تلاش بدافزار صهیونیستی برای سوءاستفاده از دامنه فیسبوک

گروه صهیونیست جاسوسی NSO با تصاحب دامنه فیسبوک سعی داشت اطلاعات کاربران را به‌سرقت ببرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، گزارش‌های جدید حاکی از آن است که شرکت NSO رژیم صهیونیستی سعی داشته تا با جازندن برنامه خود به عنوان فیسبوک اطلاعات کاربران را دریافت کند و بدافزار خود را روی گوشی‌های هوشمند افراد نصب کند. بر اساس تحقیقات یک سایت امنیتی، اخیراً دامنه‌ای مشابه با نمونه متعلق به فیسبوک درست شده تا برنامه جاسوس‌افزار رژیم صهیونیستی را انتشار دهد.

بدافزار جاسوسی NSO که پگاسوس نام دارد پس از نصب می‌تواند محتویات پیام کاربران را بخواند و داده‌های گوشی همراه آن‌ها را دریافت کند. این بدافزار همچنین قادر است اطلاعات مکان‌یابی GPS، میکروفن و همچنین دوربین کاربران را نیز برداشت کند.

رسوایی دوباره رژیم صهیونیستی با انتشار بدافزار جاسوسی

شرکت صهیونیستی پیش‌تر به دلیل مشکلاتی که با شرکت فیسبوک داشت دچار محدودیت‌های خاصی از سوی این مجموعه شد. طبق اطلاعات منتشر شده، مسئولان NSO تلاش داشتند تا با افزودن برنامه خود به WhatsApp اطلاعات تمامی کاربران این مجموعه را به سرقت ببرند. بر اساس گفته محققان، تلاش رژیم صهیونیستی آسیب رساندن به خبرنگاران و فعالان حقوق انسانی بوده است. همچنین این بدافزار صهیونیستی حامی دولت سعودی بوده و در جاسوسی اطلاعات جمال خاشقچی، منتقد معروف ولیعهد عربستان سعودی، پیش از ترور شدنش نقش پررنگی را ایفا می‌کرد.

تلاش بدافزار صهیونیستی برای سوءاستفاده از دامنه فیسبوک

در پی انتشار خبر جاسوسی دوباره NSO شرکت فیسبوک نیز این امر را تأیید کرد و باری دیگر از NSO برای انتشار بدافزار جاسوسی شکایت کرد. تحقیقات سایت امنیتی مذکور همچنین شامل اعتراف‌های یکی از کارمندان پیشین NSO می‌شود. بر اساس گفته‌های این شخص، شرکت صهیونیستی با طراحی قالبی متفاوت برای آدرس‌های اینترنتی حاوی بدافزارهای کاربران را به کلیک کردن بر روی آن‌ها ترغیب می‌کرده تا به این نحو وارد سیستم آن‌ها شود.

شرکت فیسبوک حالا پس از فاش شدن اقدامات شرکت صهیونیستی موفق شد تا دامنه اینترنتی که چهار سال پیش از دست داده بود را باری دیگر به‌دست آورد و جلوی سوءاستفاده از آن را بگیرد. با این اوصاف به نظر می‌آید که شرکت صهیونیستی باری دیگر موفق به سوءاستفاده از فیسبوک نشد و در این امر ناکام ماند.


بیشتر بخوانید: استفاده Noghty Dog از قابلیت‌های توئیتر برای مقابله با لودهندگان داستان The Last of Us 2


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.