برگزاری تور مجازی موزه‌های خراسان رضوی

مدیرکل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: به مناسبت روز جهانی موزه‌ها، امکان شرکت علاقه‌مندان در تور مجازی شماری از موزه های مهم این استان فراهم شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابوالفضل مکرمی فر مدیر کل میراث ‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص برنامه‌های روز موزه در این استان گفت: ساخت و انتشار فیلم و کلیپ در شبکه‌های اجتماعی و بازدید‌های مجازی از موزه‌های این استان تدارک دیده شده است.

او با بیان این که هم اکنون خراسان رضوی دارای ۹۴ موزه فعال است، افزود: این موزه‌ها زیر نظر این اداره کل، آستان قدس رضوی، اداره کل محیط زیست، اداره کل اوقاف، سازمان زمین شناسی، دانشگاه فردوسی مشهد و سایر دستگاه‌ها و بخش خصوصی اداره می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی در خصوص دیگر برنامه‌های روز جهانی موزه در استان، ادامه داد: برای اولین بار  از سکه‌های ضرب توس و خراسان در این روز، رونمایی می‌شود.
 
مکرمی فر بیان کرد: ما با شعار "موزه‌ها زنده اند" و با رویکرد اطلاع رسانی و اجرای فعالیت‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی ویژه برنامه‌هایی را تدارک دیده ایم.
 
او درباره برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها تصریح کرد: رونمایی و نمایش سکه‌های ضرب توس و خراسان برای نخستین بار، رونمایی و نمایش تمبر‌های اختصاصی حکیم ابوالقاسم فردوسی که به مناسبت هزاره بزرگداشت فردوسی و سرایش شاهنامه منتشر شده و نمایش نقاشی رنگ و روغن زنده یاد استاد رخسار و اهدایی در موزه فردوسی از جمله برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها در استان است.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تاکید کرد: هم‌چنین اعطای پروانه بهره‌برداری موزه‌ای به نخستین موزه ریلی کشور که به همت اداره کل راه آهن خراسان رضوی ایجاد شده از دیگر برنامه‌های این روز است.
 
مکرمی فر اظهار کرد: نمایش تعدادی از تابلو‌های نقاشی اثر استاد سروری هنرمند افغانستانی متعلق به مجموعه مجوز دار آقای ادیب آیین در موزه بزرگ خراسان و اعطای پروانه بهره برداری به مجموعه آثار تاریخیِ خصوصی آقای صلاحی در بجستان از برنامه‌های روز جهانی موزه‌ها در خراسان رضوی است.

۱۸ می‌ مصادف با ۲۹ اردیبهشت روز جهانی موزه‌ها نام‌گذاری شده است.
 
انتهای پیام//ز.ق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.