عکس دار کردن شناسنامه نیازمند چه مدارکی است؟

عکس دار کردن شناسنامه به مدارک خاصی نیاز دارد که در این گزارش به آن ها اشاره شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، همان طور که می‌دانید شناسنامه جزء اسناد هویتی افراد محسوب می‌شود و در این میان ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که شناسنامه اصلی تان را گم کرده باشید؛ در این صورت باید برای گرفتن شناسنامه المثنی اقدام کنید که نیازمند مدارکی است.

مدارک لازم برای شناسنامه المثنی

در صورتی که ۱۸ سال شما تمام شده است، می‌توانید با به همراه داشتن کپی شناسنامه خود، اصل و کپی یک مدرک عکس دار معتبر مثل کارت ملی، گواهینامه و پاسپورت یا مدرک تحصیلی، ۲ قطعه عکس رنگی پشت سفید تمام رخ ۳ در ۳ یا ۶ در ۴ به یکی از مراکز ثبت احوال یا دفاتر پیشخوان مراجعه کنید.

در صورتی که ازدواج کرده‌اید اصل عقد نامه و کپی ۴ صفحه اول آن، اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی (تمام صفحات) همسر؛ اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی فرزندان (تنها صفحه اول) را با خود به همراه داشته باشید، همچنین لازم است بدانید که برای دریافت شناسنامه المثنی حضور شخص الزامی است.


بیشتر بدانید: مراحل صدور شناسنامه برای نوزاد چگونه است؟/ ثبت ولادت توسط پدر یا مادر؟


مدارک لازم برای عکس دار کردن شناسنامه

در صورتی که شناسنامه شما عکس ندارد و ۱۵ سالتان تمام شده است، می‌توانید برای عکس دار کردن آن اقدام کنید.

برای این اقدام اصل شناسنامه خود، گواهی اشتغال به تحصیل از مدرسه که بالا و پایین گواهی ضمیمه شده را به همراه دو قطعه عکس ۳ در ۴ رنگی پشت زمینه سفید دقیقا مشابه عکس روی گواهی که پشت عکس‌ها، مهر مدرسه درج شده، به همراه داشته باشید.

حضور شخص برای عکس دار کردن شناسنامه الزامی است، اما پدر یا مادر نیز در صورت نبود شخص می‌توانند با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان یا مراکز ثبت احوال درخواست دهند.

انتهای پیام/

برچسب ها: ثبت احوال ، شناسنامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
ارتباط عکس دار کردن شناسنامه با گواهی تحصیل چه ارتباطی داره یعنی کسی که درس نمیخونه نباید شناسنامه ش عکس دار بشه .!! مثل فرم ثبت نام برای کپسول گاز مایع یک قسمت نوشته سوال امنیتی: نام بهترین دوست دوران کودکی . اگر کسی فهمید مثلا کسی که ۶۰ سالشه نام بهترین دوست دوران کودکیش چه ارتباطی با کپسول گاز داره؟؟؟ یعنی عقل جن یا همون شیطان هم در نتیجه پاسخ این سوال هنگ میکنه.
Iran (Islamic Republic of)
زاهد
۱۴:۱۶ ۰۵ بهمن ۱۳۹۹
من بیست پنچ سالمه اما خارج از کشور بودم به همین خاطر شناسنامم عکس دار نیست برای عکس دار کردن شناسنامم باید چ مراحلی رو تی کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱
اولین مرحله اینه که تی با ط دسته دار است
Iran (Islamic Republic of)
موسی بلوچ
۲۱:۳۷ ۱۴ مرداد ۱۳۹۹
با سلام عرض ادب وخسته نباشید میخوام بدونم پس این کارت ملی هوشمند که برام میاد من الان یکسال دو ماه است که ثبت نام کردم اما میرم میپرسم میگه نیامده دلیلش چیست؟خواهش میکنم کسی هست جوابگو مشکلات مردم توی این تورم باشه.
Iraq
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
نداشتن کارت ملی و در خارج کشور و نعقد نامه بدون ثبت قانون ایران برای گرفتن کارت ملی که اصلان نگرفتم چه مراحلی دارد جد جوابم را در اینسا گرام بزار
آخرین اخبار