چرا به روز اول ماه شوال ، عید فطر گفته می‌شود؟ +فیلم

عید فطر، روزی است که مومنان پس از سی روز عبادت و بندگی، با قلبی پاک به اصل و فطرت خود باز می‌گردند.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف سخنران و کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت:یکی از معانی که برای گناه استفاده می‌شود، لفظ ذنب است. ذنب در لغت به معنای دُم است، زیرا هر گناهی بعد از خودش گناه دیگری می‌آورد به همین اعتبار به آن ذنب گفته می‌شود. خداوند اسبابی را برای برگشت انسان از گناه ایجاد کرده که می‌توان به توبه و ماه رمضان اشاره کرد، ماه رمضان، ماهی است که امام سجاد (ع) در دعای وداع اسم این ماه را توبه گذاشته است.


بیشتر بخوانید: چه درس‌هایی باید از ماه رمضان بگیریم؟


وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اسباب بازگشت به سوی خدا، روز عید فطر است, یعنی بازگشت به فطرت; بدین معنی که انسان در فطرت پاک بوده و به واسطه گناهان از این پاکی دور شده است.حالا ماه رمضان روزه گرفته و عبادت خدا را انجام داده است و سپس در روز عید فطر مثل روز اول به دنیا آمدن خود پاک است. به همین دلیل است که امیرالمومنین (ع) درباره عید می‌فرمایند: عید روزی است که در آن روز عصیان خداوند انجام نشده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مهدی شهرباف سخنران و کارشناس مذهبی درباره علت نامگذاری روز بعد از ماه رمضان به عید فطر، توضیحاتی ارائه کرده است که در ویدئوی زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید.


انتهای پیام/

برچسب ها: عید فطر ، عید فطر99 ، توبه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.