نظر مثبت آمریکا به سازوکار پرداخت کره جنوبی برای انجام تبادلات تجاری بشردوستانه با ایران

خبرگزاری یونهاپ نوشت آمریکا به سازوکار پرداخت کره جنوبی برای انجام تبادلات تجاری بشردوستانه با ایران نظری «مثبت» دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ، آمریکا به سازوکار پرداخت کره جنوبی برای انجام تبادلات تجاری بشردوستانه با ایران بدون نقض تحریم‌های واشنگتن علیه تهران، نظری «مثبت» دارد.

سئول و واشنگتن از مدت‌ها قبل مذاکراتی در خصوص طرح کره برای توافق تجارت بشردوستانه با ایران داشته اند که این مذاکرات به دلیل شیوع ویروس کرونا برای مدتی به تعلیق افتاد.

یک مقام کره‌ای -که نخواست نامش فاش شود- گفته است آمریکا نظر مثبتی به طرح «توافق تجارت بشردوستانه کره» موسوم به (KHTA) دارد، زیرا به مدل توافق تجارت بشردوستانه سوئیس (SHTA) شباهت دارد.

وی گفت: به رغم موضع مثبت آمریکا در خصوص این طرح، به دلیل شرایط پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا، حرکت سریعی درباره این موضوع نداشته است، اما مذاکرات در این زمینه پیشرفت داشته است.

طبق طرح «توافق تجارت بشردوستانه کره» از یک بانک ایرانی که به وسیله آمریکا تحریم نشده است برای فعال کردن تعاملات تجاری بشردوستانه با ایران استفاده می‌شود تا برخی اقلام مهم مانند کمبود دارو، تجهیزات پزشکی و قرنطینه به ایران ارسال شود.

کره جنوبی نیز به منظور از سرگیری تجارت بشردوستانه با ایران از طرح توافق سوئیس و مجوز عمومی شماره ۸ دولت آمریکا – سازوکاری که اجازه می‌دهد تعاملات تجاری بشردوستانه با ایران حتی از طریق بانک مرکزی نیز انجام شود- استفاده می‌کند.

گرچه صادرات کالاهای بشردوستانه مشمول تحریم‌ها نیست، شرکت‌های کره جنوبی به دلیل نگرانی از اینکه ممکن است تحت تحریم‌های آمریکا قرار بگیرند، در فروش دارو‌ها و سایر محصولات به ایران مشکل داشتند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار