در ادامه اختلافات لندن-بروکسل؛

انگلیس اسناد تهدیدات اتحادیه اروپا در مذاکرات پسابرگزیت را منتشر می‌کند

گفته می‌شود دولت انگلیس قصد دارد تمامی اسناد تهدید‌های بروکسل در طول مذاکرات تجاری پسابرگزیت را منتشر کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، به دنبال افزایش اختلافات میان اتحادیه اروپا و انگلیس، لندن اعلام کرده است قصد دارد اسناد تهدیدات بروکسل در طول مذاکرات تجاری پسابرگزیت را منتشر کند.

«آدام پارسونز» خبرنگار روزنامه انگلیسی اسکای نیوز، در این خصوص گفت: «دیوید فراست، نماینده ارشد مذاکره‌کننده انگلیس، امروز در مورد پیشرفت در مذاکرات (با بروکسل) بسیار بدبین بود.» او اضافه کرد «طرف انگلیسی می‌گوید تمام اسنادش را منتشر خواهد کرد. آنها پیشرفت واقعی بسیار کمی در رسیدن به توافق داشتند.»

این خبرنگار تاکید کرد ممکن است انگلیس در پایان این سال بدون توافق تجاری برای سال بعد و سال پس از آن مذاکرات را ترک کند.

فراست در این خصوص گفت «اگر اتحادیه اروپا متوجه آن شود که نمی‌توان در این چارچوب به توافق رسید آن وقت در مذاکرات پیشرفت می‌کنیم.»

چندی است که اختلافات میان بروکسل و انگلیس برای مذاکرات تجاری پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا بالا گرفته است. پیش‌تر نیز یورونیوز، میشل بارنیه، مذاکره‌کننده اصلی اتحادیه اروپا درباره خروج انگلیس از این اتحادیه، در پایان آخرین گفتگو‌های مربوط به سازوکار خروج تاکید کرد که این مذاکرات ناامیدکننده بوده است.

دوره خروج کامل انگلیس از اتحادیه اروپا قرار است تا پایان سال جاری میلادی باشد و تا این مدت باید جزئیات این خروج به طور کامل مشخص شود. این در حالی است که اکنون پنجمین ماه میلادی هم در حال گذر است، اما هیچ پیشرفتی در مذاکرات ایجاد نشده، چراکه اتحادیه اروپا و انگلیس به طور گسترده با شیوع ویروس کرونا درگیر شده‌اند.

نگرانی‌ها از آنجایی بیشتر می‌شود که انگلیس تاکید کرده حاضر نیست این دوره انتقالی را تمدید کند و همین موضوع باعث نگرانی بیشتر اتحادیه اروپا شده است.

انگلیس در ۳۱ ژانویه سال جاری میلادی تحت نخست‌وزیری بوریس جانسون تصمیم گرفت تا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج شود. پیش‌بینی می‌شود مشکلات گسترده اقتصادی در پی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا متوجه این کشور شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار