در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

زیان ۳۰۰ میلیون تومانی تولیدکنندگان مرغ مادر؛ قیمت هر قطعه جوجه به یک هزار و ۵۰۰ تومان رسید

فارغی گفت: با توجه به مازاد چشمگیر تولید و روند کند صادرات، تولیدکنندگان مرغ مادر ماهیانه ۳۰۰ میلیون تومان متضرر می‌شوند.

غلامعلی فارغی رئیس انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از بهبود نسبی قیمت جوجه یکروزه در بازار خبر داد و گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه یک هزار و ۵۰۰ تومان است که با احتساب هزینه‌های تولید نصف قیمت تمام شده است.

او با اشاره به اینکه صادرات جوجه یکروزه به کندی در حال انجام است، افزود: ماهانه ۷ تا ۸ میلیون تخم مرغ نطفه دار به بازار‌های هدف صادر می‌شود، در حالی که ۳۵ میلیون قطعه مازاد بر نیاز کشور است.

فارغی با بیان اینکه تولید جوجه یکروزه همچنان بالاست، گفت: تولید جوجه یکروزه بر مبنای تقاضای بازار حدود ۲۵ میلیون قطعه است و همچنین بر مبنای کمبود نهاده بیش از ۴۰ میلیون قطعه مازاد بر نیاز کشور است.

رئیس انجمن جوجه یکروزه کمبود نهاده و اختلال در سیستم توزیع را مهم‌ترین چالش پیش روی تولیدکنندگان مرغ مادر برشمرد.

او ادامه داد: در شرایط فعلی ماهانه ۸۵ تا ۹۰ میلیون قطعه جوجه باید تولید شود که متاسفانه به سبب مازاد چشمگیر، تولیدکنندگان ۳۰۰ میلیون تومان در ماه متضرر می‌شوند.

فارغی در پایان با اشاره به راهکار‌های زیان مرغداران تصریح کرد: تعدیل میزان تولید بر مبنای نیاز بازار، خرید ماهانه ۳۰ میلیون تخم مرغ نطفه‌دار از سوی پشتیبانی امور دام و ضرورت رایزنی با تجار عراقی به منظور رفع ممنوعیت واردات محصولات طیور و توسعه صادرات در کاهش زیان تولیدکنندگان تاثیر به سزایی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار