گزارش/

هفته آینده؛ آغاز جنگ با رشد میلیونی نرخ پراید/ مسئولان به دنبال ترمز دستی قیمت خودرو

به دنبال افزایش غیر متعارف قیمت خودرو در بازار طی روزهای اخیر، مسئولان ذیربط برای توقف این روند دستوراتی صادر کردند.

 به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بازار خودرو چند روزی است که با نوسانات فراوانی روبه رو شده و این امر نارضایتی مردم را به دنبال داشته است از این رو باشگاه خبرنگاران جوان روند قیمت ها ، نحوه جدید قیمت گذاری و چرایی افزایش قیمت خودرو را پیگیر بوده است.

اتفاقات اخیر در بازار واکنش مسئولان را نیز به دنبال داشته است. امروز حجت الاسلام والمسلمین درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور با انتقاد از وضعیت موجود بازار خودرو گفت: درحالیکه هیچ اتفاقی نیفتاده خودرویی که به قیمت ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان بوده به یکباره ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان شده است،این اتفاق درستی نیست.

او در این خصوص تصریح کرد: با تاکید و پیگیری مکرر سازمان بازرسی و دستور وزیر صمت، شورای رقابت ظرف هفته آتی فرمول قیمت گذاری خودرو را ارائه می دهد.

بساط دلالی خودرو جمع شود

حجت الاسلام والمسلمین درویشیان تاکید کرد: قیمت خودرو بر اساس این فرمول تعیین می‌شود. شیوه ثبت‌نام و نحوه عرضه خودرو هم اصلاح و بستر دلالی جمع می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه یک بخش از این التهابات ناشی از نحوه عرضه خودرو است افزود: اگر خودرو به میزانی که بازار این التهاب را پیدا نکند، عرضه می‌شد قیمت‌ها اینگونه نجومی بالا نمی‌رفت.

او افزود: مردم گلایه می‌کنند که درسایت ایران خودرو وسایپا گاهی ظرف چنددقیقه اعلام می‌شود که ظرفیت پر شد. حتما این بحث را دنبال می‌کنیم که شیوه ثبت‌نام و نحوه عرضه خودرو اصلاح و ازسوی دیگر بستر دلالی جمع شود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور بیان کرد: اینکه یک نفر تعداد زیادی خودرو را دراختیار بگیرد واحتکار کند تا قیمت افزایش پیدا کند و به سودهای نجومی برسد مناسب نیست و باید اصلاح شود.

روش قیمت گذاری خودرو اصلاح شود

در این خصوص رضا شیوا، رئیس شورای رقابت در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت:  با ستاد تنظیم بازار برای تغییر قیمت خودرو اختلاف نظر داریم چراکه آن‌ها روش محاسبه قیمت را روش هزینه تمام‌ شده اعلام کرده اند، در صورتی که شورای رقابت روش سقف قیمتی را دارد که بر این اساس قیمت پایه را به اضافه تورم بخشی که از بانک مرکزی می‌گیریم محاسبه می‌کنیم.

برخورد قاطع با قیمت های نامتعارف خودرو

همچنین صبح امروز رحمانی وزیر صمت با صدور دستور ویژه به رئیس سازمان حمایت خواستار برخورد قاطع با متخلفان تعیین قیمت‌های نامتعارف در بازار خودرو شد.

او تاکید کرد: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ضرورت حساسیت موضوع از حیث وجود جریان سود جوی فرصت طلب پشت پرده، سازمان حمایت نسبت به پیگیری جدی و برخورد با قیمت سازی‌های کاذب اقدام کرده و در اسرع وقت با اتخاذ تصمیمات و اقدامات متناسب، با همکاری و هماهنگی کامل با سایر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی موارد را بررسی و نتایج بدست آمده را جهت افزایش احساس امنیت مصرف کنندگان واقعی، به بنده گزارش کند.

وی تصریح کرد: ضروریست اقداماتی همچون پیگیری، شناسایی و برخورد با متخلفان احتمالی احتکار خودرو، پیگیری، شناسایی و برخورد قاطع و قانونی از طریق مراجع نظارتی و قضایی با سایت های اینترنتی متخلف که با ارائه قیمت های کاذب فضای بازار را دچار التهاب می‌کنند، در دستور کار جدی سازمان حمایت قرار گیرد.

در دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به سازمان حمایت آمده است؛ رفع موانع ثبت نام متقاضیان در سایت های فروش خودروسازان داخلی به جد و در سریع ترین زمان مورد رصد دقیق قرار گیرد تا شرایط برای رفع نیاز مصرف‌کنندگان واقعی خودروهای تولید داخل تسهیل شود و دست سوداگران همسو با معاندان ‌و دشمنان در جنگ اقتصادی و تحریم های ظالمانه غرب از سر مصرف کنندگان کوتاه شود.

رحمانی با اشاره به غیر واقعی بودن قیمت های موجود در بازار و مناسب نبودن سرمایه گذاری مردم در این عرصه، تاکید کرده است با هماهنگی با رسانه های پر مخاطب داخلی زمینه  آگاه سازی و اقناع عمومی جهت جلب همراهی بیشتر ایشان و کوتاه کردن دست سودجویان صورت پذیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خواهشا یک ماه کل اختیارات بازار خودرو رو دسته من بدید تا ببینید چجوری باید کار کرد و چجوری قیمت پایین میاد.
من سوادم در حد ابتدایی هست ولی قول میدم که از پسش بر میام.
الان چند ساله که بازار دسته ادمایه به ضاهر با سواده این شده قیمت خودرو و... حالا من کار کنم ببینیم چی میشه...
Sweden
ناشناس
۱۷:۳۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
آغاز جنگ با گرونی؟
خندیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
بعد ۴۰ سال داریم فقط بدبخت میشیم
Iran (Islamic Republic of)
نیما
۱۴:۱۱ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
عجب جنگ سختی
خب تولید میکنین بریزین تو بازار ایقد نمایش انجام ندین
Iran (Islamic Republic of)
محسن عساکره
۰۳:۵۹ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام شما میدانید چطور قیمت هرچیزی را که خواستین را ببرید بالا گوشت را ازد مگزارید دست دلال وقصاب از کیلوی ۳۰ توان مرسد ۱۲۰ تومان بعد بعد از ۱یا۲ماه بعد توی تلفزیون دولت نه گوشت گرانه مردم نمیتونن بخرن کیلویی ۱۰۰ تومان ماشین حببوبات بنزین همه چی ولی دیگه این نقشتون قدیمی شده به فکر ش باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
پررررراید90تومااان قوطی کبریت توشهری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی قیمت این خودرو را دولت به 10میلیون تومان که قیمت واقعیشه رسوند معلومه داره راست میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا کنه که راست باشه...موکه اگه حاجی درویشیان اینکارو بکنه وجلوی دلالان وبگیره وقیمت وکم کنه دعاش میکنم...حلالت بمولا
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۰:۲۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی فروشنده یا دلال ملک یا خودرو قبمتش رو طی دو ماه دوبرابر اعلام میکنه و خریدار هم با کمال میا میخره دیگه کی مقصره؟ مشکل نه سازنده ست نه دولت نه محتکر و نه حتی دلال ، مشکل فقط خریداره !
با زور که نمیشه جلو یک معامله رو گرفت.
نخریم
Iran (Islamic Republic of)
نادر
۰۰:۱۴ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام
مردم عزیز اینکه سازمان بازرسی یا قوه قضا وارد میدان بشه خیلی عالیه و لازم اما کافی نیست.اصل موضوع همیت خودمونه که پولی که با زحمت در اومده اینطور لحظه ای به جیب دلالها نریزید. بخدا با صبر کردن در خرید خودرو بمدت دو ماه نتیجه رو خواهید دید. وگرنه با حمله کردن برای خرید مثلا پراید حتما قیمت به دوبست ملیون هم میرسه.
نخرید هموطنان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
همون اول آمد گفتن و در رفتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خواهشن. در.سایتها....واسطه ها دلالها..یک نفر قیمت درج میکنه..با ترفند قیمت .مانند 70 م 30 نفر با قیمت..هرکدام به ترتیب بالاتر..قیمتو بالاتر تثبیت میکنن..این یه عملیات روانی با بار منفی است..که سایتها..به این نکته مهم کم توجه..اینهم یک فاتور از چند فاکتوره مهم افزایش خودرو است..که لازم به توجه است..
Iran (Islamic Republic of)
اب
۲۳:۲۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقای ریسی مردم از شما انتظار دارن شما خادم امام رضا هستید
شمارو به امام رضا قسم این وضعیت کشور درست کنید این عوامل خودرو ساز فکر میکنند فقط خودشون خانواده دارن هیچکس نیاید رنگ خوشی رو ببینه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
قول داد و در رفت
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۳:۲۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام
من دوسال قبل وام گرفتم که یک پراید مدل ۹۰ بخرم ک یهو پراید شد ۵۰،الانم رفتم دنبال وام و ۴۰ تومن جور کردم که قبل از واریز وام قیمت رفت رو ۹۰،عزیزان اگر زحمت بکشید کمک کنید من پراید بخرم شک نکنید قیمت میاد رو ۲۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خوبه‌خودتون‌گرون‌میکنید‌بدشم‌میخواید ارزون کنید
Iran (Islamic Republic of)
سپاه قدس
۲۳:۱۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خدمت همه ایرانی های عزیز ...۲یا ۳ سال پیش هر کسی با ۸۰ یا ۹۰ میلیون میتونست ماشین خارجی بخره ولی پراید شده ۹۰ میلیون ........ماشین ساخت کشور عزیزمون باید حداقل۱۵ و حداکثر ماشین بهتر ایرانی باید ۳۰ میلیون باشه ...اگه نباشه در حق مردم ظلم شده...یا علی
Iran (Islamic Republic of)
خانم مرادی
۲۲:۵۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام چخبره قیمت پراید این همه رفته بالا مگه مملکت صاحب نداره الان چند وقت حسرت یه پراید می کشیم امدیم ۱۰ملیون جورکنیم یه پرلید اقساطی بخریم نمی تونیم هیچ جا نمیدن میگن خیلی گرون شده از مسولا خواهش می کنم به این قیمتها رسیدگی بکنن برا نون شب موندیم بازم تواسنب کارمی کردیم خرج زندگیمون درمیومد دیگه به حد خودکشی رسیدیم با دوتا بچه چیکار کنیم
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۲۲:۳۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
کاش زازله بیاد ایران خودرو وسایپا رایه شبه ببره زیر خاک ملت راحت بشن ازته دل ارزومیکنم خدابزنه تو سرکسایی که عادت کردن خون مردم رابیاشامند حالا پراید هم شد یه ارزوی محال
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی سلیمانزاده
۲۲:۳۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
من یه کارگرم چندررغاز بزور جمع کردم که یه وسیله بگیرم شاید زن و بچه راحت بشن ولی اینجور که معلوم شد مسولان زحمت کشیدن کلا قشرپایین وبالا همه رو نابود کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقتصاد هر دفعه یه طرفش بالا میکشم کم کم ما ضعیف ها هم روز به روز درون آن زندگی می‌کنیم به خفگی نزدیک میشیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۲:۲۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سالهای ساله این داستان هارو داریم میشنویم پس کو
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۰۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
تا جایی که یادمان هست هر بار که خبری راجع به حذف فاصله قیمت کارخانه و بازار صحبت کردند، تنها کاری که کردند بالا بردن قبمت کارخانه بود و نه کاهش قیمت بازار و نتیجه این شد که دوباره قبمت بازار بالا رفت و روز از نو روزی از نو. حالا هم باز این فاصله زیاد شده و دولت تصميم گرفته این مابه التفاوت به جیب خودروسازها و خودش ریخته بشه نه دلال ها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
پراید ۲۰تا۲۲میلیون بیشتر نمی ارزه تازه کشورهای همسایه هم قبول نمیکنند
Bulgaria
ناشناس
۲۱:۱۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
هزاران بار از این حرفها زدن.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۰۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی قیمت کارخانه همسان با بازار بشه یعنی همون پراید نو تومنی.اگر هم قیمت پایین تر از قیمت حال حاضر بازار بشه یعنی بازم دلال هست.تنها راه عرضه کافی خودرو بصورتی که به دست مصرف کننده واقعی برسه اون هم در مدت زمانی کوتاه نه چندین ماهه.و برخورد قضایی شدید با کسانی که قیمت نجومی اعلام میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
قانون محکم میخواد که وضع درست بشه باید هرکس بیشتر از یه ماشین داشت مالیات سنگین بده که هم به نفع دولت هستش هم مصرف کننده وروز پایان دلال
Iran (Islamic Republic of)
mباسلا
۱۹:۲۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
با سلام اگر خودروهای داخلی به مدت دو سال اجازه فروش نداشته باشند خودرو به مصرف کننده واقعی میرسد.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
تاسف داره بخدا
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۳۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر میرسه که مسئولین امر هیچ تمایلی برای باز شدن این گره گور ندارند یا حتی به نوعی خود همدست و هم قسم در این ماجرا هستند !
اگر از یک کارگر بی سواد هم بپرسید به شما خواهد گفت تنها راه آزاد سازی مجوز واردات و کم کردن تعرفه گمرکی است و این بهانه که با این کار عده ی زیادی در ایران خودرو و سایپا بیکار خواهند شد نیز بهانه ای بیش نیست قطعا خود و این نیز راهکار خود را دارد
قطعا خود کارمندان و کارگران زحمت کش این دو کارخانه لگن سازی هم رازی به گرفتن لقمه نانی فرو رفته در چرک و خون مردم شریف ایران نیستند
United Arab Emirates
ناشناس
۱۸:۰۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی پراید 90 میلیون می ارزه که در داشبوردشو باز کنی 85 میلیون توش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
خخخ دمت گرم راست میگی بمولا
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۶:۵۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودروساز خودش دلال است و به دنبال رد گم کردن است تا بنجل هایش را با قیمت سازی دلالان اجیر کرده خودش به قیمت نجومی بفروشد.
ساده اندیشی است اگر فکر کنیم دلال از بیرون کارخانه هدایت می شود!!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۶:۵۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودروساز خودش دلال است و به دنبال رد گم کردن است تا بنجل هایش را با قیمت سازی دلالان اجیر کرده خودش به قیمت نجومی بفروشد.
ساده اندیشی است اگر فکر کنیم دلال از بیرون کارخانه هدایت می شود!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدا به رییس قوه قضاییه خیر بده و یاریشان کند تقاضا داریم ایشان خود به قضییه قیمت خودرو ورود کنند و به داد مردم برسند ...ما دعاگویتان هستیم
متشکرم از باشگاه خبرنگاران جوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
فردا میان پراید 90 میلیونی رو 89 میلیون اعلام میکنن میگن اینم کاهش قیمت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خداوکیلی دمتگرم همینه
Iran (Islamic Republic of)
M
۱۴:۳۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مطمن باشید تا میگن ارزون میکنیم گرون تر میخواند بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ممجواد
۱۴:۱۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
الهی که یک شب این دو کارخانه فرغون سازی بسته بشه تا مردم بدبخت ایران راحت شوند و بتوانند یک خودروی مناسب سوار شوند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
چرا ما اینجوری شدیم چرا یکی نیست به داد ما بیچارگان برسه من کارگر از کجا بیارم 100میلیون این انصافه آقای خودرو ساز فقط گرونی گرونی گرونی مردم به جایی رسیدن به خودکشی راضی هستند
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۳:۵۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
علاوه بر ترمز دستی دنده عقب هم باید رفت تا مرز ۵۰تومن
Iran (Islamic Republic of)
M.d
۱۳:۴۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
کدوم مسئول آخه
کدومش حال مردم رادرک می کنن.؟؟؟
همه خسته ان ازاین وضعیت.
پراید90میلیون....
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۳:۱۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
تقاضا داریم از باشگاه خبرنگاران جوان تنها ما از طریق شما میتوانیم حرفامونو به گوش مسولان برسونیم ما را حمایت کنید از این وضع واقعا خسته شدیم
Iran (Islamic Republic of)
مرزانی
۱۲:۳۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
206تیپ2‌شبیه‌جارو‌برقی‌عمل‌میکنه‌بعد‌قیمتشو‌کردین‌154میلیون‌خداییش‌یه‌ماشینی‌که‌تو‌جاده‌ازش‌تیبا‌هم‌جلو‌میزنه‌باید‌این‌همه‌قیمتش‌‌بالا‌باشه‌قیمتارو‌‌خیلی‌بردین‌بالا‌نمیتونید‌کنید‌‌بکشید‌کنا‌ر‌
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۲:۱۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا پیگرد قانونی کنین مگه میشه پراید به قیمت نجومی برسد کل قیمت پراید باید 50بیشتر نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
۵۰ تومنم نمی ارزه با این کیفیتش
Iran (Islamic Republic of)
Nima
۲۲:۵۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه خبره مگه ۵۰ داداش ۵ تومان بیشتر نمی ارزه
Iran (Islamic Republic of)
سامان صالحی
۲۳:۴۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خبر نداری برادر ۱۸۰ ملیون هم پیدا نمیشه و تا ۱۷۸ ملیون معامله شده ۲۰۶ تیپ ۵
Germany
ناشناس
۰۲:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
20 میلیون هم برای پراید زیاده
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۲:۱۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
لطفا پیگرد قانونی کنین مگه میشه پراید به قیمت نجومی برسد کل قیمت پراید باید 50بیشتر نباشه
Iran (Islamic Republic of)
ایرج
۱۱:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
با توجه به تحریم ها و نبود امکانات زیر ساختی برای واردات لوازم و قطعات تولید و مونتاژ ماشین و محدود بودن تولید در کارخانجات تولید اتومبیل به دلیل گفته شده و به تعویق افتادن موعد تحویل ماشینها به مردم و نیز رشد تقاضا ، کمبود عرضه باعث افزایش قیمت بعضی از مدل هایی میشود که از نظر توان خرید اقشار متوسط مردم قابل خرید میباشد واین هیچ ربطی به دلال و واسطه و مردم ندارد این یک واکنش طبعی اقتصادی است و اگر اوضاع به همین منوال باشد باید انتظار بالا رفتن بیشتر قیمتها را هم داشت ، فرمول حل این مشکل هم خیلی ساده است ، شما بیائید از فردا هزاران دستگاه پراید بریزید تو بازار ببینید اگر قیمتها به کف قیمت کارخانه نرسید ، مشکل اینجاست که ما توسط کل دنیا تحریم شدیم و با دنیا هیچ تعامل بانکی و تجاری قانونی نداریم این مسئله به طور کلی از تمام مشکلات اقتصادی مملکت پنهان میشود .
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتی شما هزینه سند پژو پارس از ۱۲۰۰ بره بالای دو ملییون بس قصد شما این نیست که خودرو ارزون بشه منتظر باشید ببینید کارخانه چقدر قیمتها را بالا میبره شماها دارین از این گرانی سود میبرید.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۴۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینا همش حرفه رئیسها هیچ کدوم فکر ملت نیستن خون مردم را دارن میمکن همه فکر جیب خود هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
تا موقعی حجت الاسلام رییسی خودشان وارد نشده اند وضع بازار خودرو همین است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دقیقا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
درگمرگ رابازکنند قول مدم کسی به ایران خورو وسایپا نگاه چپ بکنه ......
Iran (Islamic Republic of)
بیطرف
۱۱:۲۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
با مردم رو راست باشید چطور هیچ اتفاقی نیفتاده نه فقط قیمت پراید بلکه همه اجناس را با قیمت دلار مقایسه کنید تا سقوط ارزش پول ملی را درک کنید اونوقت متوجه میشید که قیمتها هنوز هم از دلار عقب هست و هنوز جا داره بالاتر بره زمانی که دولت احمدی نژاد یارانه45هزار تومنی(معادل 50دلار) را برای هر نفر تعیین کرد دلار نهصد تومن بود یعنی قاعدتا با توجه به نرخ دلار امروز باید الان یارانه هر نفر 800هزار تومن باشه یعنی از آن زمان تا کنون تومن حد اقل هجده برابر ارزش خودش را از دست داده و همچنان در سراشیبی سقوط پول ملی قرار داریم .قدری تفکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینها کی به فکر مردم بوده اند که حالا بیان به فکر مردم باشن این همه گرانی باعث اصلی خودشانند مگر مردم عادی میتونن گرانی بیارن تماما خودشانند بدون هیچ چون چرایی مگر ایران خودرو وسایپا دست کیه که ثبت نام درعرض یک دقیقه پرمیشه بسه دیگه برای مردم جک نگید چون دیگه دستتان روشده
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۱:۱۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
نخرید ‌یک سال نخرید به همین سادگی گرونی حل میشه .نخرید
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۰:۲۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
یه مدت نخریدن میگفتن انباراشون جا نداره. اومدن عرضه رو قطع کردن انباراشون پر بود ولی ثبت نام ازادی که بود به صورت پیش ثبت نامی که تو این 30 ثانیه تموم میشه کردن و ماشین و دادن دست دلالای خودشون اوناهم قیمت و بردن بالا از یه طرف شد یه بازار که مردم ماشین بخرن گرونتر بفروشن. به همین راحتی قیمت ماشین و چند برابر کردن
Iran (Islamic Republic of)
فرید
۱۰:۳۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اووووف جوووووون ماشین ۹۰ میلییونی دارم
Iran (Islamic Republic of)
علی..........
۱۰:۳۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
باید با جدیت و قاطع با فساد مقابله کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
هر جور که دلشون می خواد قیمتها رو بالا میبرند. واز خدا نمی ترسند اونوقت انتظار دارند بلا بر سر این سرزمین نیاد . فکر می کنید سیل زلزله کرونا اینها نشانه های خداوند نیست برای اینکه دست از این کارها بردارید.مردم بدبخت با یک تکه نون هم سر می کنند .
United States of America
مظاهر حسینی
۱۰:۳۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایران خودرو سایپا ایرانسل و همراه اول مستقیما مورد حمایت دولت هستن و منبع درآمد دولت هستن.
Canada
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
من که فکر نکنم زور مسئولین به خودرو سازها برسه چون اگر میتونستن قیمت ۲۰ یا ۳۰ میلیونی زورشن میرسد و ترمز گرانیشو می کشیدند ، شاید نکنه بعضی ها از این را منفعتی می برند و ما خبر نداریم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۳۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بالاخره خزانه خالی باید یه جور پر بشه دیگه.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۳۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
من چند وقت پیش رفتم نمایندگی سایپا که ماشین بخرم میگفت پراید زیاد داریم هرچندتا میخواین ولی به قیمت روز بازار میفروشیم. خود این نمایندگی ها شدن دلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
تاجبری درکارنباشد وزور بالا سر یه قشرخاصی نباشد همین طور قیمت ها روزبروز بالاو بالاتر خواهد رفت اگر این کار نشود اقتصاد مملکت توسط یه سری دلال فلج خواهد شد
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگه این پرایدفلک زده نبودسرمردم به چی گرم میشد؟مسکن چندبرابرشدکی صداش دراومد خودروخارجی از200رسیدبه1200کی صداش دراومدکل مشکلات مملکت وهمه گرونیهاباقیمت پرایددرست میشه؟پرایدبشه20تومن مسکن ارزون میشه خودروخارجی ارزون میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
گرونش کنید چی گیرتون میاد کارخانه لبنیات ماستشو گرون میکنه نمیزاره راحت از گلوت پایین بیاد دلال مسکن هم گرونش میکنه نمیزاره با یه پراید بتونی خونه بخری ورقابت بر سر گرون فروشی اوج میگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
کوروش
۰۹:۳۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
کی فکرشوم میکرد سقف ارزوهای خیلیامون یک روزی به اندازه قیمت پراید بشه خیلی بده صدا کنی ولی صدات کسی نشنوه
Germany
محمد
۰۹:۳۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظرمن بهترین راه تحریم خریدخودروازطرف مردم است وقتی این اتفاق روی دهدحتی دلالان نیزحاضربه ضررنیستندچه برسدبه آقایون،بالاخره یک جایی ویک زمانی بایدخوده مردم واردشوندواقدامی کننداز مسئولین که بقول معروف بخاری بلندنمیشودالبته این روندیک درس بزرگی هم برای مردم است که موقع شرکت درانتخابات حواسشان بیشترجمع باشدکه زمام اموررابه دست چه کسانی میسپارندچون این دسته ازمدیران خودرابه بی اطلاعی زده واهمیتی برایشان نداردکه یک حرکت غلط یاحتی حرف شان تاچه اندازه میتواندبه اعتقادواطمینان مردم به کلیت نظام آسیب بزندوباورهای مردم رادستخوش تغییرکند
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۹:۳۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
شب شما بخیر.از این همه پیگیری مجدانه شما مسلولین صمیمانه سپاسگزاریم.از اینکه به فکر مردم هستید
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۹:۱۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
برای جلو گیری از بالا رفتن خودرو کافیست هر کسی که خودرو نو از خو رو سازان بگیرد دستوری مبنی بر اینکه حق ندارد تحت هیچ شرایطی تا چند سال آنرا بفروشد اتخاذ کرد تا خودرو بدست مصرف کننده واقعی برسد با بالا رفتن قیمتها شما عملا همه مردم را دلال کردی
مدیریت درست سخت نیست البته اگر چنین بخواهید
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۹:۱۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
باید دستوراتی مبنی بر اینکه هرکس خودرو نو خرید نتواند تا چند سال اورا بفروشد تا خودرو بدست مصرف کننده نهایی برسد شما با بالا بردن قیمت خودرو عملا همه مردم را دلال کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناصر
۰۹:۰۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اول گرون شدن ارز باید متوقف شود،چون تولید داخل محصول خودشو باقیمت تمام شده حساب نمی‌کنه بلکه بامحصول مشابه خارجی قیمت گذاری می کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
بازم میخوان گرونش کنند .
یا خدا
Netherlands
رضا
۰۷:۲۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
تعدیل قیمت؟ شوخیتون گرفته؟؟
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۰۷:۰۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
دیگه خسته شدیم از حرف دیگه خسته شدیم از دروغ. اخه تاکی این مردم بازیچه بشن. کسیم صداش درنمیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خودشون باعثش شدن حالا ب دنبال ترمزقیمت میگردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
وقتي خود دولت كسري بودجه اش را توی کاهش نرخ سود بانکها و هجوم مردم به بورس می بینه خب معلومه قسمتی از پولهای سپرده گذاران بانکی راهی بازار طلا و خودرو و ارز میشه ....
Iran (Islamic Republic of)
آوند
۰۶:۱۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اول اینکه زمان ثبت نام خودرو اصلا سایت باز نمیشه،دوم وقتی کارخانه بین ۱۲ ماه الی ۱۳ ماه خودرو مورد نظر و قیمتش مشخص نیست تا زمان تحویل نیست،پس نگین دلالها بگین کارخانه خودروسازی دلال..مگر قبلا نبود هر خودرو میخواستی راحت سایت باز بود یا میرفتی نمایندگی همون لحظه سویچ ماشین بهت میداد یه مقدار پیش پرداخت باقیش قسط بندی..وقتی این سیستم برداشتن مشخصه قیمت میره بالا اونم توسط خود کارخانه..تقاوت بازار با کارخانه در حد نهایتا ۵ میلیون بود اگر کسی یکساله خودرو میخواست..الان مدیرعامل ایران خودرو عوض کردن هیچ تاثیری نداشت
Netherlands
مسعود
۰۶:۰۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
قیمت خودرو 20 تا 30 میلیون گرون شده حالا میان 2 تا 5 میلیون ارزونش میکنن همه ذوق میکنن میگن ارزون شده، دو تا کارشناس هم میارن تو تلویزیون یک سری عدد و ارقام تحویل مردم میدن که ماشین گرون نشده که ارزون هم شده همه هم ذوق میکنن که ارزون شده همه چی به خیر و خوشی تموم میشه میره مردم هم صف می بندن واسه خریدن.
Iran (Islamic Republic of)
سام
۰۶:۰۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
زمانی که به روحانی رای میدادین باید فکر این روزها رو هم میکردید

همش زیر سر خودشونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خود دولت با بستن واردات خودرو مسبب وضع فعلی بعد خودش هم میخواد برخورد کنه !!!!
من نبودم دستم بود تقصیر آستینم بود ؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۵:۳۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
نگران نباشید.به مرگ گرفتین تا ب تب عادت کنیم‌.فردا میگن پراید ۷۰ملیون شد تا همه بگن آفرین ۲۰ملیون کم کردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۶ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ایولله دقیقا همین کارو میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۱ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه میشه نتوانید بازار کنترل کنید.
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۵:۳۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
امیدوارم پیگیری بکنن و اجرا بشود واقعا غیر قابل باور هست قیمتهای خودرو ....
Iran (Islamic Republic of)
استقلالی
۰۵:۲۹ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
از این وعده و وعیدها چند دهه ای هست که میشنویم ولی هر روز بدتر از دیروز
کاش اصلا به این دنیا نمی اومدیم اندک روحیه ای هم که داشتیم با تو این دو سال از بین رفت☹☹☹
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
راست میگی
United Arab Emirates
بابک
۰۵:۲۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
به والله الکی . چیزی به نام بازرسی نداریم . اگر داشتیم ...
Iran (Islamic Republic of)
عموعلی
۰۵:۲۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
معرفی مرجعی جهت اعلام و معرفی احتکارکنندگان و افرادی که با کانالها اقدام به افزایش غیر واقعی قیمت میکنند
و توقیف خودروها و معرفی انها به اداره مالیات و دستگاه قضا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۱۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
حق ماست!!!!!!!
از ماست که برماست !!!!!!!!
هر اداره و هر مکان میروی اذیت می کنند.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۵:۰۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اقا نمیخایم شتر از دل کوه در بیارین هماینکه کسی.بتونه قیمتارو برگردونه دوسال قبل دوسال آ نه ده سال قبل باور کنید قبولش داریم
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۵:۰۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام خیلی از خانواده های با وضع مالی متوسط یا کم به زور ۱۵ تا ۲۰ میلیون جمع کردن که ماشین بخرن اونا باید چیکار کنن خواهشا هر کسی دستش به جای میرسه کمک کنه به قشر پایین .یا خدا
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۵:۰۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خدایا کی تموم میشه
چند ساله همه با استرس دارن زندگی میکنن
حلالو حروم دیگه معنی نداره
Iran (Islamic Republic of)
واقع بین
۰۵:۰۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
البته اگر موفق شوند و مافیای خودرو بگذاردو......!!!!!!؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
با بگیر وببند کار درست نمیشه باید رقابت ایجاد بشه چرا سپاه ورود نمیکنه به ساخت خودرو. وزارت صمت خودش داره به خودش التیماتوم میده. همه کاره خودتی.؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
متاسفم مسوالانی که مسبب گرانی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۳۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سازمان بازرسی کل کشور!!!
ما همچین سازمانی هم داشتیم
این دوستان دقیقا چکار می کنند!?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۲۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
همش مال انحصار هست.وقتی هیچ رقیبی برای خودشون نمیبینن هر کاری که دلشون میخواد میکنن
الآن شما یه نگاهی به کشورهای همسایه بندازین با این پول واقعا ماشین خوب گیر میاد اما اجازه ورود نمیدن اونهم بخاطر منفعت یه عده ی خاص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۷ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
اگر هر ایرانی یک تومن کمک کنن بنده باز هم نمیتونم بخرم و باید ۱۰-۱۲میلیون وام بگیرم---حالا واقعا نباید زلزله بیاد
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۳:۵۸ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام.خداروشکر ازخواب بیدارشدن. .هرکی هرکیه واقعا مدیریت هیچ .واله مردم میترسن
Iran (Islamic Republic of)
حامدم
۰۳:۵۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
هیچ اینده ای نیست
هیچ امیدی نیست
هیییییی روزگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۳ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
مسئولان؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
یعنی قیمت همه چیز به سه سال پیش( دوران قبل ازحباب) می رسه!! چه عالی!!
Iran (Islamic Republic of)
Hasan
۰۳:۳۴ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
آقای رئیسی وقتی که رییس قوه قضائیه شد اولش پیگیر بود
فک کردیم اوضاع درست میشه
دست یاریمون فقط به خداست
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۳:۳۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
باور نکنیم عامل اصلی گرانی پراید خودشون نباشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
خود مسئولان مسبب این وضعیتند.اگر واقعا مسئول بودند نمیگذاشتند وضع به این بکشد.گرانی تا کجا ؟نمیبینند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۵ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
این هفته آینده مثل اون شنبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۲ ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
همش کار خودشونه وگرنه مگه ممکنه بدون اطلاع دولت کسی قیمت رو بتونه بالا ببره
۱۲۳
آخرین اخبار