در جلسه امروز شورای شهر تهران انجام شد؛

تصویب کلیات تمدید مصوبه تأمین منابع مالی طرح توسعه تأسیسات آبفا

امروز اعضای شورای شهر تهران با ۱۲ رأی موافق کلیات تمدید مصوبه تأمین منابع مالی طرح توسعه تأسیسات آبفا را به تصویب رساندند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی نامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره تمدید مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب در دستور کار دویست و چهاردهمین جلسه علنی شورای شهر تهران قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور آرش حسینی میلانی عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران گفت: در جلسه‌ای که با هیئت مدیره آبفا داشتیم، قرار بر این شد که میزان هدر رفت آب مورد بررسی قرار گیرد و لازم است خروجی این اقدام از سوی شرکت آبفا اعلام شود.

عضو کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران افزود: پیشرفت برخی از طرح‌ها عقب‌تر از زمان برنامه ریزی شده است که باید برای آن برنامه ریزی کرد و در ادامه باید به دنبال این باشیم که حسابرسی‌ها به شکل مدون و با زمانبندی مشخص انجام شود.

در ادامه احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در سخنانی گفت: موضوع نظارت تنها در چند بند آمده و لازم است توضیحات بیشتری در این زمینه داده شود.

عضو شورای شهر تهران افزود: حسابرس معتمد شورای اسلامی شهر تهران از سوی کمیسیون برنامه و بودجه انتخاب می‌شود و باید پرسید این حسابرس معتمد چه فردی است و باید پرسید آیا انتخاب شده و اگر انتخاب شده چه روندی را طی کرده است.

مسجد جامعی تأکید کرد: باید نظارت‌ها به شکل جامع باشد و لازم است اعضای کمیسیون سلامت گزارش نظارتی جامعی ارائه کنند.

در ادامه زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران در واکنش به دخالت برخی از کمیسیون‌ها به تصمیمات کمیسیون تخصصی گفت: این گونه که پیش می‌رود به نظر من کمیسیون تخصصی منحل شود و برخی از کمیسیون‌ها ادغام شوند.

رئیس کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران افزود: من نمی‌دانم چرا برخی از اعضای شورای شهر تهران بدون آن که نظر کمیسیون تخصصی را مطالعه کنند، در صحن شورا ساز ناسازگاری کوک می‌کنند.

صدر اعظم نوری ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب زیر مجموعه یک وزارتخانه دولتی است که تمام حساب و کتاب‌های آن مشخص است و فرآیند اقدام‌های آن‌ با شرکت‌های خصوصی متفاوت است.

در ادامه محمد علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه نمی‌خواهیم زحمات کمیسیون تخصصی را در بررسی این دستور زیر سوال ببریم، گفت: زمانی که نامه به کمیسیون ارجاع داده شد، ما ایراد‌های خود را عنوان و برای حل آن درخواست برگزاری جلسه کردیم و اگر جلسه‌ای برای رفع ایراد‌های وارده برگزار می‌شد، امروز انتقادی مطرح نمی‌نشد.

در ادامه شهربانو امانی عضو شورای شهر تهران نسبت به نحوه اداره صحن شورای شهر به رئیس شورای شهر تهران تذکر داد و گفت: پس از ارائه گزارش باید نظر موافق و مخالف مطرح می‌شد که بیشتر نظر‌ها به سمتی بود که موضوع از دستور کار شورای شهر تهران خارج شود و خواسته من از هیئت رئیسه شورا این است که به مر قانون عمل کند و اگر قرار است از دستور خارج شود، درخواست با ۳ امضاء مطرح شود.

در ادامه محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در سخنانی گفت: سال گذشته مصوبه‌ای داشتیم که در آن به شرکت آب و فاضلاب این اجازه داده شد تا با دریافت وجوهی خدماتی را ارائه کند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: با شیوع ویروس کرونا بسیاری از جلسه‌ها لغو و یا به شکل غیرحضوری برگزار شد و نظر من این است که پس از توضیحات مدیر عامل آبفا رأی گیری کنیم و اگر اعضای شورای شهر تهران لازم دانستند به این لایحه رأی ندهند.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران محمدرضا بختیاری مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: به تک تک مصوبات شورا عمل شده و تمام پول‌ها در جای خود هزینه شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: اگر امسال تصفیه خانه ششم به مدار نمی‌آمد از ابتدای فروردین با جیره بندی آب مواجه می‌شدیم، زیرا با شیوع ویروس کرونا ۲۵ درصد مصرف آب افزایش پیدا کرد.

بختیاری ادامه داد: همیشه چهار ماه پیش از ورود به فصل گرما خودمان را برای تأمین آب مورد نیاز آماده می‌کردیم که ناگاه با شیوع ویروس گرونا در بازه زمانی کوتاه مصرف آب ده میلیون شهروند تهرانی ۲۵ درصد افزایش پیدا می‌کند و در همین جا اعلام می‌کنم اگر ده جلسه دیگر در صحن شورای شهر تهران برگزار شود، هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌شود و تأکید من این است یک ریال از این منابع در جای غیر مشخص هزینه نشده است.

در ادامه آرش حسینی میلانی عضو کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت: شرکت آبفای تهران در سال گذشته در تعمیر و بازسازی لوله‌های فرسوده عملکرد بسیار مطلوبی داشت و این عملکرد قابل دفاع و افتخار است و تأکید من این است اعضای شورای شهر تهران در خدمت رسانی به شهر در حوزه آبفا تأخیر نیندازند.

پس از اظهار نظر اعضای شورای شهر تهران خروج بررسی نامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره تمدید مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب در صحن شورای شهر به رأی گذاشته شد که با ۶ رأی موافق به تصویب نرسید.

پس از مخالف اعضای شورای شهر تهران با خروج بررسی نامه مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران درباره تمدید مصوبه تأمین منابع مالی مورد نیاز طرح‌های توسعه و بازسازی تأسیسات آب و فاضلاب شهری و اجرای طرح آبرسانی اضطراری شهر تهران و تأمین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب کلیات آن به رأی گذاشته شد که اعضای شورای شهر تهران با ۱۲ رأی موافق کلیات آن را به تصویب رساندند.


بیشتر بخوانید: زمان اجرای بسته ترافیکی با نظر استاندار تهران است

بیشتر بخوانید: شهرداری تهران نمی‌تواند پارکینگ پروانه را به پلاسکو اختصاص دهد

بیشتر بخوانید: هدف از اجرای طرح ترافیک کسب درآمد نیست/ قهر اعضای شورا از صحن ختم به خیر شد


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار