ارائه خدمات ۹۱ دفتر پیشخوان بیمه سلامت برای جلوگیری از شیوع کرونا

پرداختی موسسات و داروخانه‌های مستقل، از آبان و آذر ماه برای داروخانه‌های دولتی و داروخانه‌های دانشگاهی صورت گرفته است.

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ، سید مریم حسینی معاون خدمات بیمه سلامت استان تهران با بیان اقدامات بیمه سلامت برای پرداختی‌های موسسات تشخیصی درمانی برای پیشگیری از کرونا اظهار داشت: پرداختی موسسات و داروخانه‌های مستقل، از آبان و آذر ماه برای داروخانه‌های دولتی و داروخانه‌های دانشگاهی صورت گرفته است.

او افزود: پزشکانی که در نسخه نویسی الکترونیکی با سازمان بیمه سلامت همکاری می‌کنند تا اواخر بهمن ماه پرداختی آن‌ها انجام شده است. همچنین اداره کل بیمه سلامت برای پیشگیری از شیوع کرونا حدود ۹۱ دفتر پیشخوان را منتخب اعلام کرده که سریع‌تر به هموطنان ارائه خدمات کنند.

حسینی در ادامه بیان داشت: برای جلوگیری از تردد هموطنان به دفاتر پیشخوان وجلوگیری از شیوع کرونا، تمدید اعتبار دفترچه افراد مشکوک به کرونا بدون حضور افراد اتفاق می‌افتد، به طوریکه اگر افراد در ارزیابی وسع در دهک‌های ۱ تا ۳ قرار گیرند از آن‌ها مبلغی دریافت نمی‌شود و در صورت توانایی مالی مبلغ بیمه از آن‌ها دریافت می‌شود. لازم بذکر است افرادیکه توانایی مالی ندارند در سامانه معرفی افراد دهک‌های پایین گزینه حمایت دولت را فعال می‌کنند و کمتر از ۲۴ ساعت با ارزیابی وسع توسط بیمه سلامت افراد بیمه می‌شوند و دفترچه دریافت می‌کنند.

معاون خدمات بیمه‌ای بیمه سلامت اداره کل استان تهران با بیان اینکه نسخه نویسی الکترونیکی در کدام استان‌ها در حال اجرا است خبر داد: ۶ مرکز سلامت سرپایی در مناطق ورامین، قرچک و ... نسخه نویسی الکترونیکی آن‌ها در حال اجرا است به طوریکه پزشکان با وارد کردن کد ملی بیمار وارد سامانه می‌شود یک کد رهگیری به بیمار داده می‌شود و پزشک تمامی خدمات پزشکی، دارویی و پاراکلینیکی را در سامانه وارد می‌کند و بیمه شده به داروخانه مراجعه می‌کند وبصورت الکترونیکی نسخه پیچی الکترونیکی برای آن انجام می‌شود.

حسینی افزود: همچنین افراد توجه داشته باشد بیمه سلامت استان تهران هیچ گونه فعالیت با شرکت‌های خصوصی بیمه که با پسوند "سلامت " به هموطنان ارائه خدمت می‌کنند ارتباطی ندارد و این گونه موارد جز کلاهبرداری و سواستفاده از این سازمان است، همچنین لازم بذکر است؛ افراد می‌توانند به سامانه ۱۶۶۶ از دفاتر پشخوان طرف قرار داد با بیمه سلمت استان تهران بیمه شوند و یا دفاتر خود را تعویض کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار