدر سود سرشاری خواهید داشت و بازاری دهها میلیونی دارید و صدها میلیونی در منطقه .
Iran (Islamic Republic of)
بختیاری
۱۹:۱۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
کشوری که دهها کارخانه خودروسازی نداشته باشد و رقابتی نباشند نه رفاقتی. خودروسازیش بدرد نمیخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
هم جان برند هم مال برند این است حکایت دو خودروساز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
درد و نفرین و لعنت به دو گروه مافیایی ایران!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
امام علی ع میگه وقتی فقر وارد بشه ، ایمان از ی در دیگه میره بیرون...
مسیولین کشور از روی قصد دارن به مردم فشار میارن که ایمانشون بره بیرون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
آزاد سازی واردات خودرو فقط و فقط
لندکروز به پول ایران 300میلیونه شما میخوای کمک کنی به تولید ملی ولی جون مردم و به لبشون رسوندی با تولید بی کیفیت ترین خودروها و گرانترین خودروها اینجوری اصل حمایت از تولیدات ملی رو به خاطر سودجویی زیرسوال بردین
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۸:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
از بس سر مایل مربوط به خودرو و خودروسازی و خرید خودرو اذیت شدیم ، دیگه گلایه ای نمونده
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۸:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
در بازار خودرو پیدا نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
معلومه ماشینهای کم مصرف گرون میشن
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا-ب
۱۷:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت خودرو براساس ایجاد رقابت در بازار خودرو به وجود می آید نه براساس تنها عرضه وتقاضا چون وقتی رقابت نباشد تقاضا زیاد وعرضه هم کنترل شده خواهدبود
Iran (Islamic Republic of)
بدبخت
۱۷:۳۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماشالله اشتهاشون هم بد نیست ۴۰ درصد میخوانن بزارن رو ماشین رفتن با سرمایه مردم دنبال معامله و سرمایه گزاری جایه دیگه الان ضرر کردن ضرراشون رو هم میخوان از جیب مردم در بیارن حقوق کارگر بدبخت رو ۲۰ درصد افزایش میدن بعد میخوان ۴۰ درصد بزارن رو ماشین زیبا نیست؟؟؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من موندم اينا با چه رويي ميخوان افزايش بدن و همه اش هم صحبت از زيان انباشته خودروسازها ميكنن . انگار مردم و مصرف كننده بدبخت تو اين مملكت مهم نيستن
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۰۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا ۸۰میلیون آدم نباید تاوان دو گاری ساز کشور بدن واردات آزاد کنین تا مردم سوار خودرو با کیفت شن دیگه خسته شدیم از این دو شرکت فرغون ساز
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا از کرمان
۱۵:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
دعوتنامه خودرو کوئیک دنده ای فروردین و اردیبهشت۹۹رو شرکت سایپا بده امیدوارم کسی قیمت کارخانه ای خودرو رو ببره بالا الهی خودش و خانواده ش کرونا بگیرن ۶ماه پیش اومدیم ماشین ثبتنام کردیم چرا دعوتنامه ها ماشین رو شرکت سایپا نمیدی
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۵:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
فکر می کنید مردم نمی دانند دلالهای که قیمت خودرو را افزایش میدهند از طرف مدیران ایران خودرو و سایپا هستند
اگه اینطور نیست چرا خودرو را با کد ملی روز فروش نمی کنید
و احتکار می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ارسلان
۱۵:۴۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
فکر می کنید مردم نمی دانند دلالهای که قیمت خودرو را افزایش میدهند از طرف مدیران ایران خودرو و سایپا هستند
اگه اینطور نیست چرا خودرو را با کد ملی روز فروش نمی کنید
و احتکار می کنید
Iran (Islamic Republic of)
ارمین
۱۵:۳۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی مرسدس بنز با کلی اعتبار وسرمایه و کیفیت توماشین ۵۰هزاردلاری برفرض نصف سودباشه ۲۵هزارتا سودمیکند ولی دولت یه خودرو ۵۰هزاردلاری رو با دوبرابرارزش گمرک وفلان واردمیکرد چه نیازی میدید توایران خودروسازی خوب کنه پس نتیجه میگیریم همین خودش دلال واقعیه چون مگردیوانه س که از این سودسرشاربدون سرمایه گذاری چشم پوشید!ون موقع انحصار درهم نشکست حالا چطور میشه که الان واردات ممنوع است انحصار این دوفرغون سازداخلی ازبین بره؟
یبارگفتن زیر۵درصدبازار الان خودرو روانقدرتوبازاربردن بالا که حتی ۳۰درصد زیربازارهم کارخانه بفروشه اواان باز کلی سودداره براش ثانیا بازقدرت خریدخریدارواقعی وجودنداره پس باز دلال بازی است ومافیا
تنها راه ازادسازی قیمت خودرو س بشرط ایجادرقابت با ازادسازی واردات خودرو صفروکارکرده
با۵۰۰۰دلار بهترین ماسین میشه خریدکه کارگدش ازهزارتاخودروصفرما باارزشتره
وسلام
Iran (Islamic Republic of)
فردین
۱۵:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینطور که میاد میخوان خودرو بی کیفتو حد اقل 20میلیون گرون کنن!!!!راستی این وسط گناه مردم چیه؟؟؟؟ چرا باید تاوان اشتباهات خودرو سازرو ما مردم بدیم؟
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۱۵:۳۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیزان همه این گرونیها از جمله گرانی ماشین دست خود خود دولت است.این سازمان حمایت یا شورای رقابت و ... همش اسمیه که مردم رو سرگرم میکنند. تاوقتیکه این دولت بازنشسته و خسته روی کار هستند نمیشه انتظار داشت قیمت ها شکسته بشند و بیاد پایین... این دولت فقط و فقط یه کار بلده و دیگر هیچ...اونم اینه بشینند جلسه بذارند و قیمت ها رو ببرند بالا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
زمینه سازی افزایش قیمت شروع شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چاره اش اینه که واردات خورو را آزادکنند وتعرفه گمرگی راهم لغو کنند ودرعوض خانواده ای که بیش ازیک خودرو داشته باشه مالیات سنگین بپردازه .دراین صورت هم قیمت خودرو واقعی میشه وهم دست دلال ها کوتاه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بیشتر این بدهی مربوط به مدیران نجومی بگیر-بی تدبیری در سرمایه گذاری در کشور های دیگر-عدم نوآوری در خودرو-روشن نبودن درآمد نسبت به هزینه و بسیار دیگر
اگر راست میگید قیمت خودرو آزاد بشه
ورود خودرو خارجی هم آزاد بشه
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۳:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
یادمه سری قبل که خواستن گرونش کنن میگفتن که میخوایم تفاوت قیمت کارخانه رو با بازار کاهش بدن و الان تفاوت قیمت بالاتر که رفته هیچ دوباره یه بهونه واسه افزایش قیمت تراشیدن خب لامصب اگه نمیتونید یک شرکت رو به سود دهی منطقی برسونید لااقل واگزارش کنید به بخش خصوصی و از اون طرف واردات خوردو رو آزاد کنید که رقابت قیمتی بوجود بیاد .خواستن توانستن است .اگه بخواهید !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاش بلد بودیم و خودرو نمی خریدیم

تا مردم بخرن اینا هم گرون می کنن ، پراید برای کسی که حقوقش یکی دو تومنه تهش 8 تومن می ارزه

همه چیز ده برابر شده همه چیز ، مافیا و دلالان دولتی خودشون قانونند
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۳:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
یادمه
Iran (Islamic Republic of)
افشین
۱۳:۰۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
از این شرایطی که خودروساز ایجاد کرده برای قیمتا،وگرنه بچه هم میداند اگر انحصار نباشد اگر واردات باشد خودرو قیمتش میاد پایین و مردم مجبور نیستن فقط این ماشینای بی کیفیت و بی ارزش رو سوار شند،دولت و خودورساز دست در دست هم و دست در جیب مردم ،خداوند کمک کنه به مردم مظلوم ایران
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۰۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من یک ماشین ساینا در مهر ماه 97 ثبت نام کردم و بنا بوده در خرداد 98 تحویلش بدن ولی خرداد 99 میاد اما از خودرو خبری نیست سازمان های حمایت از مصرف کننده کجاهستند قوه قضائیه چرا ورود نمی کنند صدا سیما چرا منعکس نمی کند دولت در بحث نظارت و ساماندهی این شرکت ها بی تفاوت هست اگه امروز کرونا جان مردم رو می گیرد این شرکت ها هم جان ادم و و هم مال ادم رو می گیرندولی اینها در سکوت خبری و غفلت مسئولین و مظلومیت مردم هر کاری که دلشون خواست رو انجام میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چهار سال هست دارم پول جمع میکنم که یک ماشین بخرم حالا بایدبا اون پول برم پیش پرداخت سایناو تیبا واینجور چیزها را با قرض بپردازم .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۲:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بیشتر گرونیها زیر سر این همین احمد نعمت بخشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سالهاست هر موقع می خواهید قیمت هاتونو بالا ببرید حرف از بالا بردن تنوع در کیفیت ونسل خودروهاتون می زنید اما بعد از دست یابی به هدفتون همون گاری های قبلی رو تحویل ملت می دهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینکه میگین ترکیه مثال خوبیه! خوب عزیزم ترکیه که تحریم نیست و شکرت ها میان و کارخونه میزن و صادر میکنن معلومه در زمان اوج میفروشه دیگه . شما باید با شرایط کشور خودمون نظر بدی و راه حل ارائه بدی نه اینکه کشوری که دسترسی داره به بازار های مختلف و دستگاه های مختلف!
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
تا وقتی انحصار بازار دست 2 ویا نهایتا 3 خودروساز هست آن هم بصورت عرضه وتنوع محدود .نباید انتظار پیشرفت در کمیت وکیفیت وقیمت منطقی و منصفانه خودروهای داخلی را داشت
Iran (Islamic Republic of)
یه دوست
۱۲:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچی ندارم بگم .. فقط شما رو به خدا واگذار می کنم
United States of America
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
تشکر یه دوست
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۵۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
با کلی پول جمع کردن 22بهمن پارسال یه ساینا پیش خرید کردم اگر بیشتر 10درصد افزایش قیمت بخوره، ندارم ک بدم. مجبورم بازم بی ماشین بمونم. خدا لعنتتون کنه لعنت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
تاریخ بنویس چه گذشت برما انقلاب شد تا ظلم نباشد دیو برود اما چه شد مسکن و خودرو که در تمام دنیا یک کالای مصرفی است شده کالای سرمایه ای نابرابری بیداد میکند کشوری با ثروت خدادادی
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
ثروت خدادادی? کو
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
ثروت خدادادی نیست باید برا ثروت زحمت کشید ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
بسیار زیبا در وصف حال و روز ما مردم بینوای ایران
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت کارخانه برادلاله مردم عادی پول همون قیمت بازار را میدن
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۴۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چقدر کار داره اگه فقط با یه دست کاری در قانون بیمه شخص ثالث خودرو بیمه به مدت چند سالی فقط به اسم شخصی که خودرو رو ثبت نام کرده صادر بشه و تعهدات بیمه درصورت بروز هر حادثه درقبال شخص ثبت نام کننده و همسر و فرزندان که راننده بودن قبول مسئولیت بکنه.خودروای که بیمه نداره رو کدوم دلال میتونه ثبت نام بکنه و به شخص دیگه بفروشه؟
United States of America
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت قیمت بازاره ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
نصیروند گرمی
۱۱:۵۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.تا کی این همه گرانی سرسام اور و بیسابقه خودرو"،چرا به ملت رحم نمیکنند،آخه چقدر میخوایید افزایش قیمت بدید ماشین 20 میلیونی شده 70 میلیون دیگه از جون مردم چی میخواهید باعث همه گرونی ها بی تدبیری شما مسئولین هست
کجای دنیا در سال قیمت یه چیزی چند بار بالا میره اینجا شب میخوابی صبح میبینی یه قیمت جدید گفتند،یک ذره مرد باشید،حداقل شورای رقابت زمانی یک ذره انصاف داشت و جلوی گرانی را میگرفت،پراید،تیبا و ساینا قیمت واقعیش15 میلیون تومنه و پژو،پرشیا،ال نود و دنا زیر25میلیون تومن،بترسید از خدا اگر یک ذره اعتقاد دارید.اللهم عجل لولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب اینا دارین که کارها میکنن که عمو فرج بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
هنوز مونده
4سال دیگه با دلار 50 تومنی ماشین زیر 100 تومن محاله!
United States of America
ناشناس
۱۶:۵۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
ماشین 20 میلیونی شده 70 میلیون 50 میلیون دولت میگیره حقوق شوما را
بده نصیروند گرمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا حقوق کارگرها رو ۱۵درصد افزایش می دین می ترسین کارفرما ها ضرر کنن ولی موقه خودرو ساز ها که میشه ۹۰درصد پارسال به قیمت خودرو اضافه کردین حالا می خوایین چقدر اضافه کنید ؟
به والا مردم خسته شدن از این تصمیمات شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
نگو که نمیدونی قانون را پولدارها مینویسند؟!
Netherlands
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
پراید 18تومن بازار به 75 تومن خریدو فروش میشه .مچکریم روحانی
Iran (Islamic Republic of)
نصیروند گرمی
۱۱:۴۱ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
پراید،تیبا و ساینا قیمت واقعیش15 میلیون تومنه و پژو،پرشیا،ال نود و دنا زیر25میلیون تومن
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۶:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
عزیز جان نمیخوام طرف گرونی رو بگیرم اما همه میدونن مملکت با دلار اینور اونور میشه حالا پراید 4000 دلاری رو با قیمت روز حساب کنید میشه 62 تومن.البته دقت کنید پراید 4000 دلار! ما باید به ارزش پولمون اعتراض داشته باشیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه میشه ماشین 5000دلاری 15تومن باشد؟
ماشین ها مونتاژی هستند هنوز!
صبر کن تا سال 1408 بیان منتت را با ارائه وام و غیره بکشند تا بری خودرو بگیری الان مواد اولیه نداریم قطعه سازان نمیتوانند تیراژ بالا بزنند صبر کن تیراژ بره بالا درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمتا ازاد شده فقط خودرو نیست...هر کی هر قیمتی دوست داره برا مالش تعیین میکنه... دولتی نداریم که نظاره گر باشه یا بفکر مردم.. امیدوارم باعث و بانیش به شدیدترین و بدترین شکل ممکن مجازات بشه
Netherlands
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه دولت نداشتیم که خوب بود
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۴ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه دولت نداشتیم که خوب بود ناشناس? اون وقت کی مردم بچاپه?
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
من یه نظریه دارم :
اگر فردی که ثبت نام میکنه تا ۶ماه بعد از تحویل ماشینش حق فروش اون خودرو رو نداشته باشه دیگه دلال ها هم دستشون از بازار کوتاه میشه یا کمرنگ تر میشه
یعنی این دولت تدبیر و امید نه تدبیری داره و نه امیدی برای مردم گذاشته
هر چی پول جمع میکنیم ولی پراید روزی یک میلیون میره روش یکی هم نیست جلوشو بگیره
آخه یکی نیست بگه تو بازار آزاد هر کس پراید رو بالاتر از ۵۰میلیون بده متخلف هست و باهاش برخورد میشه مثل محصولاتی مثل میوه و گوشت ولی خود مسئولین نمیخوان مردم در رفاه و آسایش باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
برادر مگه خودرو یک کالای مصرفی نیست؟پس بهتره اصلا نقل و انتقالی تا زمان اسقاط وجود نداشته باشه تا دلالی وجود نداشته باشه.والا اینطوری بهتره حداقل در این شرایط اقتصادی مملکت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
بازار ازاد چیه اینها خودشون دارن پراید 70 میدن،، خودشون سود میبرن از گرون شدن قیمت ها
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۱:۱۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
ای کاش روزی برسه که مردم ایران از اسارت این دو خودروساز بی وجدان آزاد بشن
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۱۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی خودرو قطره چکانی به بازار تزریق می شه ، هیچ وقت قیمت ها پایین نمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودرو من فرسوده شده و دیگه امکان نداره بتونم جایگزین کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
باز تو ماشین داری من نه
France
ناشناس
۱۱:۰۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچی دیگه بازارو نمیتونن جمع کنن الان میره رو هوا
۲ برابر میشن همشون
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۰:۵۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
،"مملکت، مردم دانا میخواهد"
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
دقیقا !
مردم فکر میکنن مسابقه افزایش قیمته که میرن و میخرن در صورتی که نباید اصلا سمت خودرو بروند الان بدترین زمان برای خرید خودرو هست تا 1408 نخرید خودرو روال عادی پیدا میکند
Netherlands
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
والله عین مطلبو گفتی تا مردم درستو اگاه نشن مشگلات روز بروز بیشتر خاهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودرو ساز ها اگر لطف كنن ماشين تحويل آبان ٩٨ رو تحويل بدن كه همون آبان هم تكميل وجه شد. اما بعد از ٦ ماه هنوز هيچ خبري نيست قيمت بازار افزايشي پيدا نمي كند. متاسفانه خودشون قيمت بازار رو ميبرن بالا بعد به بهونه ي اون قيمت كارخونه رو هم ميبرن بالا. دوباره همان داستان سال ٩٧ كه قيمت ماشين دو برابر شد. هر دم از اين باغ بري ميرسد...
Iran (Islamic Republic of)
شیرامینی
۱۰:۴۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
باعرض سلام..ببینید دوستان وهموطنان گرامی وارجمند این حرفها ونمایش ها دروغهایی بیش نیستن ک میخواهند با این ادا اطفارها وترفندهای کهنه بازمردم سرکیسه کنن!!
۱_این نقشه بود ک ازاول بین درب کارخانه وکف بازار اختلاف فاحش بندازن تا بعدازمدتی این نقششون ک اختلاف بین خودروسازوبازار زیاده،،دوباره قیمت کارخانه روچندبرابرافزایش بدهند!

۲_ماوالتفاوت بازار وکارخانه ازطریق دلال هایی ک خود خودروسازان وقتی سایت بازمیکنن و ب۶۰ثانیه نرسیده چندهزارخودرو رو بضم خودشون ثبتنام میکنن وبمردم میدن وتموم میشه،،اما دودستی تقدیم دلال هاشون توکل کشور میدن،،مجددا همون ماوالتفاوت توسط اونا بخودشون پرداخت میشه بس بحث ضرر خودروسازها بکل منتفیه و دروغی بیش نیست.

۳_شما ک میگین اگه قیمت کارخانه ب قیمت واقعی((یعنی کف بازار))برسه کیفیت واپشن خودروها بالاخواهد رفت،،بنده ازشما گاری سازها میپرسم طی این چندین سال کدوم اپشن ب روز درخودروها نصب واضافه کردین؟!!

بس بشعور مردم احترام بزارین اگه میخواین گرون بکنین خب بکنین
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۰:۴۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودرو سازان زالو صفت فقط خون مردم را می مکند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
احسنت
رحمت بر اون شیری که خوردی.درود بر پدر و مادر آدم راستگو.
United States of America
ناشناس
۲۳:۲۷ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
خون مردم را می مکند??? همش کباب میخورند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما ترکیه رو مثال میزنید کشوری که با دنیا روابط حسنه داره تا کی دست در جیب ملت نقدینگی بخاطر اختلاس و فساد است
چرا مردم را گول میزنید وقتی قیمت ها آزاد میشود که هرکس رفت درب نمایندگی خودرو خواست همان لحظه تحویلش دهند نه چند ماه یا سال بعد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
با این حرفا پس قیمت پراید باید بشه حداقل 100 میلیون یا باید بگیم دیگه ارزان ترین ماشین ایرانی حداقل 100 میلیون یه مشت آشغال می سازین چون خودروی وارادتی یا وارد نمیشه یا گمرکی سنگین کسی جزء مسئولین و نجومی بگیران توان خرید ندارن
تحریم ها تو کشور ما 15 نقش داره باقی شو مردم خودشون میدونن ای کاش بجای شهید حاج قاسم سلیمانی این اختلاس گران و دزدان بیت المال ملت نیست و نابود میشدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
(مستند اختاپوس- مافیای خودرو در ایران) را در سایت آپارات ببینید تا متوجه شوید چه کسانی پشت قضیه گرانی خودرو هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
اختلاف شما باز قیمت بالتر میبره ... پرایدی که هیچ کشوری حتی افغانستان حاضر به خریدش نیست ماباید 70 میلیون بخریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
شما خودروسازها و دولت پدر مردم را در آورديد ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم ایران دارند چوب بی لیاقتی مدیریت در خودروسازی را میخورند؛ ۸۰ میلیون نفر برای اینکه ۳ هزار نفر بیکار نشوند باید همیشه تاوان و خسارتی را بپردازند که یک نمونه آن کشته شدن ۲۸۰۰۰ نفر در جاده ها به خاطر عدم کیفیت محصولات کارخانه های خودرو سازی ایران است. و اینکه نمی‌توانند یک خودرو در شأن و با کیفیت داشته باشند.مردم نخواهند این خودرو سازی را نداشته باشند باید به کی بگن؟
Iran (Islamic Republic of)
شهروند درجه دو
۱۰:۲۰ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
آخه منه بدبخت که ماشین زیر پام رو چند ماه پیش فروختم با پسندازم رو هم گذاشتم که یه ماشین صفر بخرم چیکار باید بکنم، پول از کجا بیارم که تکمیل وجه کنم اینقدر راحت میگید افزایش قیمت
فقط خودروساز مهمه؟؟
پس مصرف کننده چی؟؟
دلال هست قبول ولی چنتا؟؟وقتی خود خودرو ساز دلالی میکنه نمیتونه چشمش رو سود دلالی ببند میشه همین
چرا هیچکس به فکر ما نیست؟
چرا هیچکس صدای ما نیست؟
خودمونم بیایم اعتراض کنیم که هزار و یک داستان درست میشه
ما شهروندای عادی ایران چقدر بدبخت و ذلیل شدیم
Iran (Islamic Republic of)
کریم
۱۰:۱۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفانه هزاران بار کارخانه و دولت قیمت خودرو را افزایش داده ولی دریغ از یک جو کیفیت و توسعه متاسفانه از کیفیت و متریال ان خودروها هم با وجود افزایش قیمت دزدیده شده .واقعا متاسفم برای خودرو سازهای ما یا بهتره بگم فرغون سازهای ما .برید از چین یاد بگیرید که چه طور هر روز یک خودرو با یک ایده به بازار میده .بعد رسانه ما اعلام میکنه هر روز دولت ما یک موشک وپهپاد درست میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
تنها راه کنترل قیمت خودرو آزادسازی واردات هست چون به گفته خود وزیر صنعت تقاضای خودرو در سال 98 بیش از شش برابر تولید بوده.بنابراین ظرفیت کم تولید نسبت به تقاضا پاسخگوی نیاز جامعه نمیباشد و موجب افزایش قیمت لحظه ای خودروها میشود.والسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
در اینکه مسئولین امر، تعطیلند شکی نیست در اینکه نظارت نیست شکی نیست در اینکه هرکی به هرکیه شکی نیست!! لکن عمده تقصیر متوجه خود ما مردم تعطیله!!! اگه ما نخریم این لگنهارو اگه صف نبندیم برای ثبت نام بی سر و ته، اگه شان و جایگاه خودمونو بدونیم و بر اساس اون نیازهامونو پیگیری کنیم در مدت کوتاهی سایر صنایع ما از جمله صنعت خودروسازی مثه صنعت دفاعی ما قوی و در خور توجه و شایستگی میشه!!! از قدیم میگفتن و میگن خلایق هرچه لایق!!!
Iran (Islamic Republic of)
له شده
۱۰:۰۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
جون مادرتان این دو آشغال ساز خائن رو تعطیل کنید مردم نفس بکشن ،، اجرتان با خدا انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
باز هم افزلیش؟!!! الان با این قیمتها کسی ماشین هم میخره؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۰۹:۲۹ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت حاشیه بازار خودرو یا همان بازار خارج از کارخانه به خاطر سیاستهای داخل خود کارخانه افزایش می یابد. اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه به خاطر عملکرد و سیاستهای خودساخته کارخانه برای اهداف خاص است.
قیمت پراید به خاطر از رده خارج شدن یک مدل و نبود جایگزین برای ان افزایش می یابد و قیمت سایر خودرو ها را هم تحت تاثیر قرار میدهد.
این موضوع مرا یا دوران دانشگاه میاندازد که استاد نمرات دانشجویان را روی نمودار میبرد و همه نمرات را افزایش میداد برای اینکه یکی که نمره اش پایین است قبول شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۵ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
آخه چقدر میخوایید افزایش قیمت بدید ماشین 20 میلیونی شده 70 میلیون دیگه از جون مردم چی میخواهید باعث همه گرونی ها بی تدبیری شما مسئولین هست که به فکر جیب خودتون هستید کجای دنیا در سال قیمت یه چیزی چند بار بالا میره اینجا سب میخوابی صبح میبینی یه قیمت جدید گفتند من نمیدونم اینا چزا شبا بعد اینکه ملت خوابن جلسه میزارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۲ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
باعث گرونی فقط و فقط مردم هستن ، دلال ها هستن که از مردم سواستفاده میکنن ، مردمی که تا هر چی گرون میشه براش صف میبندن ، خوب دلال هم میاد سواستفاده میکنه و گرون میفروشه و باز اون صف طولانی و طولانی تر میشه ، مقصر مردم هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت کارخونه ای پراید الان چهل تومنه !! پس چرا تو بازار داره هفتاد تومن خرید و فروش میشه ؟؟؟؟ پس مردم مقصر هستن ، مردم اگه نخرن دلال هم مجبور میشه قیمت رو بیاره پایین
۱۲
آخرین اخبار