مهدوی: مسئولان تدارکات تیم‌ها هم در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند/ قانون منع جذب بازیکن خارجی منسوخ شده است

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: با این وضعیت حتی مسئولان تدارکات تیم‌ها هم در معرض خطر ابتلا به ویروس هستند.

محمدرضا مهدوی، کارشناس فوتبال کشورمان و عضو کادر فنی تیم ملی نوجوانان، در گفت‌وگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص ارزیابی‌اش از احتمال آغاز رقابت‌های لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: اواخر سال گذشته با مهدی عبدی (سرمربی تیم ملی نوجوان) که به خاطر مشکلات پروازی نمی‌توانست وارد ایران شود، صحبت کردم و طبق هماهنگی‌هایی که با هم داشتیم اردوی تیم ملی را با موافقت مسئولان لغو کردیم چرا که سلامتی بازیکنان را به هر چیزی ترجیح می‌دادیم.

مهدوی: حتی مسئولان تدارکات تیم‌ها در خطر هستند/ قانون منع جذب بازیکن خارجی منسوخ شده است

اگر تار مویی از سر کسی کم شود دیگر کاری نمی‌توان انجام داد

او ادامه داد: فکر می‌کنم تفاوتی ندارد و باید سلامتی تمامی افراد جامعه، چه ورزشکار و چه غیر ورزشکار در اولویت قرار بگیرد. اگر تار مویی از سر کسی کم شود دیگر کاری نمی‌توان انجام داد. اگر مسئولان بتوانند تدبیری اتخاذ کنند که لیگ با کمی تاخیر آغاز شود یا کلا برگزار نشود، بهتر است. چرا که امثال ما نمی‌توانند درباره این بیماری صحبتی کنند. در تخصص ما نیست و در نهایت نمی‌توانیم تخصصی درباره این موضوع صحبت کنیم و بیشتر واکنش‌های احساسی نشان می‌دهیم. نباید چون طرفدار تیم خاصی هستیم درباره این موضوع احساسی صحبت کنیم.


بیشتر بخوانید: درخشان: اگر می‌خواهیم لیگ برتر را تعطیل کنیم باید تکلیف تیم قهرمان مشخص شود


چه کسی می‌تواند پاسخگوی تلاش پزشکان باشد؟

مهدوی ادامه داد: با اتخاذ هر تصمیمی موافقان و مخالفان نظر خودشان را خواهند گفت و چون اصلا موضوع، فوتبال نیست و یک موضوع تخصصی محسوب می‌شود، پزشکان باید نظر قطعی را بگویند. به‌ تازگی کلیپی از پزشکانی که در این مدت جان خودشان را از دست دادند، نگاه کردم و بسیار متاثر شدم. برای همه عزیزانی که جانشان را کف دستشان گرفتند و در بیمارستان انجام وظیفه کردند، خیلی گریه کردم. چندین سال است که با نمایندگان شهدای چوار در ارتباط هستم و اگر جایگاه شهدا بالا است، قطعا جایگاه چنین پزشکانی هم بالا خواهد بود. چه کسی می‌خواهد پاسخگوی زحمات این عزیزان باشد؟ آیا آقایان موافق و مخالف می‌توانند جوابگوی این عزیزان باشند؟

حتی مسئولان تدارکات تیم‌ها هم در معرض خطر هستند

وی بیان داشت: اگر اتفاقی برای یکی از اعضای تیم‌های لیگ برتری به وجود بیاید، کسی می‌تواند پاسخگو باشد؟ با این وضعیت حتی مسئولان تدارکات تیم‌ها هم در خطر هستند و قطعا اگر تصمیم گیرندگان اندکی در این باره تفکر کنند، مطمئن هستم تصمیمی برای آغاز بازی‌ها نخواهند داشت. باید خودشان تصور کنند که یکی از نزدیکانشان به ویروس کرونا مبتلا شده و تازه متوجه شوند که چه کاری سختی در پیش خواهیم داشت. ممکن است یکی از بازیکنان در تمرین به ویروس مبتلا شود و به خانواده اش منتقل کند. اصلا آغاز رقابت‌های لیگ کار درستی نیست و نمی‌دانم اصرار‌ها برای از سر گیری بازی‌ها برای چه چیزی است. آیا توانستیم قرنطینه را به خوبی اجرا کنیم؟ ما به خوبی مراعات نکردیم و روز به روز واگیری این بیماری بیشتر می‌شود.

مهدوی: حتی مسئولان تدارکات تیم‌ها در خطر هستند/ قانون منع جذب بازیکن خارجی منسوخ شده است

قانون منع جذب بازیکن خارجی برایم عجیب بود

بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و پرسپولیس درباره قانون منع جذب بازیکن خارجی در این تیم‌ها اظهار داشت: این قانون هم خیلی برای من جالب بود. برخی از ایده‌ها بهتر از پیش از اجرا شدن، بررسی شود. اگر قرار است با قانون منع جذب بازیکن خارجی، لیگ‌مان را پویاتر کنیم، خیلی هم خوب است و باید برویم ابتدا فوتبال پایه‌مان را تقویت کنیم. موضوع دیگر هم این است که چرا فقط استقلال و پرسپولیس نمی‌توانند بازیکن خارجی جذب کنند؟ خب رقبای این ۲ تیم سراغ جذب بهترین خارجی‌ها می‌روند.


بیشتر بخوانید:  ابلاغ پروتکل‌های اولیه ستاد مبارزه با کرونا در ورزش برای آغاز تمرینات


ابتدا به‌سراغ تقویت تیم‌های پایه برویم

او افزود: من هم قبول دارم که شرایط استقلال و پرسپولیس خیلی خوب نیست و در موضوع جذب بازیکن خارجی، در این سال‌ها به خوبی مدیریت نشده‌اند. اما نمی‌شود همین موضوع را به عنوان دلیل مد نظر بگیریم و جذب بازیکن خارجی را از ریشه خشک کنیم. باید آسیب شناسی کنیم و عناصری که باعث بروز مشکلات و دلالی در این تیم‌ها شده‌اند را پیدا کنیم. باید با مدیریت، خودمان تیم‌ها را قوی کنیم و به همین دلیل باید تیم‌های پایه مان را قوی‌تر کنیم.

شارلوا با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی به سطح بالا رسید

بازیکن اسبق شارلوا بلژیک گفت: از فوتبال حرفه‌ای شناخت کامل دارم و باید بگویم در ایران همچنان فوتبال‌مان حرفه‌ای نیست. در اروپا فرصت پیدا کردم که بهترین تیم‌ها را ببینم و سر تمرینات شان حضور پیدا کنم. زمانی که من در شارلوا بازی می‌کردم این تیم نهایتا چهارم یا پنجم می‌شد. اما در سال‌های اخیر مدام اول و دوم می‌شود. چرا که با سرمایه‌گذاری و تفکر مناسب خودش را به بالاترین سطح رساند. حالا ما می‌خواهیم این روند را برای آقایان توضیح بدهیم، اما حرف ما را قبول نمی‌کنند.

مهدوی: حتی مسئولان تدارکات تیم‌ها در خطر هستند/ قانون منع جذب بازیکن خارجی منسوخ شده است


بیشتر بخوانید: چطور می‌توانیم تمام سطوح و زمین چمن را ضد عفونی کنیم؟ / نظر ما اهمیتی ندارد و لیگ برتر فوتبال را برگزار می‌کنند


قانون منع جذب بازیکن خارجی منسوخ شده است

وی گفت: طرح چنین قوانینی در فوتبال حرفه‌ای مردود و منسوخ است. فردا روزی راهی بازی‌های آسیایی می‌شویم. آیا در فوتبال پایه به حدی سرمایه‌گذاری کردیم که بتوانیم مقابل یک مهاجم برزیلی یا مدافع اروپایی حاضر در تیم رقبا، ایستادگی کنیم؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار