غیاثی: من مشاور فنی فدراسیون دو و میدانی هستم/ برگزاری اردوهای خارجی کار نسنجیده‌ای بود

پیشکسوت دو و میدانی گفت: من به عنوان مشاور فنی قرار است با فدراسیون دو و میدانی همکاری کنم.

تیمور غیاثی پیشکسوت دو و میدانی در گفت و گو با  خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازگشتش به فدراسیون دو و میدانی اظهار کرد: مبینی سرپرست فدراسیون درخواست کرده است تا به عنوان مشاور فنی با فدراسیون همکاری کنم. مبینی از قهرمانان سابق دو و میدانی است و شناخت خوبی از این رشته ورزشی دارد و پیشکسوتان و جوانان را دور هم جمع می‌کند تا دو و میدانی را به انسجام برساند.

غیاثی درباره اینکه شورای فنی جایگزین سازمان تیم‌های ملی شده است، گفت: به هر حال فقط اسم سازمان تیم‌های ملی به شورای فنی تغییر کرده است و پیشکسوتان و صاحب نظران دو و میدانی در ترکیب جدید شورای فنی قرار دارند.

مربیان ناراضی را باید به دو و میدانی بازگردانیم

مشاور فنی فدراسیون دو و میدانی درباره تقویم مسابقات دو و میدانی بیان کرد: طبق برنامه قرار است تا یک نشستی در فدراسیون دو و میدانی داشته باشیم تا برای مسابقات برنامه ریزی کنیم. ما قصد داریم برنامه مدون مسابقات را تصویب کنیم تا هر زمان که مجوز لازم صادر شد مسابقات دو و میدانی را برگزار کنیم. به هر حال همه چیز تعطیل است. ما در درجه اول باید مربیان ناراضی خود را که قهر کردند را به دو و میدانی بازگردانیم و بعد به مسائل دیگر بپردازیم.

غیاثی درباره طرح سامانه ملی اظهار کرد: طرح سامانه ملی دو و میدانی برای یک‌دست شدن و سر و سامان دادن دو و میدانی کاران قرار است ایجاد شود.

تعویق المپیک به ضرر ورزش کشورمان است

او درباره تعویق المپیک بیان کرد: به نظرم تعویق المپیک بلاتکلیفی در ورزش کشورمان به وجود آورده است و منفعتی برای ورزشکاران ندارد. خیلی از ورزشکاران ما قصد داشتند که در مسابقات مختلف شرکت تا سهمیه المپیک کسب کنند، اما همه مسابقات لغو شدند. این موضوع به ضرر ورزش کشورمان است. به هر حال تعویق المپیک ناامید کننده است و شاید باز هم این مسابقات به تعویق بیافتد. دنیا با شیوع ویروس کرونا مختل شده است.

مشاور فنی دو و میدانی درباره اینکه چه تعداد از دو و میدانی کاران شانس کسب سهمیه المپیک دارند، گفت: شرایط دو و میدانی به صورتی است که یک سهمیه دیگر در بخش آقایان می‌توانیم کسب کنیم، اما در بخش بانوان شانسی نداریم. مهدی پیرجهان رکوردش نزدیک به حد نصاب ورودی المپیک است و اگر تمرینات او ادامه دار باشد با شروع مسابقات می‌تواند سومین سهمیه دو و میدانی را به دست آورد.

غیاثی درباره اعزام دو و میدانی کاران به اردو‌های خارجی بیان کرد: متاسفانه کار نسنجیده‌ای کردند که برخی از دو و میدانی کاران که شانس کسب سهمیه المپیک ندارند به اردو‌های خارجی اعزام کردند. مسئولان سابق دو و میدانی برای رفع تکلیف ورزشکاران را به خارج از کشور فرستادند. در حال حاضر مبینی ۶ - ۷ هزار یورو برای تامین هزینه‌های پرتابگران کشورمان در بلاروس ارسال کرده است. پروازی وجود ندارد تا شیری و رسولی را از بلاروس برگردانیم. علاوه بر این مبینی با سفارت ایران در بلاروس هماهنگ کرده است تا محل اسکان در اختیار پرتابگران کشورمان قرار بدهند. به نظرم یکی - ۲ نفر از مسئولان سابق دو و میدانی با این اقدام خود به این رشته ورزشی ضربه جبران ناپذیری زدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار