تماس‌های تلفنی رئیس پارلمان عراق با السیسی و ملک عبدالله

محمد الحلبوسی به صورت تلفنی با رئیس‌جمهور مصر و پادشاه اردن درباره تقویت روابط دوجانبه و افزایش همکاری‌های مشترک گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از موازین نیوز، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان عراق در گفتگوی تلفنی با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر و ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن بر تقویت همکاری‌های مشترک و روابط دوجانبه تاکید کرد.

دفتر اطلاع رسانی رئیس پارلمان عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: الحلبوسی در تماس تلفنی با ملک عبدالله دوم ضمن تبریک عید سعید فطر و ۷۴ سالگرد استقلال اردن برای این کشور آرزوی سربلندی و پیشرفت کرد.

دو طرف در این گفتگو بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه و تداوم همکاری‌ها در تمامی عرصه‌های که به نفع دو کشور است تاکید و درباره ایجاد هماهنگی برای مقابله با چالش‌های مشترک ابراز امیدواری کردند.

دفتر اطلاع رسانی الحلبوسی همچنین اعلام کرد که در تماس تلفنی رئیس پارلمان با رئیس جمهور مصر با اشاره به اهمیت نقش مصر در مسائل جهان عرب، بر تمایل عراق به تقویت روابط دو جانبه و همکاری در عرصه‌های مشترک المنافع تاکید کرد.

عبدالفتاح السیسی نیز ضمن تبریک عید فطر به مردم عراق تاکید کرد که مصر همواره از عراق برای بازگشت این کشور به نقشی که در جهان عرب و منطقه داشت حمایت می‌کند و به حفظ حاکمیت عراق و مداخله نکردن در امور داخلی آن پایبند است.

رئیس جمهور مصر در این تماس تلفنی از تمایل خود برای دیدار با رئیس پارلمان عراق در آینده نزدیک خبر داد.

بر اساس بیانیه دفتر الحلبوسی، دو طرف در این تماس بر تداوم همکاری‌ها در سطح پارلمانی و دولتی تاکید و تبادل تجربیات در عرصه سازندگی و نیرو را خواستار شدند.

رسانه‌های عراق از درخواست نمایندگان پارلمان عراق برای برکناری محمد الحلبوسی از ریاست پارلمان خبر داده و اعلام کرده اند تاکنون ۱۳۰ امضا در این رابطه جمع آوری شده است و برای تصویب این امر باید ۳۵ امضای دیگر به درخواست نمایندگان اضافه شود.

محمد الحلبوسی سیاستمدار سنی و رئیس کنونی پارلمان عراق است که با ۳۸ سال سن، هم اکنون جوان‌ترین رئیس پارلمان عراق در تاریخ این کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار