کیک زرشک خانگی با دستور تهیه قدم به قدم

در مطلب زیر قصد داریم شما را با دستور پخت یک کیک خوشمزه آشنا کنیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز در خدمت شما هستیم با یکی دیگر از آموزش تهیه کیک و شیرینی در دسته آشپزی و این بار قصد داریم دستور درست کردن کیک زرشک خانگی را به شما یاد دهیم کیک مقوی با مراحل ساده برای تهیه که می تواند بسیار برای شما جذاب باشد. ما سعی کردیم به ساده ترین شکل ممکن مراحل آماده کردن این کیک را به شما آموزش دهیم و امیدواریم که بتوانید به راحتی آن را یاد بگیرد و در خانه درست کنید. این کیک  برای صبحانه و عصرانه پیشنهاد فوق العاده ای است.

مواد مورد نیاز تهیه کیک زرشک

تخم مرغ – ۲ عدد
روغن مایع – نصف پیمانه
زرشک – نصف پیمانه
شکر – نصف پیمانه
بیکینگ پودر – یک قاشق مرباخوری
شیر – یک سوم پیمانه
آرد – یک پیمانه
وانیل – یک سوم قاشق چای خوری

طرز تهیه

ابتدا باید زرشک‌ها را خوب بشویید و آن‌ها را روی پارچه تمیزی پهن کنید تا رطوبت اضافی شان گرفته و خشک شود. در ظرفی مناسب تخم مرغ، وانیل و شکر بریزید و به مدت ۵ دقیقه مواد را هم بزنید. بعد روغن را به مایه کیک اضافه کنید و به مدت یک دقیقه دیگر مایه کیک را هم بزنید. بعد شیر را به مایه کیک بیفزایید و با کمک همزن دستی با مواد کیک به خوبی مخلوط کنید.

بیکینگ پودر و آرد را با هم مخلوط و سپس آن‌ها را در دو مرحله روی مایه کیک الک کنید و با همزن دستی آن را مایه کیک را هم بزنید. توجه داشته باشید پس از افزودن آرد و بیکینگ پودر به مایه کیک نباید آن را بیش از حد هم بزنید، زیرا پف کیک از بین می‌رود.

کیک زرشک

در ظرف مناسب یک قاشق آرد بریزید و زرشک را به آن اضافه و سپس این مخلوط را از صافی رد کنید و اضافه آرد‌ها را بتکانید و زرشک را به مایه کیک درون قالب چرب شده بیفزایید و قالب را درون فر که از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم شده است به مدت ۳۰ دقیقه بگذارید. به همین راحتی شاید در کل تمام مراحل تهیه حدود ۴۰ دقیقه طول بکشد که زمان زیادی برای یک کیک بسیار خوشمزه نیست.

منبع: نازشو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار