ادامه مداخله‌جویی‌های واشنگتن در امور کاراکاس؛

ادعای پمپئو: مادورو به دنیا ثابت کرد انتخابات آزاد وجود ندارد

وزیر خارجه آمریکا بار دیگر دولت قانونی ونزوئلا را به جلوگیری از برگزاری انتخابات آزاد در این کشور متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به مناسبت دومین سالگرد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ونزوئلا، بار دیگر نیکلاس مادورو را مانعی بر سر برگزاری انتخابات آزاد در این کشور دانست.

وزیر خارجه آمریکا در پیامی توئیتری مدعی شد: دو سال پیش در چنین روزی مادورو در زمان اشغال کاخ میرافلورس، به مردم ونزوئلا و جهان نشان داد که انتخابات آزاد و عادلانه وجود ندارد. چارچوب انتقال دموکراتیک نقشه راهی را برای گذار دموکراتیک صلح آمیز برای ونزوئلا فراهم می‌کند.

پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا در ۲۰ می‌ سال ۲۰۱۸ و پیروزی مجدد مادورو در این انتخابات، مقامات آمریکا در اقدامی مداخله جویانه، پیروزی او را غیرقانونی دانسته و آن را محکوم کردند. طی این دو سال، آمریکا با پشتیبانی از مخالفان دولت قانونی ونزوئلا، بار‌ها سعی در انجام کودتا برای براندازی دولت مرکزی کاراکاس داشته است.

وزارت کشور ونزوئلا اخیرا از ناکام گذاشتن یک عملیات نظامی و افرادی که قصد داشتند از طریق دریای کارائیب وارد این کشور شوند، خبر داد. سپس مادورو اعلام کرد دو تبعه آمریکایی در ارتباط با این عملیات نظامی بازداشت شده‌اند. پس از آن گفته شد افرادی که اخیرا در ونزوئلا بازداشت شده‌اند، برنامه‌هایی برای ربودن رئیس جمهور این کشور و انتقال او به آمریکا از طریق هواپیما را داشتند.

در حالی که آمریکا هرگونه دست داشتن در این عملیات نافرجام را تکذیب می‌کند، شواهد نشان می‌دهد آمریکا با هدف سرنگونی رئیس جمهور قانونی ونزوئلا این توطئه را طراحی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار