تولید ۲۶ هزار تنی آبزیان استان کرمانشاه

مدیرکل شیلات استان کرمانشاه پیش بینی کرد، امسال تولید آبزیان استان به ۲۶ هزار تن برسد.

تولید ۲۶ هزار تنی آبزیان استان کرمانشاهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛سید فرزاد افضلی مدیرکل شیلات استان کرمانشاه گفت : در صورتی که امسال پروژه‌های پیشنهادی استان در حوزه شیلات اعتبارات، تسهیلات و مجوز‌های لازم را برای اجرایی شدن کسب کنند، میزان تولیدات شیلاتی استان جهش قابل قبولی پیدا کرده و به عدد ۲۶ هزار تن خواهد رسید.

او گفت : پارسال میزان کل تولیدات شیلاتی استان کرمانشاه به ۲۱ هزار و ۵۱۰ تن رسید.

مدیرکل شیلات کرمانشاه از تخصیص مجوز آب فاز دوم مجتمع پرورش ماهی شهدای شهرستان قصرشیرین به عنوان یکی از مطالبات حوزه شیلات استان در سال جاری یاد کرد و افزود: در صورت تخصیص آب به این پروژه و راه اندازی آن ۲۲۰۰ تن به مجموع تولیدات شیلاتی استان اضافه خواهد شد.

او از صدور مجوز فعالیت در سد داریان و راه اندازی پروژه پرورش ماهی در پایاب این سد به عنوان یکی دیگر از اولویت‌های شیلاتی استان یاد کرد و افزود: در صورتی که مجوز‌های این پروژه اخذ شود، شاهد اجرای پروژه‌های پرورش ماهی در قفس در سد داریان خواهیم بود که میزان تولیدات شیلاتی استان را افزایش خواهد داد.

افضلی از احداث سکوی صادرات آبزیان به عنوان یکی از اولویت‌های مهم شیلات استان در سال جاری یاد کرد و افزود: در صورت احداث این سکوی صادراتی تولیدکنندگان با اطمینان از اینکه محصولات شیلاتی بازار فروش پیدا کرده و محصولاتشان روی دستشان نمی‌ماند، اقدام به افزایش میزان تولیدات خود خواهند کرد.

او با اشاره به ضرورت تامین خوراک آبزیان برای تحقق برنامه‌های شیلاتی استان، گفت: هم اکنون نوسان قیمت خوراک آبزیان مشکلات زیادی را برای تولیدکنندگان محصولات شیلاتی در استان بوجود آورده است. هرچند این مشکلات خاص استان کرمانشاه نبوده و در همه استان‌ها وجود دارد، اما با حل این مشکلات برنامه‌های شیلاتی استان به عملیاتی شدن نزدیک‌تر خواهد شد .

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار