نجوا لاشیدایی چگونه سلطان طلا شد؟

بر اساس نتایج حاصله از ردیابی مالی حساب‌های بانکی نجوا لاشیدایی، در خلال سال‌های فعالیت شرکت هرمی پالینور، گردش مالی او بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سی ام اردیبهشت ماه غلامحسین اسماعیلی در بیست و ششمین نشست خبری خود با اشاره به محکومیت دو مفسد اقتصادی به اعدام بیان کرد: وحید بهزادی فرزند ابوطالب و همچنین همسرش به نام نجوا لاشیدایی فرزند علی هر دو نفر به جرم مشارکت در اخلال کلان در نظام پولی و ارزی منجر به قاچاق ارز از طریق ثبت سفارشات صوری و حواله جات و امورات صرافی بدون مجوز، اخلال در نظام توزیعی نیازمندی‌های عمومی کشور از طریق پیش خرید بیش از ۶ هزار و ۷۰۰ دستگاه خودرو از شرکت سایپا، مشارکت در عملیات پولشویی سازمان یافته به میزان ۳۲ هزار میلیارد ریال و موضوعات مربوط به سکه که از منزل متهمه ۲۴ هزار و ۷۰۰ سکه تمام بهار آزادی به علاوه یکصد کیلوگرم طلا کشف شده است، محکوم به اعدام شدند و حکم اعدام آن‌ها صادر شده، البته حکم اعدام قابل تجدیدنظر خواهی در دیوان عالی کشور است.

در این گزارش به اقدامات مجرمانه محکومان این پرونده که با ایجاد شرکت هرمی، به تحصیل مال از طریق نامشروع اقدام کرده‌اند، اشاره می‌شود:

وحید بهزادی و همسرش با تشکیل شرکت هرمی پالینور در سال ۸۶، از طریق وعده‌های واهی و متقلبانه نسبت به پرداخت سود به سرمایه گذاری در پروژه‌های سود آور غیر واقعی، پرداخت سود از طریق توسعه زنجیره انسانی سرمایه گذاران، تاسیس سایت قمار و شرط بندی اقدام به تحصیل گسترده مال از افراد کرده‌اند.

این شرکت در خصوص وعده‌های واهی سرمایه گذاری با عنوان کردن پرداخت سود‌های ثابت ۴۰ تا ۱۴۰ درصدی در بازه‌های یک تا دو سال و برگشت ۲۰ درصد اصل سرمایه در پایان دو و چهار ماه اول سرمایه گذاری، اقدام به کلاهبرداری و تحصیل مال از طریق نامشروع کرده است.

پروژه‌های ادعایی این شرکت به طور معمول در زمینه بورس اوراق بهادار جهانی، بورس سهام، بازار‌های تهاتری، فلزات گرانبها و ... معرفی شده و جهت اغوای مخاطبین از مشارکت سرمایه گذاران خارجی در کشور‌های متعدد و تضمین قرارداد توسط شرکت، به عنوان حربه تبلیغاتی دروغین استفاده شده بود.

در خصوص توسعه هرم انسانی به ازای ایجاد تعادل در سمت چپ و راست زنجیره تشکیل یافته وعده پورسانت ماهانه داده می‌شد.

شرکت مذکور در ابتدا، مطابق با شرکت هرمی گلدکوئیست طرح ریزی شده بود با این تفاوت که در شرکت مذکور اساسا هیچ کالایی توزیع نشده و صرفا وعده سرمایه گذاری در پروژه‌های واهی بیان شده است. به بیان دیگر شرکت‌هایی از این دست صرفا اقدام به جابه جایی پول با اعضا می‌کنند بی آن که کالا یا خدماتی ارائه شود.

پرواضح است که مقادیر کلان پول‌های تزریق شده از قاعده هرم به مدیران و موسسین شرکت تخصیص می‌یابد و عموم آورندگان سرمایه و فعالین هرم در طرحی شبه قماری مالباختگان نهایی بوده‌اند.

مطابق بررسی اطلاعات موجود از شرکت مذکور، معادل ۱۴۰.۶۴۷.۹۶۹ دلار از تعداد ۱۱۸.۸۶۲ جایگاه به شرکت پالینور تزریق سرمایه شده که مبالغ مذکور نشانگر فعالیت مالی مجرمانه و کسب گسترده اموال از سوی موسسان و اداره کنندگان شرکت بوده است.

بر اساس نتایج حاصله از ردیابی مالی حساب‌های بانکی نجوا لاشیدایی، در خلال سال‌های فعالیت شرکت پالینور و در فاصله زمانی سال‌های ۸۶ تا ۸۸، گردش مالی او بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان بوده است.

اخلال در نظام ارزی و پولی منجر به قاچاق ارز از کشور و فعالیت‌های ارزی محکومان این پرونده در دو بازه زمانی سال‌های ۸۵ تا ۹۱ و سال ۹۱ به بعد قابل بررسی است.

ردیابی حساب‌های افراد مرتبط با پرونده در فاصله سال‌های ۸۵ تا شهریور ۹۱، گردش مالی حدودا ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیارد تومانی را نشان می‌دهد.

به جز مبالغی از این گردش که مربوط به عواید حاصل از شرکت پالینور بوده، شواهدی وجود دارد که بخشی دیگر از وجوه مربوط به حواله‌های ارزی غیر مجاز بوده است.

حواله‌های ارزی غیرمجاز در سال‌های ۸۵ تا ۹۱ عمدتا از طریق همکاری وحید بهزادی، با افراد دیگر انجام پذیرفته است.

اظهارات مطلعین و معاونین جرم بر نقش مدیریتی وحید بهزادی در انجام حواله‌های ارزی غیرمجاز از طریق فوق الذکر، صحه می‌گذارد.

نامبرده از اواخر سال ۹۱ به همراه همسرش نجوا لاشیدایی از طریق شرکت شهاب پارس کیش، با متهمان همکاری داشته و اقدام به انجام حوالجات ارزی کرده است.

نحوه فعالیت به این شکل بوده که ۲ نفر از دوبی، اسامی اشخاصی را ایمیل یا فاکس کرده و سپس رضا و محمد مهدی طریقت منفرد، دانیال مهرجو و علی شایسته چک شرکت‌های کوشان کار کیش و جم کیش بیزینس را از محمد کاظم جمشیدی گرفته و در بانک به حساب‌های اعلامی واریز می‌کردند.

بر اساس گزارش ردیابی مالی شرکت جم کیش بیزینس، مبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، شرکت کوشان کار کیش مبلغ ۳۸ میلیارد و ۹۱۶ میلیون ریال و محمد کاظم جمشیدی مبلغ ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سال‌های ۸۵ تا ۹۱ با وحید بهزادی مبادلات بانکی داشته‌اند.

حسب اطلاعات موجود در ردیابی مالی شرکت تجارت یاسمن آپلار، شرکت بازرگانی سپید رخ، شرکت جم کیش بیزینس، شرکت کوشان کار کیش، شرکت تضامنی کان لو و شرکای کیش و محمدکاظم جمشیدی از جمله اشخاصی هستند که به طرق مختلف وحید بهزدای با آن‌ها در زمینه خرید و فروش غیر قانونی ارز ارتباط داشته است.

بر اساس شواهد مختلفی از جمله کشف ۸۰۴ سند مالی مربوط به گزارش عملکرد شرکت شهاب پارس کیش در شیروانی ملک وحید بهزادی در فشم، کشف چک‌های سفید امضا متعلق به شرکت شهاب پارس، در اسناد وحید بهزادی و اظهارات مطلعان و متهمان دخیل در موضوع از جمله محمد مهدی طریقت، مجید بهزادی و مجتبی قادری می‌توان تعلق شرکت شهاب پارس کیش و نقش مدیریتی وحید بهزادی در انجام فعالیت‌های ارزی غیر مجاز را محرز دانست.

بر اساس مستندات حساب‌های ارزی محکومان، گردش مالی شرکت تا مهرماه ۹۴، ۲ هزار و ۳۵۲ میلیون تومان بدهکار و ۳۲.۵۲۰.۲۹۶.۰۷۳.۴۵۶ ریال بستانکار بوده است.


بیشتر بخوانید: محاکمه ابر متهم ارزی در دومین جلسه دادگاه هفت تپه

بیشتر بخوانید: حکم اعدام برای سلطان طلا و خودرو و همسرش/ ۳۸ سال حبس برای ۲ نماینده مجلس و مدیران سابق سایپا

بیشتر بخوانید: جزئیات احکام همدستان سلاطین طلا و خودرو اعلام شد

بیشتر بخوانید: تکذیب مراودات مالی ابر بدهکار ارزی و فرزند دادستان کل کشور


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمودد
۱۳:۴۲ ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
بزاریدبرم من
Turkey
رویا
۱۳:۰۲ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
بابا ۱۳ میلیارد که تو تهران پول یه خونه س چرا گردش مالی ۱۳ میلیاردی انقد مثلا زیاد اومده به چشم دادگاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
میان کشور رو بهم میزنن نهایت اعدام میشن ولی کی این خسارت رو جبران میکنه کی ارزوی های ما رو که ده سال فاصله میگرد رو نزدیک میکنه
United States of America
ناشناس
۲۳:۰۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ایران بهشتی است برای کسانی که از خلاف و نونش هراسی ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
نباید اعدام بشن همین که اموالشان گرفته بشه برایشان از هزار اعدام بدتره اعدام توجیهی نداره
Iran (Islamic Republic of)
علی نیازی
۱۵:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
یه سوال؟ چطوری اینا تونستن این همه ماشین ثبت نام کنن؟!! چرا من یه دونش هم نمیتونم؟!! مگه نه اینکه باهاشون همکاری شده؟!! چرا به جای اینکه اینا رو اعدام کنیم نباید اقدام ریشه ای کنیم؟!!! اینا در نگاه یکم عمیقتر فقط شو و ادا بازیه!!! چرا چند تا مسئول رو اعدام نمیکنین که راه رو برای این خورده دزدها بازگذاشتن؟!!! خیانتکاران اصلی کیان؟!!
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۴:۵۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
هرچی شهرام جزایری اعدام شد اینا هم میشن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
اگر مسئولین با آنها همکاری نمی کردند مثل این پرونده و هزاران پرونده دیگر مشابه بوجود نمی آمد
Iran (Islamic Republic of)
Mehdi
۱۴:۳۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام درود بر اقای رئیسی و دستگاه قضائی باعث خوشحالیه که همچین افردای که باعث ایجاد بی نظمی و اختلاف طبقاتی مملکت شده و با تلاش شبانه روزی تمام عوامل دستگاه قضا دستگیر و به سزای عملشان میرسند درود و خسته نباشی میفرستیم به همه زحمت کشای سرزمینم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
بخدا یکبار اعدام براشون کنه باید چند با اعدام بشن.....توبرهه ای که مردم نون شب ندارن . این از خدا بی خبر ا چه پولای کلونی به جیب میزنن...خدا لعناتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
علمدار
۱۰:۲۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
كاش ميشد مديراني كه همدستشونن هم دستگير . معرفي و محاكمه و مجازات بشن
Iran (Islamic Republic of)
حمیدی
۰۲:۴۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خدایا شکرت. آقای رئیسی متشکریم. اون صاحب سایپا هم باید اعدام میشد که اجازه داده اینا به شش هزار خودرو ثبت نام کنن‌. ان شاالله اعدامشونم در ملأ عام باشه.
ان شاالله کشور عزیزمون از وجود مفسدین پاک بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ع دهقانی
۰۰:۳۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
به ریاست محترم قوه قضاییه خسته نباشید و درود باید گفت .خدا یار نگهدارتان باشد جناب حاج آقا رئیسی خدایی مضایقه و دریغ صورت نگیرد و کیفر آنها را با اشد مجازات صادر کنید.چون خون 80 میلیون را مکیده اند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ان شااله شر همه مفسدان از سر مردم و نظام اسلامی کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام ما پول یه ماشین ساده پیکان را هم نداریم کلا خیلی از نظر پول بدبختیم ولی باز خدارا شکر ازارمون به بندگان خدا نرسیده با وجدان اسوده زندگی میکنیم وخواهیم مرد. خدالعنت کنه اینجور ادما را که باعث حسرت شدن ادمایی شدن که نتونستن پول خرید طلای ازدواج تهیه کنن بخاطر گرونی باسختی زندگی میکنن با سیلی صورت خودشون سرخ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
پولدارن اعدام نمیشن چون پولدارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
این قدر لفتش میدید بکشیدشون تا دیگه از این غلطا نکنن
Iran (Islamic Republic of)
Khosro
۲۳:۴۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
انصاف هم نیس اعدام کنید اموالشان راثبت کنید و بهشون اجازه حضور در جامعه بدین ولی با حقوق 1800درماه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۳:۲۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلطان سکه رو که اعدام کردید ، سکه ۳م بود چطور الان شده ۷.۵ م.
Norway
ناشناس
۱۰:۱۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
بانک مرکزی مدیریت کردن به جای سلطان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اعدامشان کنید
Iran (Islamic Republic of)
یک ایران بزرگ انقلابی
۲۳:۱۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اقای رییسی نگذارید بعضی مسوولین بخاطر سوی مدیریت شأن در پستهای مختلف به ملت خسارت زدند براحتی کنار بکشن باید جواب اعمالشان را باید بدهند قرار نیست هرکس میاد با عملکردش پدر مردم را در بیاره و کمر مردم بشکنه بدون معذرت خواهی یا محاکمه یا استیضاح بشه یابره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
عجب هم فامیلی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
لعنت خدا بر همچین آدمای بد صفت
Iran (Islamic Republic of)
سلیمی
۲۲:۳۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
شرمندگی ابدی برای ان نمایندگان که بجای خدمت برای ملت خیانت و جاده صاف کن دزدان میشوند
Iran (Islamic Republic of)
خسرو
۲۲:۲۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اعدام تنها کافی نیست
تمام اموال باید به خزانه واریز شود تا تامین داروی بیماران خاص شود
زمانی که آنها به دزدی فکر میکردند چه افرادی بدون دارو و آرزوی مرگ خود میکردند
مسولین درک میکنند ...خیر؟
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۲۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
مافیای مواد پشت سیم کارت های رند معامله میکنند وپولشویی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اینهافقط قربانیندسلطان کس دیگریست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
قربانی باشن یا نباشن حقشون اعدامه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلاطین خود خودروسازها هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
زنه را ببخشید ولی مرد اعدام بشه. چون زن ها اغلب پی شوهر خائنشون مجبورن برن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
بابا جمع کنید سلطان درآوردن هاتون رو
رئیس کل خودروسازها دولت هست تا دولت هر چی که بخواد همونه
سلطان جنگل این دولت هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
مجلس که رفت پی کارش؛دولت هم که سال آخرشه و معلوم الحال؛؛؛قوه قضاییه هم که معلوم نیست چیکار میکنه و ما مردم موندیمو بدبختی و بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
فقط من سلطان نیستم .... همه سلاطین جمعن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ما میشیم سلطان فلاکت و بدبختی
Iran (Islamic Republic of)
"دانا"
۲۱:۰۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
از "بانوی" امروزی هر چیزی بگی برمیاد
بسیاری از اختلاس ها و فسادهای سیاسی زیر سر زنها هست اما مردها محاکمه میشند چون همه قانونها به نفع زنها هستند و طرفداران بسیاری دارند

مراقــــــــــب باشیــــــــــــم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
آخرش مانفهمیدیم این بانوی امروزی چه بلایی سر تو آورده که دائم داری جلز و ولز میکنی؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
آقایون محترم چرا وقتی امکانش هست که مشکلات مردم عزیز خوزستان حل بشه این کار انجام نمیشه باید برای این چنین مواردی هیئت تحقیق مستقلی تشکیل بشه،حتمأ باید یک خوراک درست و حسابی برای بدخواهان ودشمنان این کشور درست بشه و حیثیت این کشور که هزاران مرد و زن پاک برای حرمت و آبروش خون دادن اینچنین بازیچه دست یک عده مدیر نفوذی بشه این این شکاف شدید امکانات در کشور بهترین خوراک برای شبکه‌های وهابی برای ترویج افکار پوچ وهابیت ایجاد کرده،من سیستانی هستم و ساکن زابل الان شهرستان زابل عملأ شده شهر زامبی‌ها از گوشه و کنار کشور در کف خیابان های این شهر افرادی را پیدا میکنید که متاسفانه به بلای خانمان‌سوز اعتیاد صنعتی مبتلا شده اند و معضلات اجتماعی تاسف‌باری را شکل داده اند،وضعیت آسفالت و معابر این شهر فاجعه‌بار است و متاسفانه مدیران شهری زابل به علت اینکه همه آنها در تهران و مشهد منزل دارن وبعضأ ساکن هستند کوچکترین اهمیتی به وضعیت این شهر نمی دهند.
Iran (Islamic Republic of)
سروش صداقت
۲۰:۳۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
دوردبرجناب آقای ریسی
France
حسن
۲۰:۱۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اونها دستشان با مسئولین تو یک کاسه است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
چرافاطمه سیدحسینی دخترصفدرحسینی که۳۸هزارسکه به نرخ یک میلیون صدهزارتومان گرفت محاکمه نمی شود؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
یوسفی فرد
۲۲:۴۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
چون اون ژن خوبه
United States of America
یک ایرانی
۲۰:۰۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
انهایی باید اعدام ویا مجازات سخت برسند که این بستر را برای چنین فرصت طلبان اماده می کنند. در را باز می گذارند بعد می گویند دزد امد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
این بنده خدابدنامی اش دررفته وپارتی نداردولی ف....نماینده مجلس که شوهرش۳۸هزارسکه ثبت نام کردوگرفت چون پدرش ازاستاندان سابق بوده جرمی انجام نداده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
مردم عزیز
13 میلیارد تومن فقط یکی از تراکنش های ماهیانه یه دونه درشت درست حسابی هست که راس راس راه میره و کسی باهاش کار نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
عجب فامیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
گندشون رو پاک کنید هرچه زودتر
Iran (Islamic Republic of)
یک ایران بزرگ انقلابی
۱۹:۰۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
زنده باد رییسی آقای رییسی امید را به انقلاب برگرداندید مانندجدت امام عادلان علی علیه‌السلام عمل می‌کنی ای کاش زودتر میامدی تا اینهمه مشکلات روی هم جمع نمیشد ما جانمان رافدای مثل تو میکنیم درود خدا بر رهبر دلسوز ما که شمارا برای این پست انتخاب کردند که بحق لایقش هستیداگر صلاح میدانید اعدامی‌های اقتصادی را در مقابل دید مردم اعدام کنیدتا دل فقرا شادو ترسی دردل قاچاقچیان بیافتد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
خخخخخخخ
دل فقرا شاد شود بیکار بنشینید و کار نکنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
بگزارید قضاوت در مورد آقای رئیسی بعد از مسولیت ایشان باشد
از حالا خیلی زوده
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۸:۴۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
خدا لعنتشون کنه امثال این ها رو که باعث همه ی بدبختی ها ی مردم هستن ؟دولت باید اینا رو به اشد مجازات برسونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۰ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اینم اعدام کنین شاید طلا ارزان شد قربانی افراد فاسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اموالشونو بنفع بودجه دفاعی کشور ویا توسعه کشور درجهت پلایشگاه سازی مصادره شود
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد نصرالله
۱۷:۵۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
قوه قضاییه اعدام این دونفررا مستقیما به ملت نشان بده
Iran (Islamic Republic of)
سعید حضوری
۱۷:۲۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
فقط اعدام شن لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
ما راضی به مرگ هیچ انسانی نیستم ولی به پاس همه ضربه هایی که به اقتصاد ایران وجوانان وخانواده های ایرانی واردکردن حبس ابد بهترین مجازات بزارید ببینند وذره ذره آب شوند دزدهای خیانتکار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
آخ جون بعد از دستگیری این دو مفسد فی الارض قیمت طلا و پراید روند نزولی داشته، احتمالا بعد از اعدامشون هر کارگری میتونه با حقوق یک ماه خودش یه پراید بگیره و هیچ جونی از ترس قیمت طلا و بطبع آن اجناس از ازدواج سر باز نمیزنه،
خدایا ای خوشی ها رو آزمون نگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
انشا الله به همین زودی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
مگه سلطان سکه ودلار و ارز اعدام نشدند
پس چرا دوباره سلطانهای دیگری ظهور وسکه از ۳ میلیون به بیش از ۷ونیم میلیون و دلار از زیر ۱۰ میلیون نزدیک به ۱۸ میلیون قیمت خورده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
منم سلطان بی پولی هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
باید با اینها اعدام بشن
Iran (Islamic Republic of)
فرزند زاگرس
۱۵:۴۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
ایراد از اقتصادی است که بجای تولید بیشتر دارای تورم بیشتر و افسار گسیخته است.
ایراد اصلی را باید در تولیدکم و تورم لحظه ای و مدیریت نادرست بازار و بازاریان جستجو کرد.
همه مدیران خطا کار با قاطعیت توبیخ و عزل شوند.
Iran (Islamic Republic of)
احمد
۱۵:۳۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلام. خواهشمند است سلطان حبوبات هم دستگیر و مجازات نمایید. قیمت حبوبات چطور یکدفعه سه برابر شد. باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اعدامش کنن
Iran (Islamic Republic of)
م
۱۵:۳۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
اعدامشون کنید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی قوی
۱۵:۳۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلطان سکه کیست؟
آنکه سکه بیشتر از همه خرید
سلطان خودرو کیست؟
آنکه خودرو بیشتر خرید
سلطان دلار کیست؟
آنکه دلار بیشتر خرید.
حالا همه باید اعدام شوند؟؟
چرا؟؟
چون بیشتر خریدند!!!!
پس اینجا مدیریت ایراد دارد
یا باید تولیدات را بالا ببری ویا جیره بندی کنی و برای عدالت به ناتوان وام و کمک خرید و یارانه خرید داد.
و یا بازار را کنترل کرد پس گناه سلطان‌ها تنها سلطان بودنشان است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
سلاطین قاچاق سوخت و کالا را هم دستگیر کنید
Iran (Islamic Republic of)
جواد زرخواه صوفیانی
۱۳:۰۵ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
تو رو خدا به سزای اعمالشون برسونین
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۳:۰۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
الان هم شرکت های حرمی فقط با پرداخت مالیات اعمال مجرمانه شون رو با پوشش قانونی دنبال میکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
پس چرا قیمت ها، سکه و طلا بالاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
چون هنوز سلطان سکه زنده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
ریئسی خوب داره تار و مار شون میکنه میره جلو. به همین منوال پیش بره در چند سال اینده دیگه کسی جرات نمیکنه مال مردمو بخوره . افرین غیور مرد
صلوات برای موفقیتش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
چه چيزي باعث مي شه اين افراد دست به اين كارها بزنند ؟؟ آيا چيزي به جز فساد سيستمي باعث اين موضوع مي شه؟! فساد سيستمي و خلاء قانون، با اعدام يكي دو نفر آدم (تازه اگر اعدام شوند) درست نمي شود..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
ملت با جيب خالي ميلياردر شدن و هيشكي هم نپرسيده اينا كه تا ديروز با پيكان ميرفتن و ميومدن چطور الان پورشه و بنز سوار ميشن ؟
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۱۲:۴۳ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
نماینده های مجلس ومسئولینی که پشت اینا هستند و بودند باید به شدت مجازات بشوند. ومجازاتشان رسانه ای شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
لطفا اینها را از گردن بزنید تا همه عبرت بگیرند . اینها خائن وطن هستند و چند سال است که خون مردم بیچاره را در شیشه کرده اند و مثل زالو از خون مردم تغذیه میکنند . این دیوانه های طماع و حریص که معتاد به ثروت هستند را با گیوتین اعدام کنید و جسدشان را به ویروس کرونا آلوده کنید تا از درون نابود شوند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
والا ما در مجموع 100 کیلوگرم وسیله در منزل نداریم اونوقت این از خدا بی خبرها 100 کیلوگرم طلا قایم کرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
پولشویی
Iran (Islamic Republic of)
سوری
۲۲:۱۸ ۱۴ خرداد ۱۳۹۹
از همه پیام ها چنین بر میاد که مقصر اصلی در انتخاب مسولان خود مردمند پس این همه انتخابات برای چیست؟اگر مردم عزیز بر اساس تکلیف مسولان را انتخاب کنند نه بر اساس باند بازی آیا چنین مشکلی پیش میومد؟
آخرین اخبار