هنوز شواهدی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق سطوح وجود ندارد

سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد در مطالعات انجام شده هنوز دلیل علمی محکمی مبنی بر انتقال ویروس کرونا از طریق لمس سطوح وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد هنوز شواهدی دال بر اینکه لمس سطوحی مانند دستگیره‌ها، تلفن همراه و یا صفحه کلید می‌تواند سبب انتقال و شیوع ویروس کرونا شود، وجود ندارد؛ با این حال طبق دستورالعمل‌های سازمان ملل متحد توصیه می‌شود افراد اشیاء را ضدعفونی کنند.

این دستورالعمل‌ها بر مبنای مطالعه‌ای است که نشان داد ویروس کرونا می‌تواند تا هفت روز زنده بماند، اما سازمان جهانی بهداشت در این باره تصریح کرد: توانایی کروناویروس برای زنده ماندن باید با استدلال‌های علمی دقیق ثابت شود، زیرا چنین مطالعاتی در آزمایشگاه‌هایی انجام می‌شود که تفاوت زیادی با شرایط دنیای واقعی دارند.

در مطالعه ذکر شده این ویروس به مدت چهار روز بر روی فولاد ضدزنگ و پلاستیک، به مدت ۲ روز روی شیشه و یک روز بر روی پارچه و چوب زنده مانده است. مطالعه‌ای دیگر نیز نشان داد که ویروس کرونا قادر است چهار ساعت روی مس و ۲۴ ساعت روی مقوا باقی بماند.


بیشتر بخوانید: ضدعفونی خیابان‌ها خطرناک است


اگرچه تاکنون هیچ موردی در خصوص ابتلا به این ویروس از طریق لمس سطوح وجود نداشته است، اما با توجه به رفتار سایر ویروس‌های مشهور چنین نظریه‌ای را نمی‌توان رد کرد، از این رو WHO بر اهمیت ضدعفونی سطوح اشیاء مانند سینک، توالت، وسایل الکترونیکی و وسایل جانبی تاکید دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.