اعلام روش‌های جمع آوری زکات فطره

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) زرند گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم می‌توانند از طریق دستگاه‌های کارت خوان در پایگاه‌های سطح شهر و مساجدی که نماز برگزار می‌گردد زکات فطره خود را پرداخت کنند.

اعلام روش‌های جمع آوری زکات فطرهبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  عباس موسوی فر رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) زرندگفت:از دیگر راه‌های پرداخت زکات فطره استفاده از درگاه الکترونیکی مختص زکات فطریه عام شهرستان با شماره گیری کد دستوری (#۰۳۴۶*۲*۵*۸۸۷۷*) اعلام کرد.

او افزود: بر اساس مصوبه شورای زکات شهرستان به جهت وحدت رویه، دبیرخانه ستاد زکات مستقر در کمیته امداد واقع در بولوار جمهوری مسئولیت صدور مجوز برای فعالیت خیریه ها، مراکز نیکوکاری محله و مساجد محل برگزاری نماز را دارد که هماهنگی لازم و خوبی در این زمینه با اداره بهزیستی، سازمان‌های مردم نهاد و سازمان تبلیغات اسلامی انجام گرفته است.

موسوی فربا بیان اینکه تمامی پایگاه‌های سطح شهرستان، خیریه‌ها و مراکز نیکوکاری موظف هستند برگ مجوز صادره دبیرخانه شورای زکات را در محل جمع آوری به همراه داشته باشند، تصریح کرد: این مراکز باید پس از اتمام کار یک نسخه از صورتجلسه جمع آوری وجوه به تفکیک فطریه عام سادات و کفارات را تحویل دبیرخانه شورای زکات کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ه) تاکید کرد: زکات فطره جمع آوری شده در اولین فرصت به حساب خانواده‌های نیازمندی که از قبل شناسائی شده اند و اطلاعات حساب آن‌ها موجود است واریز می‌شود.

او در پایان یادآور شد: نیروی انتظامی نیز نسبت به نظارت بر صندوق‌های جمع آوری زکات در سطح شهرستان اقدام خواهد کرد و با موسسات و خیریه‌های فاقد مجوز دبیرخانه شورای زکات، برخورد قانونی و جدی خواهد شد.

انتهای پیام/س

برچسب ها: عید فطر ، زکات فطره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار