شناسایی ۱۳۰ خریدار غیرمجاز پسماند خشک در اراک

۱۳۰ خریدار غیرمجاز پسماند خشک در اراک شناسایی شدند.

شناسایی ۱۳۰ خریدار غیرمجاز پسماند خشک در اراکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حمیدرضا قناتی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت:در راستای کاهش مشکلات زباله‌گردها و خطر افزایش بیماری کرونا، بحث برخورد با خریداران غیرمجاز پسماندهای خشک در دستور کار جدی قرار گرفت و افراد شناسایی شده به مقام‌های قضائی معرفی می‌شوند.

قناتی افزود: پس از شیوع ویروس کرونا در شهر اراک و تعطیلی برخی مشاغل کاذب، تعداد زباله‌گردهای کلان شهر اراک افزایش ۲ برابری داشته و از حدود ۵۰۰ زباله‌گرد تا قبل از شیوع ویروس کرونا به بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ نفر رسیده است.

او ادامه داد: فعالیت این افراد رفتاری پرخطر در راستای گسترش ویروس کرونا محسوب می‌شود اما به واقع ساماندهی این قشر با مشکلاتی همراه است.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک گفت: اگر برخورد قاطع با خریداران غیرمجاز پسماندهای خشک در کلانشهر اراک صورت گیرد، فعالیت زباله‌گردها نیز کاهش و یا متوقف می‌شود.

قناتی اظهار کرد: بر اساس ماده ۱۶، پسماند در زمره اموال شهرداری محسوب می‌شود و در این ماده قانونی جرایم مالی برای سرقت‌کنندگان مواد زائد شهری در نظر گرفته شده اما، در شرایط فعلی موضوع خطر جدی آن در شیوع ویروس کرونا اهمیت دارد و باید قوانین برخورد با این قشر تشدید شود.

او اضافه کرد: در کلان شهر اراک هیچ مجوزی به جز شرکت پاکزی برای خرید و فروش پسماند خشک داده نشده و فعالیت سایر افراد غیرقانونی است.

قناتی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک تصریح کرد: شرکت پاکزی هم‌اکنون در مناطق یک،دو، سه، چهار و پنج شهرداری اراک فعالیت دارد و شهروندان می‌توانند با نصب اپلیکیشن پاکزی در تلفن همراه خود با این شرکت برای جمع‌آوری پسماندهای خشک ارتباط برقرار کنند.

زباله خشک (Dry waste) زباله ای است که پوسیده نمی شود، فاقد مواد آلی بوده، همچنین به عنوان زباله زیست تجزیه ناپذیر شناخته می شود. این نوع زباله به مواد قابل بازیافت و غیر قابل بازیافت همانند پلاستیک، شیشه، فلزات، چوب، خاک اره، منسوجات، مقوا و سایر کاغذها، مبلمان منزل یا دفتر، آشغالهای خانگی، بطری و قوطی اشاره دارد.

زباله های تر ( Wet waste) به مواد غذایی ارگانیک، زباله های میوه و سبزیجات،  بسته بندی های کثیف مواد غذایی، مواد بهداشتی، زباله های حیاط، پارچه ها و حوله های کاغذی، چربی های آشپزی، روغن، گریس و سایر زباله های مایع که به عنوان محصول جانبی تولید می شوند اشاره دارد.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.