مردم از ایجاد استرس و نگرانی در سطح جامعه خودداری کنند

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان گفت: مردم باید از ایجاد استرس و نگرانی در سطح جامعه خودداری کنند تا شیوع کرونا تاثیرات منفی در روحیه و زندگی آنها نداشته باشد.

مهدی سالک عضو هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت:ویروس کرونا و بیماری کووید ۱۹ در همه‌ی بخش‌ها از جمله محیط زیست، اقتصاد، کسب کار و روابط اجتماعی تاثییرات بزرگی دارد.

او ادامه داد:شیوع این بیماری مردم و صاحبان قدرت در جهان را هوشیار کرد که یک ویروس کوچک می‌تواند چقدر در زندگی انسان تاثیرگذار باشد.

سالک در خصوص تاثیرات اجتماعی شیوع کووید ۱۹ گفت: با تعطیل شدن کسب وکار‌ها فشار زیادی به طبقه محروم جامعه و افرادی که به صورت روز مزد درآمد داشتند وارد شد، دولت‌ها باید در این شرایط از این افراد حمایت کنند تا این قشر از جامعه بتوانند به زندگی و شرایط عادی خود ادامه دهند.

او افزود:در این میان کودکان شرایط دشواری را طی می کنند، عدم توانایی خانواده‌ها در تامین کافی غذا، رسیدگی به کودکان و شرایط ماندن درخانه از مواردی است که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشت. در این شرایط دولت ومردم باید از خانواده‌های کم بضاعت حتما حمایت کنند.

سالک در خصوص تاثیرات روانی ناشی از شیوع کرونا گفت:ایجاد وحشت و استرس نیز برای کودکان می‌تواند تاثیرات زیادی در روحیه‌ی آن‌ها ایجاد نماید. در این شرایط  همه مردم باید از ایجاد استرس و نگرانی در سطح جامعه خودداری کنند تا شیوع کرونا تاثیرات منفی در روحیه و زندگی آنها نداشته باشد.

عضو هیئت مدیره نظام پزشکی اصفهان گفت :جامعه باید در برابر کرونا حرکت متوازن داشته باشد، باید سعی شود هم به لحاظ اقتصادی هم روانی توجه ویژه‌ای به اقشارآسیب پذیر شود.

سالک ادامه داد:به دلیل ترس از ایتلا به  ویروس کرونا وترس مبتلا شدن بسیاری از مردم از مراجعات عادی خود به بیمارستان‌ها و کلینیک‌ها برای بیماری‌های دیگر خودداری می‌کنند، این قضیه بسیار مهم است، چون خدماتی که افراد باید دریافت کنند را در این شرایط دریافت نمی کنند و این می تواند خسارت‌های مالی در آینده و تشدید عوارض بیماری را برای بیمار داشته باشد.
 
اوافزود:توصیه بنده به بیماران این است که حتما به پزشک مربوطه‌ی خود مراجعه کنند و از طرفی پزشکان هم محیط کار خود را حتما مطابق استاندارد‌های حال حاضر آماده کنند و با فاصله گذاری برای بیماران و نوبت دهی جداگانه برای هر بیمار از تجمع افراد به داخل مطب‌ها جلوگیری کنند.
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار