در بسته حوادث امروز بخوانید؛

۸۹ دستگاه خودروی احتکاری در اصفهان توقیف شد/ دستگیری سارقان احشام در اصفهان

مهم‌ترین حوادث امروز بیست و نهم اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهم‌ترین حوادث امروز بیست ونهم اردیبهشت ماه سال ۹۹ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

 

۸۹ دستگاه خودروی احتکاری در اصفهان توقیف شد

سردار "محمدرضا میر حیدری فرمانده انتظامی استان در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: با توجه به نوسانات قیمت خودرو در بازار داخل، طرح تشدید مبارزه و مقابله با احتکار خودرو به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی استان اصفهان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پایگاه اطلاعاتی شهرستان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود از دپو و احتکار خودرو در ۲ پارکینگ خصوصی مطلع و بلافاصله وارد عمل شدند.

این مقام ارشد انتظامی بیان داشت: پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی از ۲ پارکینگ مذکور بازرسی به عمل آمد که در نتیجه ۸۹ دستگاه خودروی صفر احتکار شده کشف شد.

سردار میرحیدری گفت: ۱۲ دستگاه سمند، ۱۲ دستگاه پژو پارس، ۱۰ دستگاه پژو ۴۰۵، ۱۰ دستگاه پژو ۲۰۶، ۲ دستگاه پژو ۲۰۷ صندوق دار، ۲ دستگاه پراید، یک دستگاه دنا و یک دستگاه هایما از یک پارکینگ به صورت بدون پلاک کشف شدند.

او همچنین از کشف ۱۰ دستگاه خودروی نیسان زامیاد، ۵ دستگاه تیبا، ۱۵ دستگاه پراید، ۳ دستگاه ساینا و ۶ دستگاه کوئیک از یک پارکینگ دیگر خبر داد و گفت: هر ۲ پارکینگ با دستور مقام قضائی پلمب شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان، ارزش خودرو‌های مکشوفه را برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۱۱۰ میلیارد ریال اعلام کرد و اظهار داشت: در این رابطه ۲ نفر دستگیر و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

سردار میرحیدری، در پایان از شهروندان خواست: در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا موضوع را از طریق تماس با شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات لازم در اسرع وقت انجام شود.
 

دستگیری سارقان احشام در اصفهان

سرهنگ "حسین ترکیان رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان اظهار داشت: در پی وقوع چندین مورد سرقت احشام در شهرستان "آران و بیدگل" بررسی موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

او افزود: ماموران پس از انجام یکسری کار‌های تخصصی موفق شدند ۳ سارق حرفه‌ای را در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی بیان داشت: افراد دستگیر شده به سرقت ۳۶ راس احشام طی چندین فقره سرقت اعتراف کردند که ۱۲ راس به مال باختگان استرداد شد.

سرهنگ ترکیان اظهار داشت: سارقان پس از تشکیل پرونده و برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دامدران خواست، مکان نگهداری احشام خود را به تجهیزات ایمنی پیشگیری از سرقت مجهز کنید و اجازه ورود افراد ناشناس و غریبه را به محل نگهداری احشام ندهید ودر صورت مشاهده تردد افراد ناشناس و مشکوک حتما با پلیس تماس و موضوع را اعلام کنید.
 

کشف ۱۵ تُن چوب بلوط قاچاق در "نجف آباد

سرهنگ" محمد حسین باباکلانی فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباداظهار داشت: ماموران کلانتری ۱۷ فرماندهی انتظامی شهرستان نجف آباد با اشرافیت اطلاعاتی خود از دپوی چوب بلوط قاچاق در یک انبار متروکه مطلع و بلافاصله موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم طی هماهنگی با مقام قضائی به همراه نماینده اداره منابع طبیعی از محل مورد نظر بازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۱۵ تُن چوب بلوط قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد، با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ارزش چوب‌های بلوط مکشوفه را یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعلام کردند اظهار داشت: در این رابطه یک نفر دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شده و چوب‌ها نیز تحویل عوامل یگان حفاظت اداره منابع طبیعی شدند.
 

هندوانه‌های تریاکی به مقصد نرسید

سرهنگ "غلامحسین صفری رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان مطلع شدند یک سوداگر مرگ قصد انتقال محموله‌ای را دارد که بلافاصله موضوع به پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان "اردستان" اعلام شد.

اوافزود: در این رابطه یک دستگاه کامیون کشنده که حامل بار قانونی هندوانه بود شناسایی و در یکی از محور‌های مواصلاتی "اردستان" متوقف شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از این خودرو ۱۰۰ کیلو تریاک که در بار هندوانه جاساز شده بود کشف شد.

سرهنگ صفری بیان داشت: در این رابطه یک سوداگر مرگ دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر اصفهان خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی با سوداگران مرگ و قاچاقچیان افیونی برخورد قاطع و قانونی می‌کند و اجازه جولان به آنان نخواهد داد.
 

کشف ۶۳ دستگاه بیت کوئین قاچاق در اصفهان

سرهنگ" کامران ریاحی" در تشریح جزئیات این خبر گفت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشرافیت و هوشمندی بالای خود ۳ محل نگهداری و استفاده غیر مجاز از دستگاه‌های بیت کوئین را مورد شناسایی قرار دادند.

او افزود: ماموران پس از اخذ مجوز از مقام قضائی وارد عمل شده و طی بازرسی صورت گرفته در محل‌های مذکور تعداد ۶۳ دستگاه بیت کوئین خارجی قاچاق را کشف کردند.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش کالا‌های قاچاق مکشوفه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برآورد شده است اظهار داشت: در این رابطه ۳ فرد متخلف شناسایی و همراه با پرونده تشکیل شده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
 

کلاهبرداری از شهروندان به بهانه روانشناسی آنلاین در اینستاگرام

سرهنگ "سید مصطفی مرتضوی گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی تحت عنوان روانشناس وی را فریب داده و با دریافت مبلغ ۵ میلیون ریال از او کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

او افزود: این شهروند عنوان کرد، مدتی پیش در اینستاگرام یک آگهی با عنوان روانشناسی آنلاین و تضمینی مشاهده کرده و به منظور اخذ نوبت مبلغ مورد نظر را به حساب شخص آگهی دهنده واریز ولی پس از آن نه تنها خدماتی دریافت نکرده بلکه صفحه مربوطه نیز حذف شده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان گفت: پس از اظهارات شاکی، پرونده تشکیل و تحقیقات کارشناسان به صورت تخصصی آغاز و با انجام یک سری اقدامات علمی و پلیسی عامل اصلی این کلاهبرداری شناسایی و در یک عملیات ضربتی دستگیر شد.

او با بیان اینکه متهم با استفاده از مدرک جعلی روانشناسی اقدام به فعالیت می‌کرد گفت: در بازجویی‌های صورت گرفته مشخص شد فرد مذکور هیچ تخصص و مدرکی در حوزه روانشناختی نداشته و در اعترافات خود نیز انگیزه اش از این کار را کلاهبرداری و کسب درآمد عنوان کرد.

سرهنگ مرتضوی خاطر نشان کرد: شبکه‌های اجتماعی خارجی مکان امنی برای دریافت خدمات، داد و ستد کالا و خرید‌های اینترنتی نیستند چرا که بسیاری از افراد سودجوی که قصد کلاهبرداری از کاربران را دارند در این نوع از شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند گفت: از کاربران می‌خواهیم در صورت مواجه با موارد مشکوک از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری لینک ثبت گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.
 

کشف کالا‌های قاچاق در " سمیرم

سرهنگ "سهراب قرقانی گفت: ماموران ایستگاه ایست و بازرسی شهید "رئیسیان" با اشرافیت و هوشمندی بالای خود حین کنترل خودرو‌های به ۴ دستگاه خودرو حامل بار مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد خودرو‌های فاقد هرگونه مدارک معتبر گمرکی و بارنامه برای حمل بار خود هستند گفت: در بازرسی بعمل امده از خودرو‌های مذکور ۵۱ عدد لنت خودرو، ۱۵۰ کیلو گردوی خارجی، ۵۰ بسته سیخ چوبی، ۴۹۱ ثوپ پوشاک، ۷ دستگاه قهوه جوش و نیم تن چوب بلوط قاچاق کشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان سمیرم با اعلام اینکه کارشناسان مربوطه ارزش کالا‌های مکشوفه را ۸۲۰ میلیون ریال برآورد کردند گفت: در این رابطه ۴ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی تحویل شدند.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.