۳۵۰۰ کارگاه صنایع دستی در لرستان فعالیت می کنند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از فعالیت سه هزار و ۵۰۰ کارگاه فعال صنایع دستی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از فعالیت سه هزار و ۵۰۰ کارگاه فعال صنایع دستی در این استان خبر داد.

سید امین قاسمی گفت: حدود ۳ هزار و ۵۰۰ کارگاه فعال صنایع دستی در استان وجود دارد که بیش از ۳۶ هزار هنرمند لرستان به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این زمینه صنایع فعالیت می‌کنند.

او  با بیان به اینکه صنایع دستی لرستان شامل عشایری، روستایی و شهری است، عنوان کرد: بیشتر تولیدات صنایع دستی عشایری به مصرف خانوار می‌رسند و کمتر به بازار عرضه می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، به فعال بودن ۵۲ رشته صنایع دستی در استان اشاره کرد و افزود: «سیاه چادربافی»، «چیت بافی»، قالی و گلیم بافی، «جاجیم‌بافی» رنگرزی، خراطی، نمدبافی، قلم زنی و ورشوسازی برخی از رشته‌های فعال صنایع دستی در لرستان به شمار می‌روند.

قاسمی، فعال بودن رشته‌های مختلف صنایع دستی در این استان را بر مبنای نیازمندی‌های مردم در طول تاریخ دانست و اظهار داشت: نوع، شکل، نحوه تولید و کیفیت صنایع دستی استان لرستان متأثر از ویژگی‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی فرهنگی و محیطی این استان است و مردم این دیار تحت تأثیر عوامل مذکور از گذشته‌های دور با استفاده از محصولات کشاورزی، دامی و کارگاهی به تولید صنایع دستی پرداخته تا علاوه بر پر کردن اوقات فراغت راه دومی برای امرار معاش خود داشته باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.