گزارش/

آخرین جزئیات امتحانات پایان ترم و بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد

با اعلام بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد، در این گزارش به بیان جزئیات نحوه برگزاری کلاس‌ها توسط هر یک از دانشگاه‌ها پرداخته‌ایم.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با شیوع ویروس کرونا در کشور در روز‌های ابتدایی اسفند ماه ۹۸ تمام دانشگاه‌ها و مرکز آموزش عالی برای جلوگیری از شیوع ویروس تعطیل شدند و آموزش در دانشگاه‌ به صورت مجازی و الکترونیک ادامه پیدا کرد.

البته برخی از دانشگاه‌ها آموزش مجازی را دیرتر از سایرین شروع کردند، ولی با این وجود به گفته علی اکبر صفوی، رئیس کارگروه آموزش‌های الکترونیکی وزارت علوم، بیش از ۷۰ درصد دانشجویان از آموزش مجازی بهره‌مند شده اند. اما در مقابل ۳۰ درصد دانشجویان از آموزش مجازی برخوردار نشدند. با وجود ادامه آموزش‌های الکترونیک، مساله بازگشایی مجدد کلاس‌های درس، مخصوصا کلاس‌های عملی در مقطع تحصیلات تکمیلی موضوعی بود که موجب اعتراض دانشجویان شد.

فعالیت دانشگاه‌ها تنها برای موارد ضروری و برگزاری امتحانات است

بررسی‌ها برای بازگشایی دانشگاه‌ها ادامه داشت و بسیاری تصور می‌کردند که با توجه به فروکش نکردن ویروس در کشور امکان بازگشایی در ترم جاری وجود نخواهد داشت، حتی گمانه زنی‌ها برای ادامه آموزش مجازی در ترم مهر نیز ادامه داشت تا اینکه روز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه رئیس جمهور با اشاره به اینکه تمام دانشگاه‌ها به جز دانشگاه‌های علوم پزشکی که شرایط خاصی دارند و تقریبا فعال هستند، خبر بازگشایی دانشگاه‌ها از روز شنبه ۱۷ خرداد ماه را اعلام کرد.

رئیس جمهور در ادامه بیان کرد: فعالیت دانشگاه‌ها تنها برای کارگاه‌ها، آزمایشگاه‌ها، موارد ضروری و برگزاری امتحانات است و پس از آن دانشگاه‌ها به تدریج فعال می‌شوند.

خبر بازگشایی دانشگاه‌ها سوالات زیادی را درباره شیوه بازگشایی و برگزاری کلاس‌های درسی مطرح کرد؛ چرا که اگر قرار باشد تمام دانشجویان به کلاس‌های درس بازگردند و آموزش کاملا به صورت حضوری ادامه داشته باشد قطعا مشکلاتی به وجود خواهد آمد، زیرا بسیاری معتقدند تجمع دانشجویان در کلاس‌های درس احتمال شیوع ویروس کرونا را قوت می بخشد.

نحوه بازگشایی کلاس‌ها و برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد

توضیحات وزیر علوم درباره نحوه بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری درباره جزئیات بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خردادماه گفته است: مجوز ستاد مدیریت کرونا کلی است و در هیچ موردی اجبار نمی‌کند. دانشگاه‌ها برحسب شرایط خود، اختیار برنامه ریزی برای تعیین ترتیب و اولویت شروع ارائه خدمات را دارند که ترجیحا با دوره‌های تحصیلات تکمیلی خواهد بود. هر دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی، برنامه خاص خود را خواهد داشت و برنامه ریزی‌ها باید در جهت تکمیل و اتمام نیمسال تحصیلی باشد.

او درباره ادامه روند آموزش مجازی نیز گفت: آموزش مجازی همچنان در اولویت است و تا حدامکان و تا پایان ترم باید ادامه داشته باشد. تغییر در زمانبندی برنامه‌ها و طولانی‌تر شدن دوره نیمسال تحصیلی جاری، یکی از راهکار‌های کاهش تراکم حضور دانشجویان در محیط‌های آموزشی است.


بیشتر بخوانید: جزئیات بازگشایی خوابگاه‌ و سلف سرویس دانشگاه‌ها


در ادامه این گزارش به نحوه بازگشایی برخی دانشگاه های مطرح کشور پرداخته شده است.

نحوه بازگشایی کلاس‌ها و برگزاری امتحانات در دانشگاه تربیت مدرس

محمدرضا کلباسی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس در این باره به خبرنگار حوزه دانشگاهی درباره روند برگزاری کلاس‌ها گفت: بر اساس پیشنهاداتی که مطرح شد، آموزش مجازی تا پایان ترم ادامه خواهد داشت و امتحانات به دو صورت مجازی و حضوری برگزار می‌شوند. احتمالا زمانی را برای برگزاری کلاس‌های عملی به صورت فشرده در نظر خواهیم گرفت.

کلباسی درباره شیوه برگزاری امتحانات اظهار کرد: قطعا امتحانات پایان ترم در دو مرحله برگزار می‌شود؛ به این صورت که حدود ۵۰ درصد از نمره پایان ترم به وسیله ارزشیابی طول ترم و تکالیفی که به دانشجو در این مدت داده می‌شود، خواهد بود و باقی به وسیله امتحان پایان ترم سنجیده می‌شود. البته درباره حضوری و یا مجازی بودن آن هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است و کل نمره پایان ترم به وسیله یک امتحان ارزیابی نمی‌شود.


بیشتر بخوانید: تصمیمات جدید دانشگاه تربیت مدرس برای بازگشایی‌ خوابگاه‌ها


معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس یادآوری کرد: پیشنهاد شده که دانشجویان مقطع به مقطع برای آزمون در دانشگاه حضور یابند، به این صورت که ابتدا دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و سپس دانشجویان دکتری برای آزمون در دانشگاه حضور یابند. هیچ کلاس حضوری در این نیمسال نخواهیم داشت.

نحوه بازگشایی کلاس‌ها و برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد

نحوه بازگشایی کلاس‌ها و برگزاری امتحانات در دانشگاه آزاد

احمد حیدری، سخنگوی دانشگاه آزاد با اشاره به مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه در خصوص برگزاری امتحانات پایان ترم جاری، گفت: تاکنون منتظر اعلام نظر ستاد ملی مقابله با کرونا بودیم. کلاس‌های آموزشی و جبرانی تا ۱۷ خرداد به صورت مجازی ادامه خواهد داشت. از ابتدای هفته جاری، استادان در همه مقاطع تحصیلی در واحد‌های دانشگاهی حضور دارند تا پاسخگوی سؤالات و اشکالات دانشجویان باشند.

حیدری با اشاره به تصمیم هیئت رئیسه دانشگاه آزاد به منظور جلوگیری از تردد‌های غیرضروری، رفاه حال دانشجویان و عدم بازگشایی خوابگاه‌ها جهت رعایت مسائل بهداشتی، گفت: براساس تصمیم اتخاذ شده در هیئت رئیسه، دانشجویان دانشگاه آزادی می‌توانند برای شرکت در امتحانات پایان ترم، در واحد دانشگاهی محل زندگی خود و یا نزدیک‌ترین واحد دانشگاهی محل سکونت خود حضور یابند و نیازی به مراجعه به واحد دانشگاهی اصلی خود نیست.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد بیان کرد: دانشجویان باید پیش از شروع امتحانات ترم جاری، به واحد دانشگاهی مورد نظر خود مراجعه کرده و با ارائه پرینت انتخاب واحد و زمان‌بندی امتحانات، درخواست خود مبنی بر حضور در جلسات امتحانی در واحد مذکور را ارائه کنند. بر این اساس، سؤالات امتحانی، همان سؤالات واحد مبدأ خواهد بود که با ارسال به واحد دانشگاهی مورد نظر دانشجو، در اختیار او قرار خواهد گرفت. دستورالعمل مربوطه طی هفته آینده به واحد‌های دانشگاهی ابلاغ خواهد شد.

نحوه بازگشایی کلاس‌ها و برگزاری امتحانات در دانشگاه تهران

حسین حسینی، معاون آموزشی دانشگاه تهران در این باره به خبرنگار حوزه دانشگاهی درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم اظهار کرد: دانشگاه تهران در تلاش است تا امتحانات پایان ترم دانشجویان به صورت حضوری از تاریخ ۷ تیر به مدت ۲ هفته برگزار شود، البته دروس عملی دانشجویان در تابستان ارائه خواهد شد.

او ادامه داد: با الکترونیکی شدن آموزش‌ها از نظر تولید محتوای درسی، اتفاقات خوبی صورت گرفته است. البته باید در آئین نامه‌های خود بازنگری انجام دهیم و این نکته را هم در نظر بگیریم تا انجام کارهایمان با افراط و تفریط همراه نباشد. حضور دانشجویان در کلاس درس از نظر فرهنگی، علمی و گفتگو‌های آن‌ها با استادان جایگاه خاص خود را دارد و همچنان باید به برگزاری کلاس‌های حضوری پایبند باشیم، اما می‌توان بخش قابل توجهی از این ظرفیت را به صورت الکترونیکی ادامه دهیم.


بیشتر بخوانید: آموزش مجازی جایگزین مناسب تدریس حضوری


حسینی با اشاره به برگزاری کلاس‌ها به صورت ترکیبی اظهار کرد: اگر فایل‌های درسی از قبل در اختیار دانشجویان قرار بگیرد، کلاس‌های مجازی می‌تواند به صورت حضوری برگزار شوند و پرداختن به سوالات و جواب در کلاس درس انجام شود.

نحوه بازگشایی کلاس‌ها و برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد

نحوه بازگشایی کلاس‌ها و برگزاری امتحانات در دانشگاه الزهرا(س)

مهدی سیف برقی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) به خبرنگار حوزه دانشگاهی درباره توانایی این دانشگاه در برگزاری امتحانات به صورت مجازی، گفت: به نظر می‌رسد دستورالعمل رئیس جمهور برای بازگشایی دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد ماه بیشتر برای دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی خواهد بود و بعید است که دانشگاه بتواند برای حضور تمامی دانشجویان شرایط خوابگاه و ... را فراهم کند.

او افزود: به احتمال زیاد دانشگاه الزهرا (س) بتواند برخی امتحانات محدود را به صورت حضوری برگزار کند، اما بیشتر امتحانات ما به صورت مجازی برگزار خواهد شد و برای انجام این امر تمهیدات لازم (زیر ساخت‌های شبکه و سخت افزار‌های مربوطه) را اندیشیده ایم و دوره‌های آموزشی آزمون سازی را برای اساتید برگزار کرده ایم. به اساتید توصیه کرده ایم که قبل از امتحانات پایان ترم حداقل دو آزمون به صورت آزمایشی برای دانشجویان بدون در نظر گرفتن نمره برگزار شود تا افراد با این سیستم آشنا شوند.


بیشتر بخوانید: آموزش مجازی جایگزین مناسب تدریس حضوری


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به عدم موافقت برخی استادان برای مجازی برگزار کردن امتحانات، اظهار کرد: اگر اساتید ترجیح دهند که دانشجویان نمی‌توانند دروس آن‌ها را به صورت مجازی امتحان دهند، ما می‌توانیم با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و بعد از بررسی دلایل موافقت نکردن استاد، امتحان همان درس را به صورت حضوری در دانشگاه برگزار کنیم.

سیف برقی درباره انواع شیوه‌های برگزاری امتحانات دانشگاه الزهرا (س) گفت: ما تقریبا انواع شیوه‌های آزمون و امتحانات را به اساتید آموزش داده ایم و چندین جلسه آموزشی هم اساتید این دانشگاه به صورت مجازی تدریس کرده اند. همچنین اعضای کارگروه الکترونیکی وزارت علوم برای الکترونیکی کردن کلاس‌ها طی چند روز گذشته دو کارگاه دانش افزایی برگزار کردند تا درباره به این روش‌ها برای دانشجویان و دانشگاه‌ها توضیح دهند.

نحوه بازگشایی کلاس‌ها و برگزاری امتحانات در دانشگاه خوارزمی

محمد حسین عبداللهی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی در این باره به خبرنگار حوزه دانشگاهی گفت: درباره روند برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشگاه اظهار کرد: ۱۴ تیر امتحانات پایان ترم دانشجویان آغاز می‌شود و ترم جاری دو هفته با تاخیر به پایان می‌رسد.

او افزود: براساس تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا، روند امتحانات را به صورت حضوری یا غیرحضوری تعیین خواهیم کرد. بیشتر محدودیت‌های دانشگاه در صورت حضوری شدن امتحانات در خصوص خوابگاه و سلف است؛ چراکه از نظر بهداشتی حائز اهمیت است.

عبداللهی درباره روند ارائه دروس به صورت مجازی گفت: از استادان خواستیم که اگر آسیبی به کیفیت امتحانات وارد نمی‌شود، آن‌ها را به صورت مجازی برگزار کنند. برای حضوری برگزار کردن امتحانات پایان ترم، منتظر تصمیمات ستاد مقابله با کرونا هستیم. البته آموزش و پرورش، دانشگاه‌های علمی کاربردی، فنی و حرفه ای، پیام نور و ... که احتیاجی به خوابگاه ندارند، شاید بتوانند امتحانات را به صورت حضوری برگزار کنند.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه خوارزمی درباره حضور دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه گفت: دانشجویان برای ارائه رساله خود می‌توانند آن را به صورت ایمیل یا درخواست در سامانه گلستان به استاد خود یادآوری کنند و بعد از تایید استاد، گروه و تحویل گواهی سلامت از سوی مرکز بهداشت دانشگاه خوارزمی می‌توانند طبق اعلام زمان بندی در دانشگاه حضور یابند. با توجه به شرایط کنونی و عدم مجوز ستاد مقابله با کرونا، دانشجویانی که نیاز به خوابگاه داشته باشند، نمی‌توانند در دانشگاه حضور یابند، اما بقیه دانشجویان مقطع دکتری اجازه حضور دارند.

نحوه بازگشایی کلاس‌ها و برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد

نحوه بازگشایی کلاس‌ها و برگزاری امتحانات در دانشگاه فنی و حرفه‌ای

غلامرضا کیانی معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم به خبرنگار حوزه دانشگاهی گفت: امتحانات دانشجویان در مرداد ماه برگزار می‌شود و برای هر دو حالت مجازی و حضوری آمادگی‌های لازم را داریم، اما به جهت بحث‌های خوابگاهی و مشکلاتی که ممکن است به وجود آورد، طبق ملاحظات منتظر اعمال سیاست‌های قطعی وزارت علوم هستیم تا بتوانیم در این امر تصمیم گیری‌های لازم را انجام دهیم و آن‌ها را عملی کنیم.

او افزود: احتمالا این فرصت را فراهم کنیم تا دانشجویان در صورت موجود بودن رشته‌ها در شهر خود امتحان دهند. اما در حال حاضر هنوز تصمیمات قطعی برای برگزاری امتحانات نگرفته ایم و طی دو هفته آینده شورای دانشگاه با حضور روسای همه استان‌ها در این جلسه با بررسی دقیق شرایط استان ها، تصمیم گیری خواهد کرد. چرا که تعداد دانشجویان بومی زیاد است و دایر شدن خوابگاه باعث نگرانی خواهد شد، پس در این موضوع باید با احتیاط تصمیم گیری شود.

معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه‌ای با اشاره به برگزاری کلاس‌ها به صورت حضوری از تاریخ ۱۷ خرداد ماه اظهار کرد: به احتمال زیاد شرایط برای حضور فیزیکی دانشجویان از تاریخ ۱۷ مرداد ماه در دانشگاه فراهم نشود و به این ترتیب دانشجویان می‌توانند در صورت وجود دانشکده و رشته در استان یا شهر محل اقامت خود می‌توانند امتحان بدهند.

نحوه بازگشایی کلاس‌ها و برگزاری امتحانات در دانشگاه علم و صنعت

تورج محمدی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه علم و صنعت درباره پروتکل‌های بهداشتی برای حضوری برگزار شدن امتحانات و ورود دانشجویان به داخل دانشگاه به خبرنگار حوزه دانشگاهی گفت: دانشگاه علم و صنعت با توجه به اهتمامی که به سلامت دانشجویان این دانشگاه دارد، بازه زمانی حضور آن‌ها در خوابگاه و برگزاری امتحانات را بیشتر کرده و احتمال دارد امتحانات کارشناسی و تحصیلات تکمیلی را در دو بازه مختلف کنیم، تا خوابگاه‌ها با حداقل ظرفیت مورد بهره برداری قرار بگیرند. در ابتدا آزمون مقاطع کارشناسی برگزار می‌شود که در طول امتحانات این مقطع، دانشجویان کارشناسی ارشد به دانشگاه مراجعه نخواهند کرد و بعد از تمام شدن این دوران و از ضدعفونی مجدد خوابگاه‌ها دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد برای برگزاری امتحانات وارد دانشگاه یا خوابگاه‌ها می‌شوند.


بیشتر بخوانید: جزئیات آخرین اقدامات دانشگاه علم و صنعت برای مقابله با کرونا


محمدی در پایان یادآوری کرد: با تصمیمی که در خصوص نحوه برگزاری امتحانات حضوری گرفته ایم بازه زمانی امتحانات بیش از ۲ هفته طول می‌کشد، اما خوشبختانه از حضور دانشجویان در خوابگاه نگرانی کمتری داریم. در حال حاضر بیش از دو نفر مجاز به ورود به خوابگاه‌های چهار نفره نیستند.

نحوه بازگشایی کلاس‌ها و برگزاری امتحانات دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد


بیشتر بخوانید: ارائه دروس عملی دانشگاه الزهرا در تابستان


نحوه بازگشایی کلاس‌ها و برگزاری امتحانات در دانشگاه علامه طباطبایی

شجاح احمد وند معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی در این باره به خبرنگار حوزه دانشگاهی گفت: زیر ساخت‌های لازم برای برگزاری امتحانات به صورت مجازی را از قبل فراهم کرده ایم. اگر بخواهیم امتحانات به صورت مجازی برگزار شود نیازمند مجوز وزارت علوم هستیم. توانایی برگزاری امتحانات به صورت مجازی را داریم.

دانشگاه علامه طباطبایی همچنین پیش‌تر درباره زمان و نحوه برگزاری امتحانات گفته است: امتحانات نهایی پایان ترم را از ۷ تا ۱۸ تیرماه برگزار می‌شود. این دانشگاه ۳ مدل را برای برگزاری امتحانات در نظر گرفته است؛ روش نخست، برگزاری آزمون پایانی از طریق بخش آزمون‌ساز سامانه آموزش مجازی دانشگاه که با استفاده از انواع سؤال‌های چندگزینه‌ای (تستی) و تشریحی برای تمامی دروس، برگزار می‌شود.

روش دوم، آزمون پایانی در خانه (کتاب باز) است. در این روش، به تشخیص استاد درس و طرح سؤال‌های تشریحی و تحلیلی باز پاسخ، آموخته‌های دانشجویان با ارائه سؤالات به آن‌ها و دریافت پاسخ‌ها در مهلت مشخص، سنجیده می‌شود. در روش سوم نیز آزمون کیفی مبتنی بر فعالیت‌های پژوهشی و کارپوشه، به همراه مستندات، در نظر گرفته شده است.

نحوه بازگشایی کلاس‌ها و برگزاری امتحانات در دانشگاه پیام نور

رئیس دانشگاه پیام نور گفته، آزمون‌های پایان نیمسال جاری این دانشگاه به علت شیوع بیماری کرونا، غیرحضوری خواهد بود. او گفته است از آنجا که نمی‌دانیم تا زمان برگزاری امتحانات چه تعداد از استان‌ها در وضعیت سفید خواهند بود، امتحانات پایان نیمسال جاری به صورت غیرمتمرکز و غیرحضوری با محوریت مراکز دانشگاه پیام نور در سراسر کشور و اساتید دروس، برگزار می‌شود.

لازم به ذکر این دانشگاه تاکنون درباره بازگشایی کلاس‌ها از ۱۷ خرداد ماه اظهار نظری نکرده است.

نحوه بازگشایی کلاس‌ها و برگزاری امتحانات در دانشگاه امیرکبیر

محمد حسین کریمیان معاون آموزشی دانشگاه صنعتی امیر کبیر زمان پایان کلاس‌های دروس نظری را ۶ تیرماه اعلام کرد و افزود: امتحانات این دانشگاه از ۷ تیرماه آغاز خواهد شد و اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه حضور دانشجویان را صادر کند، طی ۲ هفته به پایان خواهد رسید. اما در صورتی که تاکید شود به طور مثال دانشجویان باید به صورت محدود در دانشگاه حضور یابند، برگزاری امتحانات در طول ۴ هفته برگزار خواهد شد.

با این وجود باید منتظر ماند و دید که کلاس‌هایی که بعد از ۱۷ خرداد برگزار می‌شود برای رفع اشکال و به صورت محدود خواهد بود و یا اینکه پرونده کلاس‌های مجازی بسته خواهد شد و دانشجویان به کلاس‌های درسی بازمی گردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهاره
۱۰:۵۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
شما رو بخدا به بچه های مردم رحم کنید.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۵:۱۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
باید باز بشن چون کیفیت اموزش مجازی خیلی کمه ما فقط برا حضور و غیاب روشنش میکردیم،صدای استاد دهرباز قطع و وصل میشد،چند بار برق رفت و نشد،نمیشه با این وضع.یا کلا تا بعد کرونا تعطیلش کنید،یا حضوری بازش کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
کاش کسی هم ب فکر ما کارورزان مامایی می‌کرد حداقل تو این شرايط فینال نمیگرفتن مثل پزشکییا ک علوم پایه ندادند ماهم از رو درسا قبلی فارغ التحصیل می‌کردند.... بماند ک دانشگاهمون هم تهدید کرده اگ با وزارت خونه تماس بگیریم نامه بدیم تا مرز اخراجیمون میره... حداقل شما ی کاری کنین . انگار فقط پزشکیا دانشجو هستن ... میریم کارورزی روز بعد میگن مریص +شده تستش. انگار ن انگار... میگیم تست بگیرین میگن اگ علامت دارشدی باشه.... بماند ک اولی هم ک اومدیم فقط از نورچشمی ها تست گرفتند... طرف برگ خوداظهاری پرکرده جز پرخطرا بوده علایم داشته و. .. فقط ی گوشه بهش گفتند ااز ماسکا ساده جراحی استفاده کن از فیلتر دارا ن ک ما آلوده نشیم.... ما ک دستمون ب هیچ جا بند نیس. ترو خدا ازشون بپرسین تکلیف فینال مامایی چی میشه. . خیلی جاها ک شروع نکردند بعضی جاها هم گفتند ک بدون امتحان... خاهسن صدا ما هم ب مسئولان برسونید.
Iran (Islamic Republic of)
ز.نوروزی
۰۹:۲۴ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
کرونا کرونا کرونا...خسته شدم، اصلا من خود کرونا هستم، من پول ندارم، کار ندارم، حوصله ندارم، دانشگاه تنها محیطی بود که به من آرامش میداد، چند ماهه تو خونه حبسم، بهتره بگم تو یه اتاقک حبسم، گناه نکردم که، مثلا ارشد بیوشیمی گرفتم، چرا باید تو خونه قایم بشم، یکاری کنین ما رو هم داوطلبانه بیارن توی کار، می خوام کمک کنم، این جا اهوازه، دوباره بخاطر گرما تعطیل می کنن، آب و برق رو هم تو دانشگاه قطع می کنن، توروخدا بس کنین. فرصت از من بدبخت گرفته شد با این تعطیلیا. دیگه کی به من کار میده؟ کی؟ با ۳۸ سال سن و مجرد و بدون این که چیزی بلد باشم؟ این مدت برام خوب می شد که یه جا کار یاد می گرفتم که با این تعطیلیا فرصت ازم گرفته شد. ولی برا شما پولدارا که مهم نیس قشر ضعیف جامعه با کلی بدهی، چکار باید بکنن.
France
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
دانشگاه شهید بهشتی حضوریه یا غیرحضوری؟
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۰۸:۴۱ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
من که به شخصه دروس دانشگاه رو دیگه ول کردم، والله با این وضعیت نمیشه درس خوند، اگه بازگشایی بشن یه دردسر بازگشایی نشن هزار دردسر
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۵۹ ۰۳ خرداد ۱۳۹۹
نه امتحانات دانشگاه آزاد عقب افتاد نه درست و روی اصول ۱۶ جلسه کلاس دیدیم نه شهریه ها کم شد نه حق انتخاب داریم که حذف کنیم بدون شهریه.... شما هم به نسل جوانتون اهمیتی نمی دین... دولت تدبیر و امید...
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۱:۵۰ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
وقتی که آموزشا کلا به صورت مجازی بوده واقعا برگزاری امتحانات به صورت حضوری مسخرست مخصوصا توی شهرایی با وضیعت قرمز....این همه مدت دانشگاه تعطیل بوده که ما به کرونا مبتلا نشیم بعدش الان برای برگزاری امتحانات به صورت حضوری میخوان خوابگاه رو باز کنن و دانشجوها از شهرای مختلف بیان خوابگاه ....حتی در صورتی هم که بخوان تعداد افراد رو توی هر اتاق کاهش بدن (که مطمئنا این کار هم نمیکنن )تکلیف اینکه خیلی از مکان ها توی خوابگاه بین افراد مشترکه چی میشه ...پرتکل بهداشتی هم اصلا رعایت نمیشه و فاجعه پیش میاد
Iran (Islamic Republic of)
..
۱۴:۴۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
سلام.اگه امکانش هست امتحان حضوری نگیرین دانش آموزی که کرونا بگیره چه جوری کنکور بده و دانشجویی که شهرستانه چجور واسه هر امتحان حاضر بشه.کی گفته هشتاد درصد درس ها واسه دانش آموزان تدریس شده اگه ما تا آخر اسفند ماه مدرسه میرفتیم میشد هشتاد درصد ما باید به کی بگیم که فقط هفتاد درصد دروس برای ما تدریس شده
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا نیکرو
۰۰:۰۴ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
امتحانات پایان ترم از ۱۷ خرداد یه صورت حضوری برگزار گردد
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۵۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
دانشگاه های علوم پزشکی از ۱۷شروع میشه ؟
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۱۹:۱۶ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام. از مدیر و کارکنان محترم باشگاه خبرنگاران جوان خواستار پیگیری موضوع افزایش شرط سنی دانشگاه فرهنگیان برای کنکوری های ۹۹ هستیم. از شما تقاضا داریم صدای ۵ هزار داوطلب عاشق شغل مقدس تربیت انسان رو بشنوید. داوطلبانی که اکثرن فقط بخاطر چند روز یا چند ماه سن زیاد از ورود به دانشگاه فرهنگیان محروم شدن. استدعا داریم پیگیر این خواسته ما جوانان باشید. با تشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
قرار بود ۳هفته به ترم جاری اضافه بشه پس چی شد
واقعا مسخره اس
مثلا ما خیلی چیز یاد گرفتیم
Iran (Islamic Republic of)
سمنانی
۱۵:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
مگه استاندارد جلسات هر ترم تحصیلی 16 جلسه اموزشی نیست ؟ اگر تمام کلاسهای دانشگاه آزاد اسلامی از ابتدای ترم تاکنون بصورت مجازی برگزار شده باشد (که اینطور نیست ) فقط 13 جلسه تشکیل شده است . کسی کنترل و نظارتی دارد ؟
-
ناشناس
۱۴:۴۳ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
دانشگاه فرهنگیان چطور؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
تکلیف ما دانشجوهای دانشگاه پیامنور چیه؟ حتما باید بریم اعتراض کنیم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
قرار بود امتحانات عقب بیفته دانشگاه آزاد هستیم دو ماه جا موندیم با تدریس فشرده و مجازی اساتید بعد امتحان فقط 4 روز عقب افتاده آخه این چه وضعیه؟
Iran (Islamic Republic of)
دانیال
۱۳:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
من بعنوان یه دانشجوی خوابگاهی که دانشگاهم جزو مناطق قرمز نه زرشکی کرونا هست دارم میگم. برای دانشجویان غیربومی و خوابگاهی شرایط بسیار پر ریسک خواهد بود.
بجای اینکه دستور حذف این ترم رو به کل دانشگاها بدن و خیال مردم رو راحت کنن، از خودشون سلب مسئولیت کردن و انداختن به گردن مردم؛
هر دانشجویی بره و مبتلا بشه، میگن اختیاری بود اجبار نکرده بودیم بیایید؛
هرکسی نره و بعداً به مشکل درسی بخوره، میگن اون زمان باز کرده بودیم میتونستید بیاید دانشگاه.
دولت تدبیر و امید کجا تدبیر صحیح کرده که این دومی باشه....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
این ترم اصلا کلاس حضوری نرفتیم و نباید مثل قبل شهریه رو محاسبه کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
به نظر من دانشگاهها و مدارس رو اول هر ده روز يه روز باز كنن و بعد در هفته يك روز و اگر آمار افزايشي نشد به تدريج به هفته اي دو روز يا بيشتر باز كرد و اگه آمار افزايشي شد بايد فورا ببندن و صبر كنن تا واكسن بياد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
چرا؟!!! مگه کرونا تموم شده؟ آخه این چه تصمیمیه؟!
Germany
ناشناس
۱۳:۰۸ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
شاید تا دویست سال دیگه تموم نشه ، شما به این بهانه میخوای دانشگاه ها کنسل باشه. ما که دیدیم همه جا بازه، الا موسسات آموزش عالی.
Iran (Islamic Republic of)
سروش
۱۳:۰۵ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام.پس دانشگاه فرهنگیان چی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
جالبیش آینه که آگه به صورت تحقیق وپروژه بخواهیم یه درس قبول شیم بازم مجبوریم به خاطر این که استاد آون درس گفته حتما تحقیق میدانی انجام بدید عکس و فیلم داشته باشید و...بازم باید بریم بیرون که...چه فرقی داره با امتحان حضوری
کلا فکر میکنم در هر صورت کرونا باید بگیریم تا بفهمند دانشجو ها قابلیت کرونایی شدن هستند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
وقتی کلاس نیست و این آموزش مجازی هم که خودشان هم موندن چی میگن اساتید چرا اصرار بر امتحان دارن نمرات را هم همون مجازی رد کنن نخواستیم
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۱۲:۱۱ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
سلام
لطفا پیگیری بفرمایید برای دانشجویان دانشگاه آزاد با عنایت به شرایطی که کرونا ایجاد کرده است کلاس های یک واحد که طبق‌سنوات گذشته 8‌جلسه برگزار می شد لکن این ترم یکسان با درس دو واحدی تشکیل شده یعنی 16 جلسه ، بنابراین از آنجایی که 17‌‌اموزش مجازی خاتمه می یابد و 24 موعد امتحانات می باشد و از سویی جلسات مجازی با کیفیت حداقلی برگزار شده است لذا مستدعی است توجه خود را به این امر معطوف بفرمایید.
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
باید همه ی امتحانات حضوری باشد غیر حضوری نمیشه که
United States of America
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
باید همه ی امتحانات حضوری باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
خوابگاه ما تو هر اتاقش 12 نفر زندگی می کنن،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۸ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
قرار بود امتحانات عقب بیفته دانشگاه آزاد هستیم دو ماه جا موندیم با تدریس فشرده و مجازی اساتید بعد امتحان فقط 4 روز عقب افتاده آخه این چه وضعیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۰۲ خرداد ۱۳۹۹
کلاس ها که تشکیل شده، چرا امتحان عقب بیفته؟!!
تنبل ها!!!
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۴۰ ۰۱ خرداد ۱۳۹۹
هردم از این باغ بری میرسد، تازه تر از تازه تری میرسد. الان مثلا در یک خوابگاه و اتاق 6 نفره دانشجویی باید بچه ها با قرعه کشی کنند که بیان دانشگاه یا شیفتی بیان از شهرستان دوتا یه شب بخوابن وبرگردن شهرشون و بعد دو نفر دیگه و...، من فکر کنم مسئولین کشور ما در موارد بسیاری خانواده خودشان رو برای تصمیم گیری ها در نظر میگیرن، مثلا میبنن دختر و پسرشون که دانشجو هستن چطوری واسشون راحت تره همونطوری تصمیم میگیرند در حالی که نمیدونن مردم عادی کلا فضاشون با فضای اون ها فرق میکنه، درست مثل سامانه ی شاد آموزش و پرورشی که در مناطق محروم و روستایی و شهرستان ها و حتی خود اطراف تهران خیلی از خانواده ها رو ناشاد کرد
آخرین اخبار