بیرالوند: پول قرارداد وزنه برداران ملی پوش اندازه یک پراید هم نمی‌شود/ برای کسب سهمیه المپیک عقب نشینی نکردم

عضو تیم ملی وزنه برداری گفت: با ارقامی که به ملی پوشان در لیگ داده می‌شود، حتی یک پراید هم نمی‌توان خرید.

رضا بیرالوند، عضو تیم ملی وزنه برداری ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص پیگیری تمرینات شخصی اش در ایام کنونی اظهار داشت: همان ابتدای شیوع ویروس کرونا خودمان را برای رقابت‌های هفته پایانی لیگ آماده می‌کردم که البته آن بازی‌ها برگزار نشد. پس از آن، یک ماهی به استراحت پرداختم و حالا تمرینات سبک خودم را آغاز کرده ام.

بیرالوند: پول قرارداد وزنه برداران ملی پوش اندازه یک پراید هم نمی‌شود/ برای کسب سهمیه المپیک عقب نشینی نکردم

تمرینات را آغاز کردیم

بیرالوند افزود: در شهر خودم بروجرد، یک سالن شخصی داریم که خیلی به خانه مان نزدیک است و شرایط ویروس کرونا خیلی تاثیری در روند کار ما نداشت و امیدواریم در آینده هم نداشته باشد. آرام آرام تمرینات مان را آغاز کردیم و منتظر هستیم تا ببینیم در آینده چه اتفاقی رخ خواهد داد.


بیشتر بخوانید: سلیمی: تعویق المپیک فرصت خوبی است/ اتفاقات بدی در وزنه برداری طی سال گذشته رخ داد


نمی‌دانیم برای کدام مسابقه باید تمرین کنیم

او درمورد مشخص نبودن تاریخ دقیق رقابت‌های آسیایی و جهانی و تاثیر این موضوع در تمرینات ملی پوشان وزنه برداری بیان کرد: این موضوع کاملا در تمرینات ما تاثیرگذار بوده است و اصلا نمی‌دانیم برای کدام مسابقه و هدفی می‌خواهیم تمرین کنیم. تصور می‌کنم باید صبر کنیم تا تب ویروس کرونا بخوابد و فکر می‌کنم تا چند ماه آتی مسابقه‌ای در پیش نخواهیم داشت.

مصدومیتی که داشتم تاثیرش را در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۹ نشان داد

بیرالوند درباره رنکینگ جهانی دسته ۹۶ کیلوگرم که با توجه به آن، همچنان شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک توکیو خواهد داشت، بیان کرد: هنوز برای رفتن به المپیک قطع امید نکردم. آسیب دیدگی که داشتم حدود ۷ تا ۸ ماه من را اذیت کرد و همین موضوع در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۹ در تایلند تاثیر خودش را روی نتایجم گذاشت. منظورم این است که اگر المپیک در همین سال ۲۰۲۰ برگزار می‌شد، قطعا نمی‌توانستم خودم را به این بازی‌ها برسانم. اما به احتمال زیاد می‌توانم خودم را برای المپیکی که در سال آینده برگزار می‌شود، برسانم.

بیرالوند: پول قرارداد وزنه برداران ملی پوش اندازه یک پراید هم نمی‌شود/ برای کسب سهمیه المپیک عقب نشینی نکردم


بیشتر بخوانید: زارعی: بلاتکلفی به وجود آمده در وزنه‌برداری یک بحران جهانی است/ باید معنی ورزش حرفه‌ای را بدانیم


برای رفتن به المپیک عقب نشینی نمی‌کنم

او گفت: تمرینات خودم را انجام می‌دهم و نمی‌گویم که حتما حق من است که راهی توکیو شوم، اما هر کسی حقش بود و توانست سهمیه را به دست بیاورد باید راهی این بازی‌ها شود. به هیچ وجه از کسب سهمیه عقب نشینی نکردم و می‌توانم در ۲ مسابقه گزینشی دیگر هم شرکت کنم.

۱۰ کیلو مدال دارم اما یک هزارتومانی هم از بروجرد دریافت نکردم

ملی پوش اهل استان لرستان با اشاره به اختلافات اخیری که بین علی میری دیگر عضو تیم ملی وزنه برداری با هیئت استانی آذربایجان غربی رخ داده است، گفت: به نظر من علی میری کاملا حق دارد. اهل بروجرد هستم و اگر مجموع مدال‌های دوران حرفه ام را روی ترازو بگذارم، ۱۰ کیلو می‌شود. مدال‌های نوجوانان، جوانان، جهانی و آسیایی را در کارنامه دارم و تنها مدال المپیک را کم دارم. اما من از شهر بروجرد حتی یک هزار تومانی هم نگرفتم.


بیشتر بخوانید: رضازاده: امیدوارم رکورد تالاخادزه را یک ایرانی بشکند/ رستمی باید با تمرینات گروهی به کارش ادامه بدهد


۸ سال پیش بحث پاداش مطرح بود اما تا به حال خبری نشده است

وی افزود: من نمی‌گویم پول غیرقانونی به من بدهند، اما قرار بود از ۷ یا ۸ سال پیش پاداشی به من بدهند که همچنان این اتفاق رخ نداده است. میری هم مثل من حتما ناراحت بوده که آن حرف را مطرح کرده است. هیچ تماس و خبری با من از سوی هیئت گرفته نشده است.

بیرالوند: پول قرارداد وزنه برداران ملی پوش اندازه یک پراید هم نمی‌شود/ برای کسب سهمیه المپیک عقب نشینی نکردم

ببینید قطری‌ها برای فارِس‌الباخ چه می‌کنند

بیرالوند درخصوص دلایل بی توجهی هیئت‌ها و مسئولان شهرستانی به ورزشکاران، تصریح کرد: در برخی از شهر‌ها ورزشکار زیاد است. در ایران کشتی گیر و وزنه بردار زیاد داریم و شاید مسئولان پیش خودشان می‌گویند، رضا بیرالوند و سهراب مرادی نشد، سراغ نفر بعدی می‌رویم. وقتی تعداد وزنه برداران زیاد شد، توجه و اهمیت دادن به آن‌ها کم می‌شود. کشوری مثل قطر فقط یک وزنه برداری معروف مثل فارِس الباخ را دارند. آن‌ها همین وزنه بردار را دارند و به هیچ نمی‌خواهند او را از دست بدهند.


بیشتر بخوانید: مولایی: علاوه بر دلسردی، حس تنفر هم به وزنه برداری پیدا کرده ام/ مرادی به کدام یک از وعده‌هایش عمل کرد؟


مرادی، اعجوبه وزنه برداری جهان است

دارنده مدال برنز رقابت‌های جهانی در سال ۲۰۱۸ گفت: وقتی وارد اردوی تیم ملی می‌شویم، از هر وزنی حداقل ۵ نفر داریم. باید به وزنه بردار و ورزشکار اهمیت بدهیم. فارِس یک وزنه بردار عالی در قطر محسوب می‌شود و در ایران هم به نظر من یک اعجوبه در وزنه برداری داریم. در زندگی ام، هیچ وزنه برداری مثل سهراب مرادی ندیدم. مطمئن باشید که هیچ کسی هم نمی‌تواند از این به بعد شخصی مثل سهراب را ببیند. چرا از او حمایت‌های لازم نمی‌شود؟

بیرالوند: پول قرارداد وزنه برداران ملی پوش اندازه یک پراید هم نمی‌شود/ برای کسب سهمیه المپیک عقب نشینی نکردم

با مبلغی که به قهرمانان ملی وزنه برداری در لیگ داده می‌شود، نمی‌توان یک پراید خرید

عضو تیم بازار بزرگ در رقابت‌های لیگ وزنه برداری، درباره سطح این مسابقات و انتقاداتی که به این دوره از بازی‌ها شد، بیان کرد: با مبلغ قراردادی که به قهرمانان ملی وزنه برداری در لیگ داده می‌شود، نمی‌توان یک پراید خرید. تازه باید این را هم گفت که بهترین تیم لیگ چنین قراردادی را امضا می‌کند و در گذشته قرارداد‌های بسیار کمتری هم امضا کرده بودم. قرارداد‌ها در لیگ وزنه برداری خیلی پایین است، اما متخصص نیستم که بخواهم درباره دلایل آن صحبت کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار