برگزاری جلسه مدیریت بحران در سپیدان

نخستین جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سپیدان با محوریت پیشگیری از وقوع آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی با حضور فرماندار سپیدان و دیگر اعضاء این ستاد در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید عبداله بحرینی سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سپیدان در جلسه ستاد مدیریت بحران با ارائه گزارشی از وضعیت اقدامات انجام شده برای پیشگیری و کنترل آتش در عرصه‌های منابع طبیعی گفت: نصب بنر‌های هشدار دهنده در مسیر جاده‌ها و کانون‌های بحرانی آتش سوزی و نیز مکان‌های تفریحی و گردشگری با همراهی اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان از جمله این اقدامات بوده است.

او، بیان کرد: این اداره در نظر دارد بر اساس بند ۳۸ دستور العمل ممیزی مرتع و تبصره‌های ذیل آن بهره برداران عرصه‌های مرتعی شهرستان را با اخذ تعهد کتبی ملزم به حفاظت از مراتع خود کند.

بحرینی  با اشاره به ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع کشور از مسئولان ادارات درخواست کرد در مواقع بروز بحران آتش سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی با این اداره همکاری لازم را داشته باشند.

جمال جوادی جهرمی فرماندار شهرستان سپیدان نیز در این نشست با تاکید بر بارش‌های اخیر و سرسبز شدن مراتع و نیز پوشش انبوه علوفه‌های یک ساله تصریح کرد: با گرم شدن هوا خطر بروز آتش سوزی بیش از گذشته احساس می‌شود و نیاز است که همه مردم و دستگاه‌های دولتی برای آگاهی بخشی و بسیج امکانات و نیروی انسانی با منابع طبیعی همکاری کنند.

او، بر همکاری همه دستگاه‌ها در امر پیشگیری از آتش سوزی اشاره کرد و ادامه داد: مراقبت از ۱۷۰ هزار هکتار اراضی مرتعی این شهرستان تنها وظیفه یک سازمان وارگان خاص نیست بلکه همه دستگاه‌ها باید در این راستا با منابع طبیعی همکاری کنند.

جوادی جهرمی افزود: در شرایط بحرانی باید همه ادارات و تشکل‌های مردم نهاد بسیج شوند تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان و با حداقل خسارت از بحران‌های احتمالی عبور کنیم.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار